Trời ơi quá đẹp và có giá trị luôn.. Em này mà còn giữ dc vóc dáng như vầy sau khi tân trang là còn quý hơn cả mấy em Honda N 360 hay, Mer 1976 hay Jeep. Về quê em để ý thấy xe lambro đèn đóm còn đầy đủ, chứ ko có đui mù như ở SG, khung sường còn khá tốt chứ ko có rệu rã như SG. bác chủ ráng giữ kỹ em nó nha
em góp tí bài về em nó đăng trên Dân Trí, chia sẽ cùng bác chũ thớt
http://dantri.com.vn/o-to-xe-may/lambro-mot-thoi-de-nho-534871.htm
Lambro - Một thời để nhớ</h1>
(Dân trí) - Sự kiện hãng Lambretta trở lại Việt Nam khiến những ai yêu xe nhớ lại một thời những chiếc xe ba bánh của nhà Innocetti làm mưa làm gió…</h2>Theo những thông tin từ những "đại ca" một thời ngang dọc từ Bắc chí Nam với dòng xe này, có lẽ những chiếc Lam đầu tiên xuất hiện tại Việt Nam từ cuối những thập niên 50 của thế kỉ trước với những chiếc FD 125, FD 150, rồi Fli 175, và cao hơn nữa là Lambro 200, Lambro 550…
Nhưng đến cuối thế kỉ trước, những chiếc Lambro gia nhập những HTX vận chuyển hành khách và chở hàng, linh động, chuyên chở nhiều… những chiếc xe ba bánh chở thành phương tiện không thể thiếu đối với cuộc sống, cho đến khi những chiếc xe máy xuất hiện ngày càng nhiều…
Một điều quan trọng nữa khiến Lambro trở thành nỗi hoài niệm khi tại Việt Nam, chúng được ví như những “hung thần” đường phố, vi phạm luật giao thông, gây nguy hiểm cho mọi người… Và những chiếc Lambro được chuyển dần về các vựa sắt.
Nhưng, ai dám chắc là không còn người nào đang săn tìm những chiếc lambro về làm kỉ niệm? Nếu bạn biết nơi nào một chiếc Lambro nào sót lại, chỉ ngày mai thôi, chắc chắn sẽ có một người bạn từ nơi xa tìm đến, vật nài được đưa “nàng” về dinh mà không cần suy nghĩ…
VH
Ảnh: Sưu tầm
Lambro - Một thời để nhớ
10 9 34850
http://dantri.com.vn/o-to-xe-may/lambro-mot-thoi-de-nho-534871.htm
Lambro - Một thời để nhớ</h1>
(Dân trí) - Sự kiện hãng Lambretta trở lại Việt Nam khiến những ai yêu xe nhớ lại một thời những chiếc xe ba bánh của nhà Innocetti làm mưa làm gió…</h2>Theo những thông tin từ những "đại ca" một thời ngang dọc từ Bắc chí Nam với dòng xe này, có lẽ những chiếc Lam đầu tiên xuất hiện tại Việt Nam từ cuối những thập niên 50 của thế kỉ trước với những chiếc FD 125, FD 150, rồi Fli 175, và cao hơn nữa là Lambro 200, Lambro 550…
Nhưng đến cuối thế kỉ trước, những chiếc Lambro gia nhập những HTX vận chuyển hành khách và chở hàng, linh động, chuyên chở nhiều… những chiếc xe ba bánh chở thành phương tiện không thể thiếu đối với cuộc sống, cho đến khi những chiếc xe máy xuất hiện ngày càng nhiều…
Một điều quan trọng nữa khiến Lambro trở thành nỗi hoài niệm khi tại Việt Nam, chúng được ví như những “hung thần” đường phố, vi phạm luật giao thông, gây nguy hiểm cho mọi người… Và những chiếc Lambro được chuyển dần về các vựa sắt.
Nhưng, ai dám chắc là không còn người nào đang săn tìm những chiếc lambro về làm kỉ niệm? Nếu bạn biết nơi nào một chiếc Lambro nào sót lại, chỉ ngày mai thôi, chắc chắn sẽ có một người bạn từ nơi xa tìm đến, vật nài được đưa “nàng” về dinh mà không cần suy nghĩ…
































