Vụ này bác Sơn911 rất rành món này, ae hội e46 qua thì cứ yc bác xử lí đảm bảo xe chạy với tinh trạng khác hẳn...có hai chiêu độc xử lí tuyệt voi đối vói 318 và 325 nhe các bác ( xử lí ket hop khi vệ sinh kim phun và béc phun...).Đọc 1 số bài các forum khác. Thấy việc nâng cấp phần mềm của DME thật sự mang lại nhiều hiệu quả và trị được rất nhiều bệnh.
ví dụ :
Tại link : http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=359852
- The car idles much smoother. Before, the car would always hunt for an idle a little bit, especially on cold starts. Now it idles perfectly at 850 from the get go
- The low-end torque seems to be improved. I find I'm able to get away with staying in a higher gear than I normally would in some areas. 1st gear also seems to just have more kick too. The transition at 2000RPM doesn't seem to be as dramatic as it was w/ the US tune.
- The revs seem to fall a little quicker... I'm not 100% positive on this, but I noticed my WOT shifts were easier.
- I'm not sure about this last point, but it feels like sport mode does more than just remap the throttle now. The manner in which the engine responds just seems different somehow w/ sport.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=966614
-----------
Benefits of the flash:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1628787-Just-updated-my-DME!!!
- Faster and more responsive shifts
- Faster paddle response
- Faster launches
- Improved rev-matching on downshifts
- An overall improvement in every day driveability
- Gauge cluster will show the gear (D1, D2, etc.) rather than just "D"
Có nhiều bài viết tụi tây rất hay update DME , nhưng ở vn ít thấy bàn úp vụ này. Hay là có úp nhưng "giấu nghề"
Xe có rất nhiều hộp , nhưng DME có thể gọi là hộp quan trọng nhất, bộ nảo chính của xe. Cũng như bất kỳ firmware của thiết bị nào. Cũng phải được nâng cấp cho tới phiên bản cao nhất.
Tác dụng em đọc nôm na : Giúp động cơ hoạt động mượt hơn, tăng công suất máy , đáp ứng nhanh hơn, garanty nhuyển hơn , khắc phụ lổi rung máy, chuyển số chậm ...và improve rất nhiều thứ khác nữa.
Đặc biệt thấy tụi nó report có vài bệnh về động cơ, sửa hoài không được. Nhưng flash lại DME là khắc phục ok.
Anh nào có kinh nghiệm làm 1 vài DIY vụ này để tăng chất xe cho E46 .
Vụ này bác Sơn911 rất rành món này, ae hội e46 qua thì cứ yc bác xử lí đảm bảo xe chạy với tinh trạng khác hẳn...có hai chiêu độc xử lí tuyệt voi đối vói 318 và 325 nhe các bác ( xử lí ket hop khi vệ sinh kim phun và béc phun...).
Chắc mua chai dạ hương về vệ sinh đấy. Chỉ có chai đấy vệ sinh bướm mới sạch.
Khi vệ sinh cổ hút, kim xăng thì chắc là phải vệ sinh luôn cả bướm ga.
Kể cả lổi misfire, thấy tụi nó xử lý buri, bobin, kiểm tra rò chân không .... không hết. Nạp lại DME lại ok.
Nghi là cubi lại tiếp tục đi tiên phong ùi.
Mà cái firmware nó download từ chỗ nào vậy cubi ? Không lẽ hãng BMW nó share cho à ?
Mà cái firmware nó download từ chỗ nào vậy cubi ? Không lẽ hãng BMW nó share cho à ?
Nghi là cubi lại tiếp tục đi tiên phong ùi.
Mà cái firmware nó download từ chỗ nào vậy cubi ? Không lẽ hãng BMW nó share cho à ?
File nó có sẳn trong daten anh à. Na ná như bootloader của những thiết bị khác. Chắc cũng hảng xì ra.
Nghe flash DME là thấy sợ rồi sao dám bàn?Đọc 1 số bài các forum khác. Thấy việc nâng cấp phần mềm của DME thật sự mang lại nhiều hiệu quả và trị được rất nhiều bệnh.
ví dụ :
Tại link : http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=359852
- The car idles much smoother. Before, the car would always hunt for an idle a little bit, especially on cold starts. Now it idles perfectly at 850 from the get go
- The low-end torque seems to be improved. I find I'm able to get away with staying in a higher gear than I normally would in some areas. 1st gear also seems to just have more kick too. The transition at 2000RPM doesn't seem to be as dramatic as it was w/ the US tune.
- The revs seem to fall a little quicker... I'm not 100% positive on this, but I noticed my WOT shifts were easier.
- I'm not sure about this last point, but it feels like sport mode does more than just remap the throttle now. The manner in which the engine responds just seems different somehow w/ sport.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=966614
-----------
Benefits of the flash:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1628787-Just-updated-my-DME!!!
- Faster and more responsive shifts
- Faster paddle response
- Faster launches
- Improved rev-matching on downshifts
- An overall improvement in every day driveability
- Gauge cluster will show the gear (D1, D2, etc.) rather than just "D"
Có nhiều bài viết tụi tây rất hay update DME , nhưng ở vn ít thấy bàn úp vụ này. Hay là có úp nhưng "giấu nghề"
Xe có rất nhiều hộp , nhưng DME có thể gọi là hộp quan trọng nhất, bộ nảo chính của xe. Cũng như bất kỳ firmware của thiết bị nào. Cũng phải được nâng cấp cho tới phiên bản cao nhất.
