Hạng F
22/10/09
8.170
32.426
113
hồi đó 67 làm xe lôi.. ko hiểu sao thắng xe có nhiêu đó mà vẫn ăn, trong khi kéo nguyên cái remorque phía sau với 5-6 người trên đó
 
Hạng D
11/5/11
3.419
5.584
113
Sài Gòn
grenade nói:
hồi đó 67 làm xe lôi.. ko hiểu sao thắng xe có nhiêu đó mà vẫn ăn, trong khi kéo nguyên cái remorque phía sau với 5-6 người trên đó
Xe ông già tui hồi đó cũng có cái rờ mọt như grenade nói vậy đó, khi tải nặng chạy phải canh thắng từ xa và thắng từ từ, giống xe hơi bi giờ chạy tốc độ cao phải chậm lại từ từ và canh từ xa, :D
 
Hạng F
22/10/09
8.170
32.426
113
Pinga nói:
grenade nói:
hồi đó 67 làm xe lôi.. ko hiểu sao thắng xe có nhiêu đó mà vẫn ăn, trong khi kéo nguyên cái remorque phía sau với 5-6 người trên đó
Xe ông già tui hồi đó cũng có cái rờ mọt như grenade nói vậy đó, khi tải nặng chạy phải canh thắng từ xa và thắng từ từ, giống xe hơi bi giờ chạy tốc độ cao phải chậm lại từ từ và canh từ xa, :D
lỡ đang đi mà gặp con gà, con chó chạy đâm ngang ra đường thì sao ta?ka.ka..ka
Dù có động năng khá lớn, thắng nhỏ ko tương xứng vậy mà ít khi nghe tai nạn do xe lôi gây ra, hay là do lúc đó chưa có truyền thông đa phương tiện mạnh như bây h. Em nhớ đường trường xe lôi em nó chạy củng cỡ 60km/h..
 
Hạng F
22/10/09
8.170
32.426
113
em ngoài lế tí. post hình lambro 550 và specs nè
http://www.lambro.plus.com/
The 550 again followed the naming method of weight the vehicle would carry rather then the earlier engine size. The 550 was the replacement for the top of the range Lambro 200, which still came with the same 200cc engine from that model, but with a small power rise. Brakes were now hydraulic on all three wheels, to cope with the new power, although top speed still could not top 38mph.

550.jpg
The most noticeable difference between the 550 and the 200 was the use of twin headlights, a feature to be used on all future models. The Lambros were the first small carriers to use this important safety feature ahead of all its rivals.
Stamped metal wheel rims in line with the cars of the time were now used, along with an interior light for the cab. An alternator now replaced the dynameter to cope with the extra lights, Innocenti were now making use of the more normal motor industry items found on cars to improve their models further.
550-1.jpg
The rear compartment was enlarged further to previous models, now measuring 1420mm long and 1250mm wide, the boxed version measured 1015mm high giving 2.2 cubed meters of carrying space. To launch the 550, Innocenti made extensive use of blow up elephants, as they had come up with a slogan of "Carry more than an elephant" for the new model. Every Innocenti dealer was issued with one of these inflatable elephants to display in their showroom windows. Thousands of smaller inflatables were also made, and handed out free of charge at town festivals to further put the product in the minds of the buying public.
The 550 also was known as the super in some markets, in fact over half the production ended up going abroad, with 17,000 units ending up in Turkey and Vietnam alone.



Lambro 550
Produced : August 1965 - December 1967 ** detailed figures Italian production : 34,766 Engine Size : 198cc Bore / Stroke 66 x 58mm Carburettor Dell'orto SH 1/20 Gears Four forward, one reverse Horsepower 9.2hp @ 4,800rpm Maximum speed 62kph / 38mph Tyre size 4.50 x 10 Fuel Consumption 16kpl / 45mpg Weight 375 - 385kg / 826.73 - 848.77lb Colours Grey Price Unknown
 
Hạng B2
22/1/12
301
208
43
32
Vespa kg bao giờ chạy được 100km/h , khoảng 70km/h là cái đầu đã nhẹ tửng rồi , 80km/h là hết dám chạy , xe vespa cấu tạo máy nằm 1 bên nên xe không bao giờ chạy đằm được , nếu có bác nào cỡ U 50 như em mà chơi vespa sẽ biết thời đó ở SG có mấy điểm sửa xe nổi tiếng thôi , ở cầu bông có ông Nguyễn Xưa , ở ngã 7 SG có tiệm của Bảy Hổ ông này sinh nghề tử nghiệp trong 1 đợt đi chơi Vũng tàu bằng superint bị nổ bánh trước và tèo luôn .
 
Hạng F
22/10/09
8.170
32.426
113
mấy chiếc xich lô máy hình như xài máy goebel? 150 CC?