Hạng F
13/9/07
7.046
48.563
113
hirevietnam.com nói:
Vậy các bác có nghĩ là sẽ cần nhờ báo chí can thiệp không ?!?!
Thấy ko triển vọng gì lắm bác ơi nên nói cho bỏ tức vậy thôi chứ khả năng gỡ gạc lại đc cái gì đó rất là thấp.

/Hôm trước ông anh bên Úc về mình show cho ổng xem cái cần số ổng chỉ thốt lên OMG =))
 
Hạng D
10/1/13
2.147
1.619
113
rockman nói:
hirevietnam.com nói:
Vậy các bác có nghĩ là sẽ cần nhờ báo chí can thiệp không ?!?!
Thấy ko triển vọng gì lắm bác ơi nên nói cho bỏ tức vậy thôi chứ khả năng gỡ gạc lại đc cái gì đó rất là thấp.

/Hôm trước ông anh bên Úc về mình show cho ổng xem cái cần số ổng chỉ thốt lên OMG =))


Vậy thì chúng ta cùng la lên: Ối giời ơi. Chẳng biết làng răng chừ.
 
Hạng B2
21/4/13
212
406
63
39
Những ai mua xe thì không dám kiện cáo GMVN , vì kiện thì nó bảo hành lởm thì càng khổ thêm.....
Còn những ai chưa mua xe thì càng không thể kiện GMVN.....

 
Hạng B2
27/6/12
174
31
28
Hôm qua em chạy cầu Phú Mỹ mới test thử cái D2 ở Cap cũ của em, đúng là có cái này xuống dốc yên tâm hơn và không phải dùng phanh. Mấy lần trước em không biết nên cứ một lúc phải rà phanh một cái, giờ biết rồi nên chỉ cần xuống số 2 là xe chạy đều đều không tăng tốc nữa.:D
 
Hạng B1
28/3/09
57
0
6
Một số thông tin cho các bác về chế độ bán tự động:

Driver Shift Control (DSC) or Electronic Range Selection (ERS): [/b][font="arial, helvetica, sans-serif; font-size: medium; line-height: normal"]This position (M-Manual / L-Low) allows the driver to utilise the DSC/ERS system. When the shift selector lever is moved to this position, the driver may select upshifts or downshifts by using the paddle switches located on the steering wheel/shifter. An upshift is requested by pushing either + button. Refer to the vehicle owner's manual for more specific DSC/ERS information.[/font]

The mechanical components of the 6T40/45 are as follows:
• A torque converter with an electronically controlled capacity clutch (ECCC)
• Gear-type fluid pump assembly
• 1-2-3-4 and low and reverse clutch housing assembly
• 4-5-6 and 3-5 reverse clutch housing assembly
• 2-6 clutch assembly
• Low and reverse clutch (one way clutch) assembly
• Control valve body assembly
• Drive sprocket, driven sprocket and link assembly
• Front differential carrier assembly
• Input Carrier Assembly
• Reaction Carrier Assembly
• Output Carrier Assembly
The electrical components of the 6T40/45 are as follows:
• Output speed sensor assembly
• Input speed sensor assembly
• Manual shift shaft with internal mode switch
• Control solenoid valve assembly, which contains the following components:
- Transmission control module (TCM)
- 5 variable bleed line pressure control (PC) solenoids
- Transmission fluid pressure (TFP) switch assembly
- Torque converter clutch (TCC) pressure control solenoid
- shift solenoid
- Transmission fluid temperature sensor
Electronic Component Description</h2>[h4]Control Solenoid (W/Body and TCM) Valve Assembly[/h4]
1880316.png