VH
Ảnh: Sưu tầm
Lambro - Một thời để nhớ

specs của em nó, theo link này thì lambro có 4 số tới,1 số lùi, ba bánh thắng thủy lực, công suất 9.2Hp @4800rpm
http://homepage.ntlworld.com/lambretta/550.html
The 550 again followed the naming method of weight the vehicle would carry rather then the earlier engine size. The 550 was the replacement for the top of the range Lambro 200, which still came with the same 200cc engine from that model, but with a small power rise. Brakes were now hydraulic on all three wheels, to cope with the new power, although top speed still could not top 38mph.
[/b]
The most noticeable difference between the 550 and the 200 was the use of twin headlights, a feature to be used on all future models. The Lambros were the first small carriers to use this important safety feature ahead of all its rivals.
Stamped metal wheel rims in line with the cars of the time were now used, along with an interior light for the cab. An alternator now replaced the dynameter to cope with the extra lights, Innocenti were now making use of the more normal motor industry items found on cars to improve their models further.
[/b]
The rear compartment was enlarged further to previous models, now measuring 1420mm long and 1250mm wide, the boxed version measured 1015mm high giving 2.2 cubed meters of carrying space.
To launch the 550, Innocenti made extensive use of blow up elephants, as they had come up with a slogan of "Carry more than an elephant" for the new model. Every Innocenti dealer was issued with one of these inflatable elephants to display in their showroom windows. Thousands of smaller inflatables were also made, and handed out free of charge at town festivals to further put the product in the minds of the buying public.
The 550 also was known as the super in some markets, in fact over half the production ended up going abroad, with 17,000 units ending up in Turkey and Vietnam alone.
http://homepage.ntlworld.com/lambretta/550.html
The 550 again followed the naming method of weight the vehicle would carry rather then the earlier engine size. The 550 was the replacement for the top of the range Lambro 200, which still came with the same 200cc engine from that model, but with a small power rise. Brakes were now hydraulic on all three wheels, to cope with the new power, although top speed still could not top 38mph.

The most noticeable difference between the 550 and the 200 was the use of twin headlights, a feature to be used on all future models. The Lambros were the first small carriers to use this important safety feature ahead of all its rivals.
Stamped metal wheel rims in line with the cars of the time were now used, along with an interior light for the cab. An alternator now replaced the dynameter to cope with the extra lights, Innocenti were now making use of the more normal motor industry items found on cars to improve their models further.

The rear compartment was enlarged further to previous models, now measuring 1420mm long and 1250mm wide, the boxed version measured 1015mm high giving 2.2 cubed meters of carrying space.
To launch the 550, Innocenti made extensive use of blow up elephants, as they had come up with a slogan of "Carry more than an elephant" for the new model. Every Innocenti dealer was issued with one of these inflatable elephants to display in their showroom windows. Thousands of smaller inflatables were also made, and handed out free of charge at town festivals to further put the product in the minds of the buying public.
The 550 also was known as the super in some markets, in fact over half the production ended up going abroad, with 17,000 units ending up in Turkey and Vietnam alone.
Lambro 550
Produced :August 1965 - December 1967 ** detailed figuresItalian production :34,766Engine Size :198ccBore / Stroke66 x 58mmCarburettorDell'orto SH 1/20GearsFour forward, one reverseHorsepower9.2hp @ 4,800rpmMaximum speed62kph / 38mphTyre size4.50 x 10Fuel Consumption16kpl / 45mpgWeight375 - 385kg / 826.73 - 848.77lbColoursGreyPriceUnknown