Hạng D
5/7/07
1.834
3
38
OSCF - bị HS sll
Đây là con moto 4 máy thẳng hàng 16 valves đầu tiên của BMW các bác nhỉ. Trong dòng SuperBike châu Âu hiện h thì ngoài MV Agusta với Ducati ra thì em kết nhất em này, cá nhân thì em nhìn thấy đẹp hơn KTM RC8R với Aprilia RSV4, không biết các bác thấy sao

Đầu tiên là vài cái vidéo để các bác load trước trong thời gian xem hình :D

[tube]http://www.youtube.com/watch?v=A4Bli0PrXLY[/tube]

[tube]http://www.youtube.com/watch?v=wwwVflcC9PM[/tube]

Sau đây là vài hình ảnh.
2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike


Một vài thông số chính và cơ bản :D
193 HP @ 13.000 rpm
183 kg trọng lượng khô, xăng, nhớt, ABS, DTC này kia đầy đủ thì 206.5 kg

Còn đây là full specs (vì đây là xe mới nên mới có phần này [8D]

Displacement: 999.00 ccm (60.96 cubic inches)
Engine Type: In-line four
Stroke: 4
Fuel System: Injection
Valves: 4 per cylinder, titanium, with individual cam followers
Fuel Control: DOHC
Engine output: 193 hp (142 kW) at 13,000 rpm
Peak Torque: 82.5 lb-ft (112 Nm) at 9,750 rpm
Dry Weight: 403.4 pounds (183.0 kg)
Wet Weight: 455..3 pounds (206.5 kg)
Power-to-weight ratio: 2.31/2.34 pounds per horsepower without/with Race ABS
Starter: Electric
Lubrication System: Dry sump
Cooling System: Liquid
Gearbox: 6-speed
Transmission type final drive: Chain
Clutch: Multiple-disc clutch in oil bath, mechanically operated
Overall length: 84.4 inches (2,145 mm)
Frame Type: Bridge-type aluminium fram, load-bearing engine
Rake (fork angle): 25.8º
Trail: 3.7 inches (95 mm)
Front suspension: Telescopic fork, Ø 43 mm
Front suspension travel: 125 mm (4.9 inches)
Rear suspension: Cast aluminium single-sided swing arm with eccentric adjustment for rear axle, central spring strut, spring pre-load hydraulically adjustable (continuously variable) at handwheel, rebound damping adjustable
Rear suspension travel: 4.9 inches (125 mm)
Front tire dimensions: 120/70-ZR17
Rear tire dimensions: 180/55-ZR17
Front brakes: Double disc. ABS
Rear brakes: Single disc. ABS
Exhaust system: Closed-loop 3-way catalytic converter, emission standard EU-3
Top speed: 124.3 mph (200.0 km/h)
Exhaust: Small and short rear-end muffler, pre-silencer and electronically controlled interference pipe flaps as well as a fully controlled exhaust gas manifold and two fully controlled three-way catalytic converters.
Fuel Tank: Aluminum for reduced weight
Color options: Mineral Silver metallic, Acid Green metallic, Thunder Grey metallic, Alpine White/Lupine Blue/Magma Red.
Comments: Optional Dynamic Traction Control in conjunction with Race ABS. Various riding modes available at the touch of a button for wet surfaces, regular road requirements, race tracks with sports tyres and race tracks with slicks. Optional HP Gearshift Assistant for shifting up without operating the clutch and without the slightest interruption of torque and pulling power.

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike
 
Last edited by a moderator:
Hạng D
5/7/07
1.834
3
38
OSCF - bị HS sll
Còn đây là WSBK version

In race paint

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike


In pure carbon fiber, none color

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike


IDM SuperBike version

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike

2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike
2010 BMW S1000RR Motorrad SuperBike


Technical Specifications.

Capacity: 999 cc, 4-stroke, 4 cylinder, liquid-cooled
Gearbox: 6 speed
Power: 200 + hp @ 14,000 + rpm
Bore & Stroke: 80 x 49.7 mm
Compression ratio: 14:1
Fuel system: 48 mm Dell´ Orto injection system
Fuel tank capacity: 23 litres
Lubrication: Wet sump
Dry weight: 162 kg
Wheelbase: 1,428 mm
Length: 2,056 mm
Width: 532 mm
Front suspension: Öhlins upside down telescopic forks, 43 mm diamete
Rear suspension: Öhlins TTX
Front brakes: Twin disc 320 mm, Brembo, 4 piston calliper
Rear brake: Single disc 220 mm, Brembo, 4 piston calliper
Wheels: Front 16.5 inch x 3.5 inch, Rear 16 inch x 6.25 inch
Tyres: Pirelli
 
Last edited by a moderator:
Hạng D
28/4/05
3.046
7
38
29
Moto 4 máy thẳng hàng đầu tiên thì mấy con K series xài máy gì đây :D
mà 193hp là hãng đưa ra thôi, đưa lên dyno thì cứ trừ đi 5 - 6 ngựa cho chắc cú, mặc dù vậy thì em nó vẫn ăn đứt các em liter bikes khác :D
DTC, ABS, Riding mode, Gearshift Assistant với cái công suất hàng đỉnh như vậy mà nếu đúng BMW bán với giá cạnh tranh, ngang ngửa với mấy em xe nhật thì :D
 
Hạng D
5/7/07
1.834
3
38
OSCF - bị HS sll
hehehe, hên là em chưa dám khẳng định, xem lại thì đúng là con K1300R cũng 4 máy thẳng hàng, nhưng ko phải máy đứng.
@Ferrari Dino: bác nói em nó to và nặng là sao ạh, với trọng lượng khô 183 kg và yên cao 820mm thì em nó cực kì dễ chịu đó ạh :D so với R6 yên cao 850mm, hix..