Chủ đề tương tự
Theo ý em thay lọc gió K&N vào thì xe cảm giác nhẹ máy hơn bốc hơn nên bác chủ cảm giác tay lái nhẹ hơn, chứ lọc gió và trợ lực lái thì hoàn toàn không liên quan gì đến nhau./.
Xe nào cũng dùng đc lọc K&N không cứ gì phải xe độ đâu bác, lọc K&N lọc bằng dầu, còn lọc theo xe bằng giấy, lọc K&N cho thời gian sử dụng lâu hơn, khi nào bẩn chỉ việc lấy nước rửa và tra dầu vào là ok tèn tèn chay tiếp.
Vấn đề là grandis ko có, chứ có thì em đã xơi rồi bác ạXe nào cũng dùng đc lọc K&N không cứ gì phải xe độ đâu bác, lọc K&N lọc bằng dầu, còn lọc theo xe bằng giấy, lọc K&N cho thời gian sử dụng lâu hơn, khi nào bẩn chỉ việc lấy nước rửa và tra dầu vào là ok tèn tèn chay tiếp.
Độ cản gió của K&N ít, nên khi mới lắp vào; gió vào nhiêu hơn, nên tốc đọ máy, nhất là cầm chừng hay chạy chậm .. cao hơn. Động cơ quay nhanh hơn nên bơm lái quay nhanh hơn, dầu mạnh hơn, cuối cùng dẩn đến lái nhẹ. Nhưng hiện tượng này sẽ nhanh chóng trở lại bình thường sau một thời gian. Dĩ nhiên ở tốc độ tối đa, do lọc cản ít nên gió vào nhiều hơn, đong cơ mạnh hơn giống như xe độ mà bác OK nói.
Nếu người bình thường thì lọc nào cũng được, trừ khi tính toán mà lọc K&N bằng hay rẻ hơn lọc giấy.
Nếu người bình thường thì lọc nào cũng được, trừ khi tính toán mà lọc K&N bằng hay rẻ hơn lọc giấy.
Cảm ơn bác Trường.Độ cản gió của K&N ít, nên khi mới lắp vào; gió vào nhiêu hơn, nên tốc đọ máy, nhất là cầm chừng hay chạy chậm .. cao hơn. Động cơ quay nhanh hơn nên bơm lái quay nhanh hơn, dầu mạnh hơn, cuối cùng dẩn đến lái nhẹ. Nhưng hiện tượng này sẽ nhanh chóng trở lại bình thường sau một thời gian. Dĩ nhiên ở tốc độ tối đa, do lọc cản ít nên gió vào nhiều hơn, đong cơ mạnh hơn giống như xe độ mà bác OK nói.
Nếu người bình thường thì lọc nào cũng được, trừ khi tính toán mà lọc K&N bằng hay rẻ hơn lọc giấy.
Nhưng tại sao nó sẽ trở lại bình thường trong 1 thời gian ngắn vậy bác ?
Và nếu như thế thì có phải lọc KN mất tác dụng ko ?
Có nhiều ý kiến khác nhau về việc sử dụng lọc gió KN. Ngoài lời khen thì tiếng chê cũng không ít, nhất là khi sử dụng dầu quá nhiều khi rửa lọc gió làm hư cảm biến gió, MAF (Mass Air Flow Sensor), họ cũng nói rằng nếu lọc gió kiểu như KN tốt hơn lọc theo xe thì tại sao nhà sản xuất xe không làm lọc giống như KN, họ thừa sức làm điều này.
KN Airfilter reviews
1.In many cases, the addition of "high flow" or "high filtration" filters will cause poor performance or failure of emissions components.
An oiled air filter will often cause contamination of the MAF and may cause MIL illumination which would not be covered by an emissions warranty. The airflow change may also result in a variety of MIL events.
If the manufacturer thought they could do better with one of those filters, they would have installed that, the cold-air induction pipes and water injection at the factory. Save yourself some grief, man - keep it stock or OE-equivalent.
If you choose to ignore my advice, don't tell me about the MAF you have to buy, or the fact that XYZ shop charged you ____ dollars to replace your air filter when it wouldn't run right. (dslreports.com/forum/r20143269-KN-or-AEM-air-filter)
2.You'll get one of every kind of opinion here and you can take the advice offered in any one of them.
I've Run K&N filters for maybe 30 years in every kind of engine you can imagine. I've never had any kind of problem you can pin on an oil filter that's not working as well as the next one on the shelf. I put one in a 1980 Porsche 911 Carrera that I brought from Germany and that car is still running with almost 300,000 miles on it and the engine has never been out of it. It's still running just fine, with good leak-down tests and great compression.
Buy any of them, put them in and forget. They'll all work well enough for any of us.(tacomaworld.com/forum/2nd-gen-tacomas/159670-k-n-drop-filter-reviews.html).
