Chủ đề tương tự
không bác nào biết sao vậy Hàng genuine giá 1tr200 hàng OEM giá 150.000 chệnh lệnh kinh thật
Roăng của mazda thì phải đắt hơn roăng lanos,roăng bmv lại đắt hơn roăng mazda
nói chung tiền nào của dó thôi bác ak.còn chất lượng thì di kèm với giá tiền.chẳng kiếm dâu ra hàng ngon mà giá thấp dâu.chỉ có hàng ngon và giá hợp lý thôi.
Sau thời gian tìm hiểu em chia sẻ với các Bác. Hy vọng các bác thấy giúp ích
có 2 loại Ron qui las thường phổ biến là :graphite head gasket và metal graphite head gasket. Trong loại metal graphite head gasket có loại hàng cao cấp là Multi-Layer Steel Head Gaskets. Loại này đòi hỏi mặt qui las cực phẳng và phải dùng máy kiễm tra độ phẵng của qui las xem có đặt chuản chưa mới ráp vào, nếu chưa phẵng ráp vào xì. Khi đã phẳng chịu lực nén rất lớn.
[BCOLOR=rgb(0, 0, 0)]" Here's the deal with most multilayer or steel shim head gaskets...The surface finish of the cylinder head *must* be smooth to a specific "rough average" or RA. Typically between 20-25 RA is acceptable for most aluminum heads and it's measured using a special RA gauge.
I highly recommend you take your head to a qualified automotive machine shop and have it resurfaced.(it's cheap insurance, especially if your planning performance upgrades later). Call around first and ask them if they are equipped to surface cylinder heads that use multilayer head gaskets and if they have the ability to measure the RA after surfacing.
If they don't have a RA gauge(they're about $1200)or they don't know what your talking about go find another machine shop.
Most engines that use multilayer head gaskets are *extremely* averse to any kind of surface prep work someone may do besides proper machine resurfacing. This includes sanding the head gasket surface with a sanding board, scraping it with a razor blade\gasket scraper or worse yet using a buffing pad on a drill or high speed grinder. These are all major mistakes that a straightedge and feeler gauges usually won't detect!! The areas around the water jacket ports will get rounded slightly and although it looks flat, clean and smooth it will fail.... even tiny scratches or dings will usually result in the dreaded "takin it back apart" scenario." [/BCOLOR]
Trong loại metal graphite head gasket có loại rẻ tiền là tấm kim loại phủ vật liệu đàn hồi như hình dưới
Loại graphite head gasket được dùng cho các qui las bằng nhôm nhung có phần kia bằng sắt. Loại này khá phổ biến xe đời cũ. hình bên dưới
"On many late model engines, graphite head gaskets are used because graphite has natural lubricity that can handle the differences in expansion between aluminum heads and cast iron blocks. Graphite is a relatively soft material that provides good conformability for cold sealing the engine, and it can withstand high temperatures and draw heat away from hot spots to reduce thermal stress and loading."
Như vậy do chất liệu khác nhau nên ron qui las có nhiều giá khác nhau. Ron giá cao có thể không phù hợp với xe của bạn. Như loại thép nhiều lớp, gặp mặt quilas chưa phẵng sẽ bị xì.
Ron graphite head gasket
metal graphite head gasket
có 2 loại Ron qui las thường phổ biến là :graphite head gasket và metal graphite head gasket. Trong loại metal graphite head gasket có loại hàng cao cấp là Multi-Layer Steel Head Gaskets. Loại này đòi hỏi mặt qui las cực phẳng và phải dùng máy kiễm tra độ phẵng của qui las xem có đặt chuản chưa mới ráp vào, nếu chưa phẵng ráp vào xì. Khi đã phẳng chịu lực nén rất lớn.
[BCOLOR=rgb(0, 0, 0)]" Here's the deal with most multilayer or steel shim head gaskets...The surface finish of the cylinder head *must* be smooth to a specific "rough average" or RA. Typically between 20-25 RA is acceptable for most aluminum heads and it's measured using a special RA gauge.
I highly recommend you take your head to a qualified automotive machine shop and have it resurfaced.(it's cheap insurance, especially if your planning performance upgrades later). Call around first and ask them if they are equipped to surface cylinder heads that use multilayer head gaskets and if they have the ability to measure the RA after surfacing.
If they don't have a RA gauge(they're about $1200)or they don't know what your talking about go find another machine shop.
