Nếu bác muốn gắn cả pha lẫn cốt thì mua 2 bộ mỗi bộ gồm 2 bulbs + 2 Ballasts + 2 Igniter, vì M6 dùng H1 nên khg gắn Bi-non được (H4) --> như vậy cũng khoảng hơn 1000USD - theo mình thì khg nên gắn cho đèn pha!!! việc bác gắn chung 4 bóng trên 1 cặp Ballast theo mình là khg được vì mỗi bóng được điều khiển bởi 1 Ballast 2 bóng 2 Ballast --> 4 bóng 4 Ballasts[8D]
Hi..hi... nếu thế thì phải chơi cả 2 bộ rồi, lục tốn quá[xx(][xx(]. Nhưng tại sao lại không nên gắn cho đèn pha hả bác? Em nghĩ như thế thì ánh sáng sẽ chiếu xa hơn, do đó khi đi đêm mình sẽ nhìn được ở khoảng cách xa hơn chứ.
Hôm nào bác Thdwin chụp hình cái xenon của bác cho em xem với nhé, em muốn xem là khi mình lắp vào đèn cốt thì nó chiếu xa đến đâu.
Hôm nào bác Thdwin chụp hình cái xenon của bác cho em xem với nhé, em muốn xem là khi mình lắp vào đèn cốt thì nó chiếu xa đến đâu.
Đúng là mỗi nơi một khác nhỉ. Ngoài này lắm thằng ngang lắm, mình xin nó hạ cốt nó không hạ, đã thế ông cũng bật pha lên xem thằng nào sáng hơn thằng nào.
Nhưng đi trời tối trên quốc lộ mà không có đèn pha thì chỉ có nước bò ra đường thôi bác ơi, bật cốt mà đi nhanh thì nhiều tình huống không xử lý kịp. Một lần vì không bật pha mà tý nữa là em cho một chú xe đạp bay lên bầu trời của quốc lộ 1.
Không biết đèn cốt xe khác thì thế nào, chứ đèn cốt của M6 nó có ranh giới rõ ràng giữa phần đường được chiếu sáng và phần đường không được chiếu sáng, khoảng sáng này chỉ khoảng 50m phía trước mũi xe. Bác thdwin làm chứng cho em cái vụ này nhé .
To bác thdwin: sau khi lắp xenon, cái lằn ranh giới sáng tối của đèn cốt có còn không?
Nhưng đi trời tối trên quốc lộ mà không có đèn pha thì chỉ có nước bò ra đường thôi bác ơi, bật cốt mà đi nhanh thì nhiều tình huống không xử lý kịp. Một lần vì không bật pha mà tý nữa là em cho một chú xe đạp bay lên bầu trời của quốc lộ 1.
Không biết đèn cốt xe khác thì thế nào, chứ đèn cốt của M6 nó có ranh giới rõ ràng giữa phần đường được chiếu sáng và phần đường không được chiếu sáng, khoảng sáng này chỉ khoảng 50m phía trước mũi xe. Bác thdwin làm chứng cho em cái vụ này nhé .
To bác thdwin: sau khi lắp xenon, cái lằn ranh giới sáng tối của đèn cốt có còn không?
To: Mazda6 - sau khi gắn Xenon thì vẫn còn nguyên lằn ranh giới này bác ah..tuy nhiên sau khi gắn thì người ta cũng cân chỉnh lại đèn..về đèn M6 thì trước khi tui gắn Xenon thì cũng đã từng xém tung 2 em xe đạp ở Bình Dương + mắt tui thì yếu nữa (nhg chưa bao giờ đeo kính vì sợ 4 mắt - sorry bác WM nhé [8D][8D]) - sau khi gắn thì tui cũng đem xe đi Test lại ở Bình Dương..giờ thì yên tâm rồi nhưng để khách quan thì chắc bữa nào rủ lại bác HAQT đi VT 1 chuyến...
RE: Đèn Xenon: Tìm hiểu sơ sơ
TO Bác thdwin,
Bác làm ơn chỉ giúp địa chỉ chố nào lắp đèn xenon cho xe M6, Tôi cũng đang rất muốn lắp một bộ. Đề nghị bác hướng dẫn cụ thể hơn nữa cho tôi biết với ( Địa chỉ gara lắp, tên loại đèn HID cụ thể và giá bao nhiêu )
Xin cảm ơn bác nhiều
TO Bác thdwin,
Bác làm ơn chỉ giúp địa chỉ chố nào lắp đèn xenon cho xe M6, Tôi cũng đang rất muốn lắp một bộ. Đề nghị bác hướng dẫn cụ thể hơn nữa cho tôi biết với ( Địa chỉ gara lắp, tên loại đèn HID cụ thể và giá bao nhiêu )
Xin cảm ơn bác nhiều
Trích đoạn: thdwin
Chia sẻ với các bác cách gắn đèn Xe-non cho xem Mazda6 http://hidforum.com/diy/mazda6.php
RE: Đèn Xenon: Tìm hiểu sơ sơ
Quéo cằm bác Tony Hùng nhé
Bác chịu khó gọi cho bác thdwin đi, bác ấy không online thường đâu.