3.Wow - old thread revival.....
I've had many K&N's over the years. They work great if you keep them cleaned regularly and you DO NOT over-oil them. I used to clean mine every 6 months.
The oils is what traps the fine dust particles. If the filter is dirty and the oils are already 'filled' with dust - then it can't filter properly anymore. They have good airflow and work great. I got slight MPG gains from using them.
In my current truck - I'm running the AFE. I do not get as much air flow as I did with the K&N's and I do not see any MPG improvements. The filter works fine and I don't clean it as often because I don't need to.
If I wanted more performance - I'd get a K&N.
If I wanted convenience (of having a cleanable filter) - I'd get the AFE.
4.The only people who ever have a problem with the K&N are those that over oil. There are some vehicles (my '05 V6 Altima is one) that have BIG problems with oiled filters, particularly in destroying MAF sensors, oiled correctly or otherwise. This truck is not one.
I shied away from K&N with this truck because of research I've done on them. You be your own judge on that one but I didn't like what I saw when it came to actual filtering. The AFE was a happy medium for me.
(MIL: Malfunction indicator light: CEL: Check engine light.)
Như vậy lọc gió KN có khả năng ảnh hưởng đến cảm biến gió, tốt nhất là thận trọng khi rửa lọc KN bằng dầu, không nên rửa nhiều dầu (over oiling). Sau khi rửa dầu thì rửa lại bằng nước sinh hoạt để dầu trôi đi và phơi trong bóng râm cho khô rồi gắn vào hộp lọc gió.
Em cũng đã tìm được lọc KN sài cho Grandis, bản máy xăng, không cần phải cắt gọt, nhưng vụ này làm em lăn tăn quá.
KN Airfilter reviews
1.In many cases, the addition of "high flow" or "high filtration" filters will cause poor performance or failure of emissions components.
An oiled air filter will often cause contamination of the MAF and may cause MIL illumination which would not be covered by an emissions warranty. The airflow change may also result in a variety of MIL events.
If the manufacturer thought they could do better with one of those filters, they would have installed that, the cold-air induction pipes and water injection at the factory. Save yourself some grief, man - keep it stock or OE-equivalent.
If you choose to ignore my advice, don't tell me about the MAF you have to buy, or the fact that XYZ shop charged you ____ dollars to replace your air filter when it wouldn't run right. (dslreports.com/forum/r20143269-KN-or-AEM-air-filter)
2.You'll get one of every kind of opinion here and you can take the advice offered in any one of them.
I've Run K&N filters for maybe 30 years in every kind of engine you can imagine. I've never had any kind of problem you can pin on an oil filter that's not working as well as the next one on the shelf. I put one in a 1980 Porsche 911 Carrera that I brought from Germany and that car is still running with almost 300,000 miles on it and the engine has never been out of it. It's still running just fine, with good leak-down tests and great compression.
Buy any of them, put them in and forget. They'll all work well enough for any of us.(tacomaworld.com/forum/2nd-gen-tacomas/159670-k-n-drop-filter-reviews.html).
3.Wow - old thread revival.....
I've had many K&N's over the years. They work great if you keep them cleaned regularly and you DO NOT over-oil them. I used to clean mine every 6 months.
The oils is what traps the fine dust particles. If the filter is dirty and the oils are already 'filled' with dust - then it can't filter properly anymore. They have good airflow and work great. I got slight MPG gains from using them.
In my current truck - I'm running the AFE. I do not get as much air flow as I did with the K&N's and I do not see any MPG improvements. The filter works fine and I don't clean it as often because I don't need to.
If I wanted more performance - I'd get a K&N.
If I wanted convenience (of having a cleanable filter) - I'd get the AFE.
4.The only people who ever have a problem with the K&N are those that over oil. There are some vehicles (my '05 V6 Altima is one) that have BIG problems with oiled filters, particularly in destroying MAF sensors, oiled correctly or otherwise. This truck is not one.
I shied away from K&N with this truck because of research I've done on them. You be your own judge on that one but I didn't like what I saw when it came to actual filtering. The AFE was a happy medium for me.
(MIL: Malfunction indicator light: CEL: Check engine light.)
Như vậy lọc gió KN có khả năng ảnh hưởng đến cảm biến gió, tốt nhất là thận trọng khi rửa lọc KN bằng dầu, không nên rửa nhiều dầu (over oiling). Sau khi rửa dầu thì rửa lại bằng nước sinh hoạt để dầu trôi đi và phơi trong bóng râm cho khô rồi gắn vào hộp lọc gió.
Em cũng đã tìm được lọc KN sài cho Grandis, bản máy xăng, không cần phải cắt gọt, nhưng vụ này làm em lăn tăn quá.
Chỉnh sửa cuối: