Hỏi/Đáp Kỹ Thuật hỏi về chất lượng ron qui lat

Hạng D
17/10/13
1.445
14.051
113
Ron qui lát hãng mazda báo em 2 triệu đồng. Nhưng sao lại thấy nhiều loại rao bán hàng OEM mà giá từ 80.000 - 250.000
ví dụ
http://mast.com.vn/DetailProduct/gioang-quy-lat-1-5-mkbei.html
sản phẩm :
Gioăng quy lát (1.5)
Hãng xe :
DAEWOO --> Lanos
Hãng sản xuất :
GM
Xuất xứ :
Korea
Giá bán :
90,000 VNĐ

Ron quy lát Toyota Zace giá 80.000

http://ngockhanhcorp.com.vn/view_pr...t-toyota-zace-7k-e-11115-06010---11115-06020/

Ron qui lát nhiều loại xe giá 80-250.000
https://www.otovietnam.com/threads/ron-chat-luong-cao-xe-co-gioi-container-tai-va-du-lich.8682548/

Vậy chất lượng các loại ron này khác nhau thế nào. Ron 2 triệu và ron 80 ngàn chất liệu và chất lượng khác nhau ra sao
Bác nào biết tư vấn giúp em.
 
Hạng D
17/10/13
1.445
14.051
113
không bác nào biết sao vậy Hàng genuine giá 1tr200 hàng OEM giá 150.000 chệnh lệnh kinh thật
 
  • Like
Reactions: LƠ MÁY BAY
Tập Lái
4/1/16
45
16
8
34
nói chung tiền nào của dó thôi bác ak.còn chất lượng thì di kèm với giá tiền.chẳng kiếm dâu ra hàng ngon mà giá thấp dâu.chỉ có hàng ngon và giá hợp lý thôi.
 
Hạng D
17/10/13
1.445
14.051
113
Sau thời gian tìm hiểu em chia sẻ với các Bác. Hy vọng các bác thấy giúp ích

có 2 loại Ron qui las thường phổ biến là :graphite head gasket và metal graphite head gasket. Trong loại metal graphite head gasket có loại hàng cao cấp là Multi-Layer Steel Head Gaskets. Loại này đòi hỏi mặt qui las cực phẳng và phải dùng máy kiễm tra độ phẵng của qui las xem có đặt chuản chưa mới ráp vào, nếu chưa phẵng ráp vào xì. Khi đã phẳng chịu lực nén rất lớn.
[BCOLOR=rgb(0, 0, 0)]" Here's the deal with most multilayer or steel shim head gaskets...The surface finish of the cylinder head *must* be smooth to a specific "rough average" or RA. Typically between 20-25 RA is acceptable for most aluminum heads and it's measured using a special RA gauge.
I highly recommend you take your head to a qualified automotive machine shop and have it resurfaced.(it's cheap insurance, especially if your planning performance upgrades later). Call around first and ask them if they are equipped to surface cylinder heads that use multilayer head gaskets and if they have the ability to measure the RA after surfacing.
If they don't have a RA gauge(they're about $1200)or they don't know what your talking about go find another machine shop.
Most engines that use multilayer head gaskets are *extremely* averse to any kind of surface prep work someone may do besides proper machine resurfacing. This includes sanding the head gasket surface with a sanding board, scraping it with a razor blade\gasket scraper or worse yet using a buffing pad on a drill or high speed grinder. These are all major mistakes that a straightedge and feeler gauges usually won't detect!! The areas around the water jacket ports will get rounded slightly and although it looks flat, clean and smooth it will fail.... even tiny scratches or dings will usually result in the dreaded "takin it back apart" scenario."
[/BCOLOR]
Trong loại metal graphite head gasket có loại rẻ tiền là tấm kim loại phủ vật liệu đàn hồi như hình dưới

Loại graphite head gasket được dùng cho các qui las bằng nhôm nhung có phần kia bằng sắt. Loại này khá phổ biến xe đời cũ. hình bên dưới

"On many late model engines, graphite head gaskets are used because graphite has natural lubricity that can handle the differences in expansion between aluminum heads and cast iron blocks. Graphite is a relatively soft material that provides good conformability for cold sealing the engine, and it can withstand high temperatures and draw heat away from hot spots to reduce thermal stress and loading."

