Hạng D
25/11/09
4.270
16
38
CADIVI
Re:Hội Lacetti CDX

12g là sao bác lacettị 5035 , vậy có bị sôi nước không vậy ?
Nếu acquy yếu thì sẽ không đề máy được . Mà mở máy lạnh thì chỉ cấp điện thêm cho quạt dàn nóng và quạt dàn lạnh thôi , do vậy tắt máy là do nguyên nhân khác , không phải do acquy . Mở máy lạnh thì sẽ thêm tải cho máy nén lạnh , bác xem khi đóng máy lạnh tua máy có lên cao nhiều không, theo em nên kiểm tra cái máy nén. Nếu xe bác mà kim nhiệt chỉ 12g thì chắc sắp sôi két nước rồi đó.
 
Hạng B2
7/9/10
187
1
18
Re:Hội Lacetti CDX

@ Wanacar:
H8 H11
Hôm truoc ra ADV thay chu tho lap cho mot em cruze bang H11, nhin size va hinh dang ben ngoai 02 em rat giong nhau va lap vua chan do bac.
 
Chi hội phó GMFC
13/5/05
2.522
10
38
50
Re:Hội Lacetti CDX

Phuc Bao nói:
@ Wanacar:
H8 H11
Hôm truoc ra ADV thay chu tho lap cho mot em cruze bang H11, nhin size va hinh dang ben ngoai 02 em rat giong nhau va lap vua chan do bac.
Vâng, nhưng phải gọt giũa bác ạ... không thì nó làm 2 kiểu để làm gì...:D
 
Hạng B2
4/5/11
179
0
16
46
Re:Hội Lacetti CDX

bonbanhxequay nói:
12g là sao bác lacettị 5035 , vậy có bị sôi nước không vậy ?
Nếu acquy yếu thì sẽ không đề máy được . Mà mở máy lạnh thì chỉ cấp điện thêm cho quạt dàn nóng và quạt dàn lạnh thôi , do vậy tắt máy là do nguyên nhân khác , không phải do acquy . Mở máy lạnh thì sẽ thêm tải cho máy nén lạnh , bác xem khi đóng máy lạnh tua máy có lên cao nhiều không, theo em nên kiểm tra cái máy nén. Nếu xe bác mà kim nhiệt chỉ 12g thì chắc sắp sôi két nước rồi đó.
Xe em trước giờ kim nhiệt toàn chỉ 11h30 thôi, có 1 lần đi cao tốc bị rơi ống nước ra, nó chỉ đến 2h30. May mà đã ra khỏi cao tốc + phát hiện kịp.
Xe em làm mát bằng nước thường mà, đâu phải dùng dung dịch.
 
Tập Lái
14/7/11
43
0
8
Re:Hội Lacetti CDX

có hội Cruze ko mấy bác! cho e gia nhập với
e Tên Nobita1.nick yahoo.dinhphuoc_0309
 
Hạng D
9/9/09
2.311
64
48
52
Saigon
Re:Hội Lacetti CDX

Wellcome bác Nobita1 !? bác đến đúng địa chỉ rùi ah !? Xin bác cho thêm thông tin về xe, số cầm tay, ... đển anh em tiện liên lạc offline nhé !
 
Hạng B2
7/9/10
187
1
18
Re:Hội Lacetti CDX

Đọc thấy cái này trong tài liệu kỹ thuật của Cruze 1.8L thấy hay quá nên ...tự sướng chút, và gửi các bác cùng sướng nè:D:D. Như vậy Lac Ecotec 1.8L khỏi cần độ SRI hả các bác? ( em thấy bác Vit 78 bên OF có bày cách độ SRI thủ công, nhưng có lẽ Ecotec 1.8L khỏi cần độ)
"Ecotec 1.8L details

The Chevrolet Cruze’s naturally aspirated Ecotec 1.8L engine (standard on Cruze LS) has many of the same features of the Ecotec 1.4L turbo. It is a compact and durable four-cylinder engine that combines competitive performance with sophisticated technologies, such as a variable-geometry intake manifold, low maintenance, low emissions and excellent fuel efficiency. Highlights include:

  • Structural, lightweight (hollow-frame) cast gray iron cylinder block
  • Dual-overhead camshaft configuration with four valves per cylinder
  • Dual continuously variable camshaft phasing
  • Variable intake manifold
  • Lightweight direct-acting hydraulic tappets with reduced friction
  • Hollow-cast camshafts
  • Oil-water heat exchanger
  • Piston-cooling oil jets
  • Electronically controlled cooling system
  • Extended-life coolant
  • Long life (100,000-mile) spark plugs

“Our engineers have packed a lot of technology into a small-displacement package,” said Curtis Andreski, assistant chief engineer for the Ecotec 1.8L. “The variable intake manifold, for example, gives the Ecotec 1.8L the performance of a larger engine without a fuel efficiency penalty, while other technologies help deliver a long life with minimal maintenance.”


The Ecotec 1.8L’s two-stage variable intake manifold optimizes fuel economy and performance. At engine speeds below 4,000 rpm, inlet air passes through 35.8-inch-long (910 mm) intake tracts that help increase torque. At speeds greater than 4,000 rpm, a rotary sleeve within the lightweight composite intake manifold closes off the full length of the intake tracts, forcing air through a shorter, 10.2-inch (260 mm) path that helps build horsepower.


The rotary sleeve helps minimize airflow resistance at higher speeds, ensuring the maximum cross section area in the open position. The cross section of the intake runners is constant, with the length of the runners reduced by 60 percent in the closed position (greater than 4,000 rpm). This two-stage manifold helps the Ecotec 1.8L produce approximately 90 percent of peak torque from 2,400 rpm to 6,500 rpm, giving it a strong, responsive feel in all driving conditions.


Six-speed transmissions

A pair of six-speed transmissions – a six-speed manual and a six-speed automatic – match the Ecotec 1.4L turbo for optimal performance and fuel efficiency. The six-speed manual transmission delivers a wide spread of ratios with a “tall” top gear that optimizes fuel economy. The gearing in the Cruze Eco’s six-speed is specific, and helps the model achieve its estimated highway rating of up to 40 mpg. All of the Cruze’s six-speed manual transmissions include triple-cone synchronization in first and second gears for easier engagement, as well as a synchronized reverse gear.


The six-speed automatic’s torque converter design and transmission gearing bolster engine power and contribute to a stronger feeling of performance. It features an on-axis design that allows more compact packaging that enhances crash crumple zone performance, interior space and a lower, sleeker hood line. Rather than the transmission being “folded” around the end of the engine, the on-axis design puts the gear sets on the same axis as the engine crankshaft centerline.


Shifts within the automatic transmission are accomplished by applying and disengaging clutches simultaneously, which provides a more direct feel to the driver, compared to “freewheeling” gear change mechanisms. On the road, a wide selection of shift patterns is adapted to the styles and habits of the driver, anticipating when maximum acceleration or maximum efficiency is required. The electronic control also adapts to the prevailing road conditions, reducing gear shifting when climbing or descending and using engine braking assistance during down changes.


The six-speed automatic also features ActiveSelect manual control, which allows sequential driver gear selection via the shift lever. The transmission also has neutral gear disengagement at idle, which reduces vibration and improves fuel economy."
 
Hạng B1
5/10/07
94
7
8
Re:Hội Lacetti CDX

cho em xin một chân vào hôi lac/cruze với ạ: Sơn/0909366959/CDX 51A-14538