Chúc thành công.
Quéo cằm bác Tony Hùng nhé
Bác chịu khó gọi cho bác thdwin đi, bác ấy không online thường đâu.
Chúc thành công.
Last edited by a moderator:
RE: Đèn Xenon: Tìm hiểu sơ sơ
sorry để bác chờ lâu...hiện xe tui đã gắn đèn Xe-non rồi hiệu Hella, loại bóng H1 - 8000K.
Bộ bóng này tui đặt mua trên mang: www.proxenon.com rồi gửi về VN, tổng thiệt hại khoảng 800USD - sau khi nhận hàng thì đem xe đến VMC gắn, tiền công 300.000VND
sorry để bác chờ lâu...hiện xe tui đã gắn đèn Xe-non rồi hiệu Hella, loại bóng H1 - 8000K.
Bộ bóng này tui đặt mua trên mang: www.proxenon.com rồi gửi về VN, tổng thiệt hại khoảng 800USD - sau khi nhận hàng thì đem xe đến VMC gắn, tiền công 300.000VND
RE: Đèn Xenon: Tìm hiểu sơ sơ
Sorry bac Thdwin trước nhé tôi chỉ muốn chia sẻ ít kinh nghiệm với các bạn đễ đỡ mất tiền thôi, nếu có mua đắt mà chất lượng tốt thì vẫn thấy thoải mái nhưng có mua được rẻ mà ko vừa ý thì cũng thấy khó chịu, Proxenon chi co ballast cua Hella (good) nhung ban bong cua Bohmem ma Bomem thi.......voi 800$ ban co the mua duoc bo cua Philips xin roi
6000K, 7000K, 15000K HID bulb scam
Many people said, "oh no, not another blue bulb!", and thought that the blue low quality bulb "scam" finally spread over to hit the real HID market in late 2001. Philips Ultinons made in Germany have equal quality, like the OEM Philips bulb, so you cant really call that product a scam.
There are other blue HID bulbs made other places in the world that can be scam products. They maybe even have the Philips or Osram name on the box, or the base, but bulbs are made or modified by someone else. Equal bulbs can also be markeded to have different color temperature. Most customers would never know if color temp was , as long as they are matched as a pair. Some kit and bulb suppliers advertise with 7000K and higher. This can be susceptive because a lower than OEM quality bulb can have been used. No bulb OEM manufacturer makes any versions with more than ~6000K. So either it is 6000K, or the bulb might have been painted. Painting bulbs decreases brightness and in most cases decreases life. So be aware what you are buying.
As an example, look at table below, and see how blue a 9000K bulb will be! Would you honestly want it to be as blue as the sky?
Yellow:
1500 k Candlelight
2700-2900 k Yellow painted fog halogen bulbs
-------------------------------
Yellowish white:
3200 k Sunrise/sunset
3200 k Premium H7 non painted halogen bulb
3400 k 1 hour from dusk/dawn
-------------------------------
White:
4100 k Philips/Osram OEM HID D2S
5500 k Bright sunny daylight around noon
----------------
Blueish white
5500-5600 k Electronic photo flash
6000 k Philips Ultinon HID D2S
6500-7500 k Overcast sky
-----------------
Blue:
9000-12000 k Blue sky
-----------------
Purple:
28000 Northern sky
12000-30000 k Ultra Violet light (black light)
---------------------------------
Above table is based on the ancient Kelvin (K) colortemp defined along time ago. Before we knew that was electro magnetic waves. At that time we only knew the temperature something had when burning. As an example, a candle light burns at around 1500K (see table above) or 2100F (Fahrenheit) or 1200C (Celsius).
Interesting! So what is actually white light?
Now that you know that light is electro magnetic waves, imagine that each base color (blue, green, yellow and red) has each wave length. White light is a balanced mix of all of them. Here is the window that are visible with human eyes:
720nm infra red - heat radiation (invisible)
660nm red
610nm yellow
550nm green
460nm blue
420nm black light
400nm ultra violet (invisible)
1nm = 0.000000001 meter
What are the results of using 6000K, 7000K, 15000K HID bulbs?
Stage 1 refers to 4100K and stage 2 normally refers to something higher value K.
As an example, a 6000K bulb in some headlamps might not show much difference at all, others will look more blue. These are observations when standing in front of the car looking into the headlights from above. After getting over the initial thrill of cooler light, many drivers have noticed that important traffic information are not as appearant as with OEM standard bulb. White traffic signs is being lit too much and can feel glaring.