Most engines that use multilayer head gaskets are *extremely* averse to any kind of surface prep work someone may do besides proper machine resurfacing. This includes sanding the head gasket surface with a sanding board, scraping it with a razor blade\gasket scraper or worse yet using a buffing pad on a drill or high speed grinder. These are all major mistakes that a straightedge and feeler gauges usually won't detect!! The areas around the water jacket ports will get rounded slightly and although it looks flat, clean and smooth it will fail.... even tiny scratches or dings will usually result in the dreaded "takin it back apart" scenario." [/BCOLOR]
Trong loại metal graphite head gasket có loại rẻ tiền là tấm kim loại phủ vật liệu đàn hồi như hình dưới
Loại graphite head gasket được dùng cho các qui las bằng nhôm nhung có phần kia bằng sắt. Loại này khá phổ biến xe đời cũ. hình bên dưới
"On many late model engines, graphite head gaskets are used because graphite has natural lubricity that can handle the differences in expansion between aluminum heads and cast iron blocks. Graphite is a relatively soft material that provides good conformability for cold sealing the engine, and it can withstand high temperatures and draw heat away from hot spots to reduce thermal stress and loading."
Như vậy do chất liệu khác nhau nên ron qui las có nhiều giá khác nhau. Ron giá cao có thể không phù hợp với xe của bạn. Như loại thép nhiều lớp, gặp mặt quilas chưa phẵng sẽ bị xì.
Ron graphite head gasket
metal graphite head gasket
Sau thời gian tìm hiểu em chia sẻ với các Bác. Hy vọng các bác thấy giúp ích
có 2 loại Ron qui las thường phổ biến là :graphite head gasket và metal graphite head gasket. Trong loại metal graphite head gasket có loại hàng cao cấp là Multi-Layer Steel Head Gaskets. Loại này đòi hỏi mặt qui las cực phẳng và phải dùng máy kiễm tra độ phẵng của qui las xem có đặt chuản chưa mới ráp vào, nếu chưa phẵng ráp vào xì. Khi đã phẳng chịu lực nén rất lớn.
[BCOLOR=#000000]" Here's the deal with most multilayer or steel shim head gaskets...The surface finish of the cylinder head *must* be smooth to a specific "rough average" or RA. Typically between 20-25 RA is acceptable for most aluminum heads and it's measured using a special RA gauge. [/BCOLOR]
[BCOLOR=#000000]I highly recommend you take your head to a qualified automotive machine shop and have it resurfaced.(it's cheap insurance, especially if your planning performance upgrades later). Call around first and ask them if they are equipped to surface cylinder heads that use multilayer head gaskets and if they have the ability to measure the RA after surfacing. [/BCOLOR]
[BCOLOR=#000000]If they don't have a RA gauge(they're about $1200)or they don't know what your talking about go find another machine shop. [/BCOLOR]
[BCOLOR=#000000]Most engines that use multilayer head gaskets are *extremely* averse to any kind of surface prep work someone may do besides proper machine resurfacing. This includes sanding the head gasket surface with a sanding board, scraping it with a razor blade\gasket scraper or worse yet using a buffing pad on a drill or high speed grinder. These are all major mistakes that a straightedge and feeler gauges usually won't detect!! The areas around the water jacket ports will get rounded slightly and although it looks flat, clean and smooth it will fail.... even tiny scratches or dings will usually result in the dreaded "takin it back apart" scenario." [/BCOLOR]
Trong loại metal graphite head gasket có loại rẻ tiền là tấm kim loại phủ vật liệu đàn hồi như hình dưới
Loại graphite head gasket được dùng cho các qui las bằng nhôm nhung có phần kia bằng sắt. Loại này khá phổ biến xe đời cũ. hình bên dưới
"On many late model engines, graphite head gaskets are used because graphite has natural lubricity that can handle the differences in expansion between aluminum heads and cast iron blocks. Graphite is a relatively soft material that provides good conformability for cold sealing the engine, and it can withstand high temperatures and draw heat away from hot spots to reduce thermal stress and loading."
Như vậy do chất liệu khác nhau nên ron qui las có nhiều giá khác nhau. Ron giá cao có thể không phù hợp với xe của bạn. Như loại thép nhiều lớp, gặp mặt quilas chưa phẵng sẽ bị xì.
Ron graphite head gasket
metal graphite head gasket