Tập Lái
8/10/04
17
0
0
RE: Hyundai Elantra - sao ko ai nhắc tới em?

Link của nó đây các bác ạ:

Link: http://www.vnexpress.net/Vietnam/Oto-Xe-may/2008/02/3B9FFBA9/

Em cũng đang kết xe này, nhưng thấy ít bác trên này mình luận về nó quá. Ở trên trang web của Hyundai toàn cầu có nói xe này có 3 phiên bản động cơ xăng 1.6, 2.0, và động cơ dầu nữa cơ mà nhỉ.

10 xe tốt nhất cho 2008

Tạp chí nổi tiếng Consumer Reports của Mỹ lần đầu tiên đưa Hyundai vào danh sách với hai mẫu Elantra và Santa Fe. Cũng lần đầu tiên kể từ 2005, một chiếc xe Mỹ đứng đầu phân khúc bán tải.[/1]

Hằng năm, tạp chí của Hiệp hội người tiêu dùng Mỹ xếp hạng danh sách 10 chiếc xe tốt nhất sau khi thử nghiệm kỹ lưỡng. Đây là một trong những kết quả ảnh hưởng lớn tới hàng triệu người tiêu dùng Mỹ, cùng với các tạp chí Motor Trend và Car and Driver.

Consumer Reports chia thành 10 phân khúc khác nhau và chọn ra mẫu đứng đầu. Tổng số xe mà tạp chí này thử nghiệm là 260 chiếc tại trung tâm đánh giá và cho điểm theo thứ hạng. Mỗi xe được tiến hành tới 50 thử nghiệm khác nhau, từ cảm giác lái, tính năng của phanh, độ hài lòng, sự tiện lợi, an toàn và tiêu thụ nhiên liệu.

Tuy nhiên, từ 2008, Consumer Reports áp dụng quy định về thiết bị an toàn tối thiểu, như hệ thống cân bằng điện tử ESP. Các mẫu xe sẽ được đánh giá trên cơ sở thiết bị an toàn là tiêu chuẩn (có sẵn khi mua) hay phải bỏ tiền lắp thêm.

Vì điều này mà Honda Accord đứng đầu phân khúc xe sedan gia đình (family sedan) dù kết quả thử nghiệm thấp hơn chiếc Altima của Nissan. Nguyên nhân là do Altima chỉ trang bị ESP trên mẫu sử dụng động cơ V6 trong khi nó là thiết bị tiêu chuẩn trên tất cả các bản Accord.

Sedan hạng nhỏ: Hyundai Elantra SE
Giá tại Mỹ: 18.000 USD

Elantra1.jpg


Consumer Reports đánh giá của mẫu xe hạng nhỏ của Hyundai ở khả năng tiết kiệm nhiên liệu, dễ chịu khi di chuyển. Nội thất rộng và tiện dụng. Ngoài ra, bản Elantra SE còn có ESP là trang thiết bị tiêu chuẩn và trang bị nhiều công nghệ an toàn hơn hẳn các đối thủ khác.

Các mẫu Honda Civic EX và Mazda3 dù có điểm đánh giá cao hơn nhưng lại thiếu hệ thống cân bằng điện tử ESP.

Năm ngoái vị trí này thuộc về Honda Civic.
 
Last edited by a moderator:
Hạng D
14/9/05
2.651
137
63
MORRISON EXPRESS VN
RE: Hyundai Elantra - sao ko ai nhắc tới em?

Trích đoạn: Mrpinocio

Nếu em nhớ không nhầm , em này là 1 trong 10 xe được đánh giá cao nhất của Mototrend tại thị trường Mỹ .Ko tầm thường đâu ...
68.gif
Đúng rồi bác ah, em này và Santa Fe đó ! Em thấy kiểu dáng cũng rất đẹp đó chứ, công nhận Huyndai - Kia ngày càng tiến nhanh
Bản thân em thích vô-lăng 4 chấu hơn 3 chấu các bác ah, nhìn thanh lịch và không kém phần hiện đại
 
Tập Lái
8/10/04
17
0
0
RE: Hyundai Elantra - sao ko ai nhắc tới em?

