Chủ đề tương tự
RE: Toy với công nghệ VVT-i
Theo sự hiểu biết của tôi thì ở các tốc độ máy khác nhau, thời gian mở xupap phải khác nhau vì khi đó sức hút vào của xi lanh để nạp nhiên liệu phụ thuộc tốc độ máy. Điều đó có nghĩa là biên dạng cam phải có thể biến thiên để phù hợp với tốc độ máy. Tuy nhiên điều này lại không làm được vì biên dạng cam cố định rồi. Vì vậy hệ VVT-i sinh ra là để điều chỉnh thời gian mỏ van bằng thiết bị điện tử điện tử
Theo sự hiểu biết của tôi thì ở các tốc độ máy khác nhau, thời gian mở xupap phải khác nhau vì khi đó sức hút vào của xi lanh để nạp nhiên liệu phụ thuộc tốc độ máy. Điều đó có nghĩa là biên dạng cam phải có thể biến thiên để phù hợp với tốc độ máy. Tuy nhiên điều này lại không làm được vì biên dạng cam cố định rồi. Vì vậy hệ VVT-i sinh ra là để điều chỉnh thời gian mỏ van bằng thiết bị điện tử điện tử
RE: Toy với công nghệ VVT-i
Variable Valve Timing with Intelligence
nhưng hệ thống này chỉ thay đổi thời gian mở valve chứ chưa điều chỉnh độ mở và độ dài thời gian mỗi lần mở như VTEC hoặc một số thiết kế của các hãng khác ...
tham khảo thêm nhé:
BMW VANOS - Varies intake and exhaust timing by rotating the camshaft in relation to the gear.
Ford Variable Cam Timing - Varies valve timing by rotating the camshaft
GM DCVCP (Double Continuous Variable Cam Phasing) - Varies timing with hydraulic vane type phaser (see also Ecotec LE5).
Honda VTEC - Varies intake, duration, and lift by using two different sets of cam lobes
Honda i-VTEC - Adds cam phasing (timing) to traditional VTEC
Hyundai/Kia CVTT
Mazda S-VT - Varies timing by rotating the camshaft
Mitsubishi MIVEC - Varies valve lift
Nissan N-VCT - Varies the rotation of the cam(s) only, does not alter lift or duration of the valves.
Nissan VVL - Varies intake, duration, and lift by using two different sets of cam lobes
Porsche VarioCam - Varies intake timing by adjusting tension of a cam chain
Porsche VarioCam Plus - Varies intake timing by adjusting tension of a cam chain as well as valve lift by different cam profiles
Rover VVC - Varies timing with an eccentric disc
Suzuki VVT
Subaru AVCS - Varies timing (phase) with hydraulic pressure
Toyota VVT-i - Varies intake timing by advancing the cam chain
Toyota VVTL-i - Varies timing by advancing the cam chain and switching between two sets of cam lobes
Variable Valve Timing with Intelligence
nhưng hệ thống này chỉ thay đổi thời gian mở valve chứ chưa điều chỉnh độ mở và độ dài thời gian mỗi lần mở như VTEC hoặc một số thiết kế của các hãng khác ...
tham khảo thêm nhé:
BMW VANOS - Varies intake and exhaust timing by rotating the camshaft in relation to the gear.
Ford Variable Cam Timing - Varies valve timing by rotating the camshaft
GM DCVCP (Double Continuous Variable Cam Phasing) - Varies timing with hydraulic vane type phaser (see also Ecotec LE5).
Honda VTEC - Varies intake, duration, and lift by using two different sets of cam lobes
Honda i-VTEC - Adds cam phasing (timing) to traditional VTEC
Hyundai/Kia CVTT
Mazda S-VT - Varies timing by rotating the camshaft
Mitsubishi MIVEC - Varies valve lift
Nissan N-VCT - Varies the rotation of the cam(s) only, does not alter lift or duration of the valves.
Nissan VVL - Varies intake, duration, and lift by using two different sets of cam lobes
Porsche VarioCam - Varies intake timing by adjusting tension of a cam chain
Porsche VarioCam Plus - Varies intake timing by adjusting tension of a cam chain as well as valve lift by different cam profiles
Rover VVC - Varies timing with an eccentric disc
Suzuki VVT
Subaru AVCS - Varies timing (phase) with hydraulic pressure
Toyota VVT-i - Varies intake timing by advancing the cam chain
Toyota VVTL-i - Varies timing by advancing the cam chain and switching between two sets of cam lobes