Tác dụng em đọc nôm na : Giúp động cơ hoạt động mượt hơn, tăng công suất máy , đáp ứng nhanh hơn, garanty nhuyển hơn , khắc phụ lổi rung máy, chuyển số chậm ...và improve rất nhiều thứ khác nữa.
Đặc biệt thấy tụi nó report có vài bệnh về động cơ, sửa hoài không được. Nhưng flash lại DME là khắc phục ok.
Anh nào có kinh nghiệm làm 1 vài DIY vụ này để tăng chất xe cho E46 .
Nếu fail một cái là hơn ngàn obama (giá bên Mẽo) ra đi.
Em đọc thấy vài đoạn hữu ích, copy ra đây để các bác tham khảo.
Originally Posted by ac_2007
My DIY on How to flash to EU2:
1) Purchase the cable/software combo posted at the top of this thread, from the Romanian seller.
2) Follow the included video tutorials and install all software packages. Ensure they work.
3) Visit http://bmwfans.info and click on your E46 model, choosing EUROPE as the country.
4) Click on "Engine electrical system" then "Control unit DME, programmed". Note the serial number of the appropriate tune you want.
5) Open up WinKFP and enter the last 7 digits of that serial number when "Enter ZUSB" prompt comes up.
- Ensure you disable UIF writing
- Ensure you select LOW BAUDRATE before flashing
6) The flash will begin, it will take around 20 mins for the first stage, and around 3 for the second stage.
- Ensure you have a battery charger hooked up to the car supplying a minimum of 10A power.
7) After confirmation message, remove the key from position 2 for a minute and close WinKFP. Start DIS and clear all your adaptation values.
8) Enjoy better idle, torque, and throttle response. Catless headers will no longer trigger a CEL, and the SAP can also be deleted.
- Ensure you only use 91+ octane gas from now on.
Also, if you're not following the "Just updated my DME!!!" thread by newtoe46 on bimmerfourms.com, you're missing out on a lot. TerraPhantm and a few other members have contributed some very useful info.
Originally Posted by ac_2007
Lets get one thing cleared up. There is a lot of fluff on the CD that comes with the Ebay package if all you're looking to do is flash the DME. You only need two programs, the communication interface, and the E46 "daten":
-EDIABAS
-WinKFP 5.1.6 (no earlier version than this)
-INPA 5+
I successfully loaded my EU2 version following the instructions in the quote I posted above. It was a pain communicating with the DME and theEbay seller's software kept giving me troubles.
So this is what I did, I deleted everything out of frustration, and started fresh:
1) Loaded BMW Standard Tools 2.5.1.0, the most updated version.
2) Next, I installed the EDIABAS protocol, WinKFP and INPA only.
3) After this, just download the E46 daten files and load them into WinKFP using these instructions:http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1590483
4) Flash using the appropriate settings and a battery charger (once again, follow the tips from TerraPhantm's quote I posted above)
5) Clear adaptations***
After the flash completed its two cycles and I received the confirmation "Programming: OK" message, I disconnected my laptop from the car and took out the key for 5 minutes. Coming back, I expected the car to run rough because adaptations*** had not yet been cleared by me. Nevertheless I wanted to crank it and see what would happen..
Strong crank after strong crank (the car was still on the battery charger at this point), the engine would not start. Nothing, not at all. I thought 2 things could be possible: 1) The DME flash version I used was inappropriate for my car, or 2) The adaptations*** really do need to be cleared.
So I fired up INPA and through a mountain of error messages I cleared all adaptations. I give it another crank.. nothing!. So at this point I start to feel a brick forming in my bowels, since I followed all instructions to a T. I get a random idea to load up PA Soft 1.4 and read any error codes in the DME. They come up... hmm nothing out of the ordinary. I clear them and try to start again, no dice!
Then I notice an option in the DME section of PA Soft: "DME-EWS Adaptations". I click it, and 20 seconds later the message it said adaptations successful. Now I give it a 4th cranking attempt... she lives!. Long story short, I'm not sure how to explain what just happened since I cleared adaptation in INPA and the car would still not fire up. PA Soft saved the day once again!
As for the test drive, the car has noticeably more torque from lower RPM, and my CEL for headers is gone! Now I'll just need an SAP block off plate.
Chỉnh sửa cuối:
Nhân ngày khai trương (20-25/10) bên em nhận flash firmware free cho tất cả dòng xe BMW.Không chỉ riêng DME,tất cả các electric modules sẽ được cập nhật phiên bản mới nhất dựa trên server chính hãng BMW.Bác nào có nhu cầu thì đăng kí sớm để bên em sắp xếp lịch.
E46 làm ko bácNhân ngày khai trương (20-25/10) bên em nhận flash firmware free cho tất cả dòng xe BMW.Không chỉ riêng DME,tất cả các electric modules sẽ được cập nhật phiên bản mới nhất dựa trên server chính hãng BMW.Bác nào có nhu cầu thì đăng kí sớm để bên em sắp xếp lịch.