Tình cờ lang thang em đọc được bài này thấy cũng hay hay, nên post lên đây cho các bác tham khảo thêm. Bài viết bằng tiếng Anh, mà trình em hơi kém, đọc chỉ hiểu láng máng, nên để nguyên bản tiếng Anh. Bác nào có thời gian dịch giúp ra tiếng Việt cho anh em tham khảo thêm thì hay quá:

==============================​

All-new, an affordable car without frills or thrills

Elantra1.jpg

The Hyundai Elantra was completely redesigned for 2007, and the 2008 models come standard with more safety features.

The Elantra features handsome styling with nice lines. Its four-cylinder engine offers the latest technology, offering a good balance of power and fuel mileage. A 2008 Hyundai Elantra with the optional four-speed automatic gets an EPA-estimated 25/33 mpg City/Highway using the new 2008 test methods.

The Hyundai Elantra is a compact, competing against Honda Civic, Toyota Corolla, Nissan Sentra, Mazda 3, Ford Focus, Chevrolet Cobalt and Dodge Caliber. Elantra offers lots of interior space for the class, a high level of standard safety equipment, and a strong warranty. And by other measures, it holds its own against those cars.

Hyundai claims that the Elantra warranty, 5 years or 60,000 miles, plus 10 years or 100,000 miles for the powertrain, is the best in its class.

Bigger than the previous-generation model, this fourth-generation Elantra offers a spacious cabin, storage compartments galore, and we found the seats very comfortable. It can seat up to five, but the Elantra is more comfortable with four. The back seats offer ample hip room and adequate legroom.

With its long-legged gearing, the Elantra can run 80 miles per hour all day without straining, and it's quiet at high speeds. The ride is good, although a bad freeway with relentless sharp bumps is more than the Elantra can accept without passing on some of the annoyance to the front seats. We found the brakes excellent and the cornering good.

For 2008, the Hyundai Elantra SE comes with electronic stability control and Brake Assist, which were not available on 2007 models. A tire pressure monitoring system has been added.

Because the Elantra generally costs less than the competition, it might well be a long-term bargain. However, resale value always needs to be considered, and that competition includes the stalwarts from Honda and Toyota.

Model Lineup

The 2008 Hyundai Elantra comes in two trim levels, GLS and SE, both of which use a 2.0-liter four-cylinder engine. Buyers have a choice between five-speed manual or four-speed automatic transmission ($1000) for each trim level.

The GLS ($13,525) is the most basic and comes standard with power steering, power locks, windows and keyless entry, power heated mirrors, tinted glass, a 60/40 split rear folding seat with access to the trunk, and 15-inch wheels with full-size plastic wheel covers. The Preferred Package for the GLS ($1500) includes things that most car buyers consider necessary: air conditioning, AM/FM/CD six-speaker sound system, cruise control and foglamps. XM Satellite Radio is built into the sound system.

The SE ($16,225) is the sporty model and includes all the options in the GLS Preferred Package, plus a telescoping leather-wrapped steering wheel with audio controls, and 16-inch alloy wheels with wider profile tires. A Premium Package ($1150) includes a power sunroof and heated front seats. Another Premium package ($1950) adds leather seating surfaces (and replaces last year's Limited model).

Cleaner-running PZEV versions (Partial Zero Emissions Vehicle) are sold in California, New York, Massachusetts, Vermont and Maine that come with the automatic transmission and are available in GLS ($14,525) and SE ($17,225) trim.

Safety features that come on all Elantra models include four-wheel anti-lock disc brakes with electronic brake-force distribution, frontal airbags, front side-impact airbags, side curtain airbags, and active front head restraints. A tire pressure monitoring system comes standard on all models. Also, 24-hour roadside assistance for five years comes with the Elantra. Electronic Stability Control and Brake Assist comes on the SE model, which can help the driver control skids and stop more quickly in a panic braking situation.

Exterior

The fourth-generation Hyundai Elantra was redesigned by Americans in Hyundai's California Studio with radically different styling from pre-2007 models. It's vastly better looking than before; the Elantra no longer announces that it's for old folks. It's 2.2 inches taller, 2.0 inches wider, and 1.6 inches longer in wheelbase than the previous-generation Elantra. Still, with all the aggressive designs on the road nowadays, a compact car like the Elantra, clean as it is, won't catch many eyes.