During winter 2002, exponensional use of Kelvin (K) rating is used as brightness improving advertisement. Its all just big empty words. Do a search for "kelvin color temperature" on a search engine (ie: yahoo.com) and you will see that it has nothing to do with brightness and all to do with color. Going upwards from 4100K means that your light turns blue at the expense of total brightness and yellow color. Theoretically, if the same brightness were to be kept, you would have to increase the wattage of the bulb from 35 to maybe 40W, and redesign the ballast. This would be a very costly solution, so thats pretty much why all automotive HID bulbs are 35W
What brands of HID bulbs is NOT world class
Many sellers nowadays offers several brands with different price tag. Typically, HID bulbs designed and manufactured in simple facilities will have lower quality. Most of these bulbs are made Asia. Typical signs of lower quality is non existing data sheets. Consumers reports life to be short (less than 600 hours) and dim output.
Here is a list of bulbs in this category:
• Vestec
• bulbs in kits sold by Misterjung.com
• bulbs in kits sold under "Bohmen"
Sorry bac Thdwin trước nhé tôi chỉ muốn chia sẻ ít kinh nghiệm với các bạn đễ đỡ mất tiền thôi, nếu có mua đắt mà chất lượng tốt thì vẫn thấy thoải mái nhưng có mua được rẻ mà ko vừa ý thì cũng thấy khó chịu, Proxenon chi co ballast cua Hella (good) nhung ban bong cua Bohmem ma Bomem thi.......voi 800$ ban co the mua duoc bo cua Philips xin roi
6000K, 7000K, 15000K HID bulb scam
Many people said, "oh no, not another blue bulb!", and thought that the blue low quality bulb "scam" finally spread over to hit the real HID market in late 2001. Philips Ultinons made in Germany have equal quality, like the OEM Philips bulb, so you cant really call that product a scam.
There are other blue HID bulbs made other places in the world that can be scam products. They maybe even have the Philips or Osram name on the box, or the base, but bulbs are made or modified by someone else. Equal bulbs can also be markeded to have different color temperature. Most customers would never know if color temp was , as long as they are matched as a pair. Some kit and bulb suppliers advertise with 7000K and higher. This can be susceptive because a lower than OEM quality bulb can have been used. No bulb OEM manufacturer makes any versions with more than ~6000K. So either it is 6000K, or the bulb might have been painted. Painting bulbs decreases brightness and in most cases decreases life. So be aware what you are buying.
As an example, look at table below, and see how blue a 9000K bulb will be! Would you honestly want it to be as blue as the sky?
Yellow:
1500 k Candlelight
2700-2900 k Yellow painted fog halogen bulbs
-------------------------------
Yellowish white:
3200 k Sunrise/sunset
3200 k Premium H7 non painted halogen bulb
3400 k 1 hour from dusk/dawn
-------------------------------
White:
4100 k Philips/Osram OEM HID D2S
5500 k Bright sunny daylight around noon
----------------
Blueish white
5500-5600 k Electronic photo flash
6000 k Philips Ultinon HID D2S
6500-7500 k Overcast sky
-----------------
Blue:
9000-12000 k Blue sky
-----------------
Purple:
28000 Northern sky
12000-30000 k Ultra Violet light (black light)
---------------------------------
Above table is based on the ancient Kelvin (K) colortemp defined along time ago. Before we knew that was electro magnetic waves. At that time we only knew the temperature something had when burning. As an example, a candle light burns at around 1500K (see table above) or 2100F (Fahrenheit) or 1200C (Celsius).
Interesting! So what is actually white light?
Now that you know that light is electro magnetic waves, imagine that each base color (blue, green, yellow and red) has each wave length. White light is a balanced mix of all of them. Here is the window that are visible with human eyes:
720nm infra red - heat radiation (invisible)
660nm red
610nm yellow
550nm green
460nm blue
420nm black light
400nm ultra violet (invisible)
1nm = 0.000000001 meter
What are the results of using 6000K, 7000K, 15000K HID bulbs?
Stage 1 refers to 4100K and stage 2 normally refers to something higher value K.
As an example, a 6000K bulb in some headlamps might not show much difference at all, others will look more blue. These are observations when standing in front of the car looking into the headlights from above. After getting over the initial thrill of cooler light, many drivers have noticed that important traffic information are not as appearant as with OEM standard bulb. White traffic signs is being lit too much and can feel glaring.
During winter 2002, exponensional use of Kelvin (K) rating is used as brightness improving advertisement. Its all just big empty words. Do a search for "kelvin color temperature" on a search engine (ie: yahoo.com) and you will see that it has nothing to do with brightness and all to do with color. Going upwards from 4100K means that your light turns blue at the expense of total brightness and yellow color. Theoretically, if the same brightness were to be kept, you would have to increase the wattage of the bulb from 35 to maybe 40W, and redesign the ballast. This would be a very costly solution, so thats pretty much why all automotive HID bulbs are 35W
What brands of HID bulbs is NOT world class
Many sellers nowadays offers several brands with different price tag. Typically, HID bulbs designed and manufactured in simple facilities will have lower quality. Most of these bulbs are made Asia. Typical signs of lower quality is non existing data sheets. Consumers reports life to be short (less than 600 hours) and dim output.
Here is a list of bulbs in this category:
• Vestec
• bulbs in kits sold by Misterjung.com
• bulbs in kits sold under "Bohmen"