Mấy ông báo chí VN toàn tát nước theo mưa, đưa thông tin 1 chiều như thể Toy nó sắp phá sản rồi ý. Thông tin ở VN dịch có ý đồ, phục vụ kinh doanh là chính, em chẳng là fan Toy nhưng đọc mấy thông tin kiểu này thấy nhảm.
Toy Mỹ tháng 4/2010 vẫn tăng trưởng 24.4% so với cùng kỳ. Cam, corolla, RAV4, Prius nằm trong Top 20 xe bán chạy nhất ở Mỹ. Có 4 xe trong top này thì chỉ có Ford cùng làm được.
Toy Mỹ tháng 4/2010 vẫn tăng trưởng 24.4% so với cùng kỳ. Cam, corolla, RAV4, Prius nằm trong Top 20 xe bán chạy nhất ở Mỹ. Có 4 xe trong top này thì chỉ có Ford cùng làm được.
belancer nói:Mấy ông báo chí VN toàn tát nước theo mưa, đưa thông tin 1 chiều như thể Toy nó sắp phá sản rồi ý. Thông tin ở VN dịch có ý đồ, phục vụ kinh doanh là chính, em chẳng là fan Toy nhưng đọc mấy thông tin kiểu này thấy nhảm.
Toy Mỹ tháng 4/2010 vẫn tăng trưởng 24.4% so với cùng kỳ. Cam, corolla, RAV4, Prius nằm trong Top 20 xe bán chạy nhất ở Mỹ. Có 4 xe trong top này thì chỉ có Ford cùng làm được.
Toyota bán được xe trong thời gian vừa rồi là do phải bán giảm giá hay còn gọi là incentives. Nó cứ giảm giá 5-10% là nhiều người sẽ mua thôi.
http://www.reuters.com/ar..e/idUSTRE63102H20100402
<h1>Toyota to extend sales incentives</h1> Bernie Woodall and David Bailey
DETROIT
Thu Apr 1, 2010 8:19pm EDT
<h3>Stocks</h3>
TOYOTA MOTOR CORPORATION
7203.T
¥3,480
-70.00-1.97%
12:00am GMT+0700
Ford Motor Company
F.N
$11.51
-0.27-2.29%
12:00am GMT+0700
DETROIT (Reuters) - Toyota Motor Corp (7203.T) will extend U.S. sales incentives in April as it recovers from a two-month sales dip linked to recalls and suspended sales.
Don Esmond, Toyota U.S. senior vice president, on Thursday said incentives will be extended beyond April 5, but he declined to divulge details.
"As we do on a on monthly basis, we'll take a look at the current market, (and) what our competitors are (doing)," said Esmond. "We need a little bit of a kick-start to kind of get the market in our direction and we'll continue. We're not going to walk away from our customers."
On Wednesday, Toyota U.S. brand sales chief Bob Carter, speaking about sales incentives, said, "Why would I change? I would have to have my head examined to change these programs."
Toyota's sales incentives, the most generous in the Japanese automaker's history, triggered a price war as every top manufacturer in the U.S. market rolled out new discounts.
Toyota's sales, which include its Lexus luxury and Scion youth-oriented brands, rose 41 percent in March versus a year ago.
Toyota will unveil the specifics of its April sales incentives early next week. Current incentives including zero-percent financing expire on Monday.
When Toyota announced its March sales incentives, executives said February sales were pressured because consumers waited for special deals expected in March. Esmond said that was a factor in boosting March sales, along with better weather in major U.S. Northeast and Mid-Atlantic markets, which helped sales for the industry in general.
"There was growing pent-up demand with buyers looking for the right opportunity to return to showrooms," said Esmond. "They responded to the industry offers in March and really turned out in droves. The marketing programs we talked about last month clearly had an impact."
Also, U.S. Congressional hearings into Toyota's safety recalls were over after early March.
TOYOTA NO. 2
Toyota March sales were up 87 percent against February.
Toyota's U.S. March sales were 186,863, making it No. 2 behind General Motors Co , which sold 188,546 vehicles. Ford Motor Co (F.N) was third with 183,283 vehicles sold.
Industrywide, U.S. sales for March were 11.8 million vehicles on a seasonally adjusted annualized basis (SAAR), up from 9.7 million vehicles in March 2009.
But that's still way down from a five-year March average of 16.2 million vehicles sold on a SAAR basis from 2004-2008.
Toyota's sales fell 9 percent in February and 16 percent in January against 2009. In February, Toyota was the only major automaker to experience a sales decline. The declines were particularly striking because the U.S. economy and the auto industry were in their worst slump in decades in early 2009.
The two-month slump for Toyota came as the rest of the industry showed signs that a gradual recovery for 2010 was under way.
(Reporting by Bernie Woodall and David Bailey; editing by Carol Bishopric)
Lúc này ra đường Kia bắt đầu thấy chạy nhiều , các mẫu xe Kia mới ra đẹp, option nhiều, giá rẻ.. thời gian nữa chắc Toy không còn chiếm ưu thế ở VN được nữa rồi.... hết chảnh
trungdq nói:belancer nói:Mấy ông báo chí VN toàn tát nước theo mưa, đưa thông tin 1 chiều như thể Toy nó sắp phá sản rồi ý. Thông tin ở VN dịch có ý đồ, phục vụ kinh doanh là chính, em chẳng là fan Toy nhưng đọc mấy thông tin kiểu này thấy nhảm.
Toy Mỹ tháng 4/2010 vẫn tăng trưởng 24.4% so với cùng kỳ. Cam, corolla, RAV4, Prius nằm trong Top 20 xe bán chạy nhất ở Mỹ. Có 4 xe trong top này thì chỉ có Ford cùng làm được.
Toyota bán được xe trong thời gian vừa rồi là do phải bán giảm giá hay còn gọi là incentives. Nó cứ giảm giá 5-10% là nhiều người sẽ mua thôi.
http://www.reuters.com/article/idUSTRE63102H20100402
Cái này ở nhà mình gọi là Khuyến mại
votan nói:Hyundai - Kia nhất là ở HN chạy cực nhiều, nhưng vượt được Toyota em nghĩ cũng không thể một nhanh được, chẳng nhẽ Toyato lại không còn ý tưởng hay công nghệ mới gì chẳng.
Đã thấy gì đâu nè, bây giờ nó vẫn bán cái chuồng heo gắn bốn bánh với giá 800 tr (ra bảng số). Vậy mà vẫn bán được.... Giỏi thiệt đó!!!
POLTS nói:votan nói:Hyundai - Kia nhất là ở HN chạy cực nhiều, nhưng vượt được Toyota em nghĩ cũng không thể một nhanh được, chẳng nhẽ Toyato lại không còn ý tưởng hay công nghệ mới gì chẳng.
Đã thấy gì đâu nè, bây giờ nó vẫn bán cái chuồng heo gắn bốn bánh với giá 800 tr (ra bảng số). Vậy mà vẫn bán được.... Giỏi thiệt đó!!!
Thì bác biết rồi đấy, thương hiệu Nhật người VN mình dùng quen và chuộng lém rồi.