(1)Pressure Control Solenoid 3 (R-1/4-5-6)(2)Pressure Control Solenoid 2 (3-5-R)(3)Torque Converter Clutch (TCC) Pressure Control Solenoid(4)Shift Solenoid 1 (On/Off)(5)Pressure Control Solenoid 5 (1-2-3-4)(6)Pressure Control Solenoid 4 (2-6)(7)Line Pressure Control Solenoid(8)Transmission Fluid Pressure (TFP) Switch 1 (3-5-R)(9)Transmission Fluid Pressure (TFP) Switch 3 (2-6)(10)Transmission Fluid Pressure (TFP) Switch 4 (1-2-3-4)(11)Pass Through Connector(12)Transmission Fluid Pressure (TFP) Switch 5 (4-5-6/R-1)The control solenoid (w/body and TCM) valve assembly contains the following components:
• Transmission control module (TCM)​
• Clutch pressure control solenoids (Clutch PC Sol)​
• Shift solenoids (SS)​
• Line pressure control solenoid (Line PC Sol)​
• Torque converter clutch pressure control solenoid (TCC PC Sol)​
• Transmission fluid temperature sensor (TFT Sensor)​
• TCM temperature sensor​
• Power-up temperature sensor​
• Transmission fluid pressure switches (TFP Sw)​
These components are not serviced separately. The control solenoid (w/body and TCM) valve assembly utilises a lead-frame system to connect these components electrically to the TCM. No wires are used for these components. The control solenoid (w/body and TCM) valve assembly bolts directly to the lower and upper valve body assemblies inside the transmission. The control solenoid (w/body and TCM) valve assembly connects to the engine harness 14-way connector.
<h3>Manual Shift Detent Lever with Shaft Position Switch Assembly</h3>
1880317.png

The transmission shaft position switch assembly is a sliding contact switch attached to the manual shaft detent lever assembly inside the transmission case. The five inputs to the TCM from the transmission manual shift shaft switch assembly indicate the transmission gear selector lever position. This information is used for engine controls as well as determining the transmission shift patterns. The state of each input is available for display on the scan tool. The five input parameters represented are Signal A, Signal B, Signal C, Signal P (Parity) and Signal N (P/N Start).
<h3>Input Speed Sensor (ISS)</h3>
1880318.png

The input speed sensor (ISS) is a hall-effect type sensor. The ISS mounts to the transmission case assembly and connects to the control solenoid (w/body and TCM) valve assembly through a wire harness and connector. The sensor faces the 3-5-R clutch piston housing machined teeth surface. The sensor receives 8.3-9.3 volts on the ISS/OSS Supply Voltage circuit from the TCM. As the 3-5-R/4-5-6 clutch piston housing rotates, the sensor produces a signal frequency based on the machined surface of the 3-5-R/4-5-6 clutch piston housing. This signal is transmitted through the ISS signal circuit to the control solenoid (w/body and TCM) valve assembly. The TCM uses the ISS signal to determine line pressure, transmission shift patterns, torque converter clutch (TCC) slip speed and gear ratio.
<h3>Output Speed Sensor (OSS)</h3>
1880319.png

The output speed sensor (OSS) is a hall-effect type sensor. The OSS mounts to the transmission case below the control valve body assembly and connects to the control solenoid (w/body and TCM) valve assembly through a wire harness and connector. The sensor faces the Park gear machined teeth surface. The sensor receives 8.3-9.3 volts on the ISS/OSS supply voltage circuit from the TCM. As the front differential transfer drive gear assembly rotates, the sensor produces a signal frequency based on the machined surface of the Park gear. This signal is transmitted through the OSS signal circuit to the TCM. The TCM uses the OSS signal to determine line pressure, transmission shift patterns, torque converter clutch (TCC) slip speed and gear ratio.
 
Hạng B1
28/3/09
57
0
6
Chỉ là thông tin thôi bác Rockman, phỏng đoán, nó thiếu những thứ này:
- Manual Shift Detent Lever with shaft position switch.
- Input speed sensor
- Output speed sensor

Vì mình phỏng đoán như thế này:
- Khi các bác chạy chế độ D (normal), khi tăng tốc, chắc chắn nó sẽ phải đọc đc speed input và output, từ đó Shift detent lever sẽ nhảy số tương ứng khi REV và Torque đạt tới ngưỡng cần sang số. Vì thế, bộ hộp số sẽ phải đầy đủ, có thể, dây kết nối các switches và sensor không đc nối, vì thế mà các bác ko sử dụng được.

</h3>