
- Kiểm tra mức nhớt máy .
- kiểm tra nắp xăng có lỏng ? bình cạn xăng ? .
nếu xe chạy mà đèn báo (Malfunction Indicator Lamp) vẫn sáng thì bác phải đưa vào hãng kiểm tra ngay .
http://etimago.com/yaris/repairmanual/Owner%27s%20Manual.pdf
*******
Malfunction Indicator Lamp
This lamp comes on when the ignition
key is turned to the “ON” position and
goes off after the engine starts. This
means that the warning light system is
operating properly.
If the lamp remains on, or the lamp
comes on while driving, first check the
followings.
Empty fuel tank
If the fuel tank is empty, refuel immedi-
ately.
Loose fuel tank cap
If the fuel tank cap is loose, securely
tighten it.
These cases are temporary malfunctions.
The malfunction indicator lamp will go off
after taking several driving trips.
If the lamp does not go off even after
several trips, contact your Toyota dealer
as soon as possible.
If the fuel tank is not empty or the fuel
tank cap is not loose...
There is a problem somewhere in the
engine, emission control system, elec-
tronic throttle control system, automatic
transmission electrical system or warn-
ing light system itself.
Contact your Toyota dealer as soon as
possible to service the vehicle.
If engine speed does not increase when
the accelerator pedal is depressed, there
may be a problem somewhere in the elec-
tronic throttle control system.
At this time, vibration may occur. Howev-
er, if you depress the accelerator pedal
more firmly and slowly, you can drive your
vehicle at low speeds. Have your vehicle
checked by your Toyota dealer as soon as
possible.
Even if the abnormality of the electronic
throttle control system is corrected during
low speed driving, the system may not be
recovered until the engine is stopped and
the engine off.
(g) Low Engine Oil Pressure Warning
If it flickers or stays on while you are
driving, pull off the road to a safe place
and stop the engine immediately. Call a
Toyota dealer or qualified repair shop for
assistance.
The light may occasionally flicker when
the engine is idling or it may come on
briefly after a hard stop. There is no
cause for concern if it then goes out when
the engine is accelerated slightly.
The light may come on when the oil level
is extremely low. It is not designed to
indicate low oil level, and the oil level
must be checked using the level dipstick.
NOTICE
Do not drive the vehicle with the
warning light on—even for one block.
It may ruin the engine.
đèn bên trái là báo dầu động cơ.đèn bên phải báo lỗi động cơ.khi động cơ đã được khởi động khoãng 5s là các đèn như ABS,BÁO DẦU ĐỘNG CƠ,BÁO LỖI ĐỘNG CƠ,SRS,ACCU ... sẽ tắt.
khi bác nổ máy động cơ rống lên gọi là bù ga khi khởi động.khi bác khởi động máy không cần phải đạp ga,
Click this bar to view the full image.
[link=http://www.5giay.vn/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fi1016.photobucket.com%2Falbums%2Faf284%2Fanex2010%2FHnhnh007-1.jpg]
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
[/link]
Click this bar to view the full image.
[link=http://www.5giay.vn/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fi1016.photobucket.com%2Falbums%2Faf284%2Fanex2010%2FHnhnh012-2.jpg]
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.
[/link]
Click this bar to view the full image.
[link=http://www.5giay.vn/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fi1016.photobucket.com%2Falbums%2Faf284%2Fanex2010%2FHnhnh009-1.jpg]
This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1022x767.
[/link]
khi bác nổ máy động cơ rống lên gọi là bù ga khi khởi động.khi bác khởi động máy không cần phải đạp ga,















Last edited by a moderator:
cái đèn check báo thì có thể chạy đến gara nào quen để họ kiểm tra xong rồi xoá lỗi. nhưng cái đèn báo nhớt mà sáng không tắt lúc khởi động thì phải tắt động cơ ngay bác à. sau đó kiểm tra lại áp lực nhớt, nếu không bơm nhớt để bôi trơn thì "tèo" cái máy đấy bác ơi!
bác xem lại cái giắc ghim vào cục báo nhớt lâu ngày nó k tiếp xúc và hay bị tụt ra ngoài.
còn đèn check thì em bác nên đọc lỗi để biết nó báo vị trí và thiết bị nào sau đó khắc phục rồi rút cộc âm accu khoảng 5s nó sẽ tự động xoá lỗi. hoặc bác có thể xoá lỗi trực tiếp trên máy scan
mong bác nên kiểm tra càng sớm càng tốt!!!!
bác xem lại cái giắc ghim vào cục báo nhớt lâu ngày nó k tiếp xúc và hay bị tụt ra ngoài.
còn đèn check thì em bác nên đọc lỗi để biết nó báo vị trí và thiết bị nào sau đó khắc phục rồi rút cộc âm accu khoảng 5s nó sẽ tự động xoá lỗi. hoặc bác có thể xoá lỗi trực tiếp trên máy scan
mong bác nên kiểm tra càng sớm càng tốt!!!!
Xe em khi mở công tắc ở vị trí ON thì 2 cái hình số 4 và số 6 (khung bên trái) hiện lên, khi em đề máy nổ thì 2 cái hình này tắt! Như vậy có vấn đề gì không máy bác? Trước khi em thay nhớt thì cũng bị và em mới đi thay nhớt xong thì cũng bị như vậy! Mong các bác cố vấn giúp em!
Hình số 4: báo hiệu tình trạng nạp điện cho ắc quy, nếu ko nạp thì nó sẽ đỏ
Hình số 6: áp suất dầu bôi trơn
Lúc mới khởi động, mấy cái đèn nó sáng vì áp suất dầu chưa đủ (bơm chưa đủ) . Sau đó thì nó tắt.
Nếu mà nổ máy mà đèn vẫn sáng, đặc biệt là đèn số 6 thì bác phải tắt ngay và tìm nguyên nhân
Hình số 6: áp suất dầu bôi trơn
Lúc mới khởi động, mấy cái đèn nó sáng vì áp suất dầu chưa đủ (bơm chưa đủ) . Sau đó thì nó tắt.
Nếu mà nổ máy mà đèn vẫn sáng, đặc biệt là đèn số 6 thì bác phải tắt ngay và tìm nguyên nhân
profi nói:Hình số 4: báo hiệu tình trạng nạp điện cho ắc quy, nếu ko nạp thì nó sẽ đỏ
Hình số 6: áp suất dầu bôi trơn
Lúc mới khởi động, mấy cái đèn nó sáng vì áp suất dầu chưa đủ (bơm chưa đủ) . Sau đó thì nó tắt.
Nếu mà nổ máy mà đèn vẫn sáng, đặc biệt là đèn số 6 thì bác phải tắt ngay và tìm nguyên nhân
hình số 4 xe nào cũng vậy hả bác? Em tưởng là cái đèn đó sáng là báo tình trạng sắp hết bình!