Như vậy do chất liệu khác nhau nên ron qui las có nhiều giá khác nhau. Ron giá cao có thể không phù hợp với xe của bạn. Như loại thép nhiều lớp, gặp mặt quilas chưa phẵng sẽ bị xì.

3ALU-3A-LU-Automotive-Engine-Overhaul-font-b-Gasket-b-font-Set-Cylinder-font-b-Head.jpg


Ron graphite head gasket
cylinder_head_gasket_metal_.jpg

metal graphite head gasket
 
Hạng B2
1/11/12
489
205
43
Sau thời gian tìm hiểu em chia sẻ với các Bác. Hy vọng các bác thấy giúp ích

có 2 loại Ron qui las thường phổ biến là :graphite head gasket và metal graphite head gasket. Trong loại metal graphite head gasket có loại hàng cao cấp là Multi-Layer Steel Head Gaskets. Loại này đòi hỏi mặt qui las cực phẳng và phải dùng máy kiễm tra độ phẵng của qui las xem có đặt chuản chưa mới ráp vào, nếu chưa phẵng ráp vào xì. Khi đã phẳng chịu lực nén rất lớn.
[BCOLOR=#000000]" Here's the deal with most multilayer or steel shim head gaskets...The surface finish of the cylinder head *must* be smooth to a specific "rough average" or RA. Typically between 20-25 RA is acceptable for most aluminum heads and it's measured using a special RA gauge. [/BCOLOR]
[BCOLOR=#000000]I highly recommend you take your head to a qualified automotive machine shop and have it resurfaced.(it's cheap insurance, especially if your planning performance upgrades later). Call around first and ask them if they are equipped to surface cylinder heads that use multilayer head gaskets and if they have the ability to measure the RA after surfacing. [/BCOLOR]
[BCOLOR=#000000]If they don't have a RA gauge(they're about $1200)or they don't know what your talking about go find another machine shop. [/BCOLOR]
[BCOLOR=#000000]Most engines that use multilayer head gaskets are *extremely* averse to any kind of surface prep work someone may do besides proper machine resurfacing. This includes sanding the head gasket surface with a sanding board, scraping it with a razor blade\gasket scraper or worse yet using a buffing pad on a drill or high speed grinder. These are all major mistakes that a straightedge and feeler gauges usually won't detect!! The areas around the water jacket ports will get rounded slightly and although it looks flat, clean and smooth it will fail.... even tiny scratches or dings will usually result in the dreaded "takin it back apart" scenario." [/BCOLOR]
Trong loại metal graphite head gasket có loại rẻ tiền là tấm kim loại phủ vật liệu đàn hồi như hình dưới

Loại graphite head gasket được dùng cho các qui las bằng nhôm nhung có phần kia bằng sắt. Loại này khá phổ biến xe đời cũ. hình bên dưới

"On many late model engines, graphite head gaskets are used because graphite has natural lubricity that can handle the differences in expansion between aluminum heads and cast iron blocks. Graphite is a relatively soft material that provides good conformability for cold sealing the engine, and it can withstand high temperatures and draw heat away from hot spots to reduce thermal stress and loading."

Như vậy do chất liệu khác nhau nên ron qui las có nhiều giá khác nhau. Ron giá cao có thể không phù hợp với xe của bạn. Như loại thép nhiều lớp, gặp mặt quilas chưa phẵng sẽ bị xì.

3ALU-3A-LU-Automotive-Engine-Overhaul-font-b-Gasket-b-font-Set-Cylinder-font-b-Head.jpg


Ron graphite head gasket
cylinder_head_gasket_metal_.jpg

metal graphite head gasket
:3dtanghoa: