Team Lotus hôm qua đã cho ra mắt chiếc E21 dành cho mùa giải mới 2013 tại đại bản doanh ở Enstone. Chiếc E21 về cơ bản không khác nhiều so với chiếc E20 do luật năm nay không khác nhiều so với năm 2012 ngoại trừ quy định về phần step-nose. Tuy nhiên quy định này không mang tình bắt buộc nên việc tuân thủ là quyền của các đội.

Chiếc E21 vẫn giữa step-nose
_I4V9536.jpg


và thiết kế front push rod
215720.jpg


Phần sidepode đặc biệt giống chiếc RB8 của Redbull năm ngoái
215712.jpg


vaf hệ thống double DRS được phát triển từ năm ngoái sẽ được đưa vào sử dụng chính thức trên chiếc E21
 
Hạng C
10/9/11
641
115
43
Q9 Tp HCM
Em nghĩ tất cả các đội đua năm nay sẽ không thay đổi gì nhiều. Vì sang năm sẽ chuyển qua sử dụng động cơ V6-1.6L thì phải thiết kế lại tất cả!
 
Hạng B2
4/1/09
243
204
43
t/p Ho Chi Minh
Mùa giải năm nay laïi bắt đâu,em thấy đa số các đội đều thiết kế phần sidepode phía sau giống RBR, hy vọng xem xe của Ferrari & VMM có thay đổi nào hay hơn không chứ Mer cũng bắt chước giống RBR rồi . Let's go....
 
Hạng D
30/7/11
1.302
240
83
61
Lễ ra mắt E 21 đây các bác
[youtube]http://youtu.be/XpeWSDxWDnE[/youtube]


More clips
Lotus-E21-Formel-1-2013-Praesentation-19-fotoshowImageNew-b54ba5e7-657536.jpg
 
Last edited by a moderator:
Hạng D
30/7/11
1.302
240
83
61
Vũ khí mới của Lotus-"vô lăng" chưa từng có!!!:
Lotus secret weapon is the steering wheel of the newly launched E21
2013_steering_wheel.jpg

The E21 steering wheel features never before used functions which are set to change the way racing and strategy takes place in modern grand prix racing. Many of the commands on the wheel remain a mystery but our in-office technical guru was able to decipher many of the steering button commands which we have listed below:
  • Mute – to silence irritating race engineers from telling those who know what they are doing, how to do things.
  • Ice-cream – which prompts the Lotus team’s catering boss to rush off to the media centre with lollies to have the hacks write good things about the driver who presses the button.
  • Sat Nav – important new addition for a driver who may have forgotten his way around a circuit.
  • Smile – to keep everyone happy.
  • Tweet – in keeping with the trend to keep fans informed at all times of exactly what is going on in the cockpit.
  • Cold Knob – to control the temperature in the cockpit.
  • Open Gate – for drivers who go off track and find closed gates in their way.
  • Translate (Anti- Mumble) – useful for drivers who mumble over the radio as function also provides instant sub titles.
  • Finishing Position – allows driver to pre-determine the position he wants to end the race in.
  • Nap Mode – for boring races gives a driver time for a power nap while car goes into auto-pilot.
  • Jump – appears to be a secret option the exact nature of which we are yet to understand.
  • Mum – gives a driver the option to instantly connects his mother’s mobile phone for a quick chat when the need arises, also, when Mum calls it glows.
  • Deploy Angry Birds – useful to launch at rivals during close racing situations.
  • Like – for Facebook and in keeping with the social media craze.
  • Jenson – we have asked the media people at Lotus to explain what the Jenson button does…
 
Last edited by a moderator:
Ka confirmed
Hạng D
7/10/11
2.309
5.141
113
Mặc dù cải tiến nhiều, nhưng e dự Lotus cũng sẽ không cao hơn P4 năm ngoái :cool:.
Mà con xe nhìn bóng quá, cứ như hàng mã :D, chắc để PR là chính; Xe trên đường đua sẽ khác chăng ?!
39.gif
 
Hạng B2
9/7/12
190
0
16
Che được khi nào thì che, ngay cả khi đua cũng cố gắn che thì làm gì mà chưng hàng của mình ra để thiên hạ dòm. Toàn là đồ cũ cả.
 
Hạng D
30/7/11
1.302
240
83
61
kebab nói:
...bản launch bao giờ cũng chỉ để cho vui...đến bản chạy ở Jerez hôm mùng 5 tới cũng còn chưa nói lên điều gì cơ mà...:D

Không hiểu sao Lotus lại tếu táo vậy nhỉ?
Phóng viên Yalla nói là chắc vì "sự cố" nên mới lọt ảnh vô lăng này vào tài liệu tuyền thông.
the steering wheel on their new car – in an image (above) which they must have accidentally included in their media pack........these options will be available to both Raikkonen and Grosjean throughout grand prix weekends, not just in qualifying and races.