The Hyundai Elantra received a lot of careful design work, and could pass for being seamless. At the front and rear fascia, the seams are so tight that the body appears to be one piece, until you look very closely. That quality fitting also reveals itself in the smooth opening and closing of the doors.

The Elantra's good looks move this Korean compact car toward the world of the stylish. Its sculpture is clean, with a high beltline running along at the body-colored door handles. It's got a subtle face, with trapezoidal headlamps having rounded edges, leading down and in to a cup-shaped grille with three simple chrome bars. At the bottom of the fascia is a long, slim air intake with two bars. It lacks definitive fender flares because it doesn't need them; the Elantra doesn't shout to be seen. The wheel covers, which are silver plastic on the GLS, look good from a distance.

Interior

The 2008 Hyundai Elantra is larger than pre-2007 models, making for a roomier car than the Toyota Corolla or Honda Civic. The added width and height increased the Elantra's cabin volume to 112.1 cubic feet, among the best in the compact class.

The front seats are quite comfortable, with good bolstering, and the standard beige cloth is smooth though unexciting. There's an especially large dead pedal to support the driver's left foot.

The blue backlighting of the gauges has a youthful spirit, and makes the driver feel like it's a cool car. The arcs of the speedo and tach are a thin blue line, with red needles pointing the way.

The radio control knobs are blessedly simple, like radio knobs should be. But we didn't care for the trim on the dash; imagine a silver plastic golf ball.

In the rear, the 35 inches of leg room is a half-inch more than the Civic and Nissan Sentra, and 1.5 inches less than the 2009 Corolla, give or take a tenth. But the Elantra has good hip room.

Elantra has a large trunk. For carrying cargo, the rear seatbacks fold down to allow a pass-through into the trunk. However, the opening isn't vast like the Nissan Sentra's.

Storage compartments are abundant. There's a neat box inside the top of the dash, and a sunglasses container in the headliner. The fixed door pockets have built-in bottle holders. Below the three climate control knobs there's a small companion to the glovebox, and below that, forward of the shift lever, there's also an open storage area. There are two cupholders behind that, and a double console under the driver's elbow.

Generally, the interior is notably quiet, for a compact car. Then the wind picked up, and as we watched the dust devils ahead of us on the road, we listened to the whooshing against the glass.

Ride & Handling

The 2008 Hyundai Elantra offers spirited handling. We drove it like we stole it, pushing it harder than it was ever meant to be pushed over twisting bumpy roads, which is not something you would or necessarily should do with a compact car. The Elantra is surprisingly, pleasantly, game, however. When pushed beyond its limits, it didn't do anything unpredictable or dangerous.

One thing it doesn't do, surprisingly, is plow the front tires when you stand on the gas in a slow corner. We're not suggesting you drive like that, but we do test like that, because such extremes reveal limits, in this case capabilities of the suspension. It's a rare front-wheel-drive compact car that can pass this test. The Hyundai Elantra will spin the inside front wheel, but it keeps turning around the corner instead of sliding straight ahead. The suspension engineers have done something right, in the front end of the Elantra.

The Elantra is softer all around than the sportier Nissan Sentra or Mazda 3. The ride is good, although after a couple hours on a bad freeway, the sharp bumps will wear on you. Overall, it's a good fit for someone who just wants good transportation without attitude. It asks less involvement from the driver than those other two.

The brakes are excellent. We really stood on them a few times, and they didn't allow the car to dart or weave while they sharply brought down the speed.

The five-speed manual gearbox worked well. Out on the freeway, 80 miles per hour doesn't feel like 80, always a good sign, especially for a compact car. The tachometer shows 3500 rpm at that speed, and it's not in the least bit buzzy. It feels long-legged for such a small car.

There's plenty of oomph in the four-cylinder engine, which makes 138 horsepower, nearly matching the Sentra. Our test model had the five-speed, and the engine revved right up to the redline of 6500 rpm, and liked it. It also accelerates away at low rpm in a higher gear, with 136 pound-feet of torque. As with many vehicles nowadays, the throttle is overly sensitive at tip-in; with the manual transmission, it requires a deft touch with the throttle to pull out from a standstill without giving it more gas than it needs.

Fuel economy using the new 2008 EPA standards is 24/33 mpg City/Highway with the manual gearbox, 25/33 mpg with the automatic.

Verdict

The Hyundai Elantra offers a roomy interior for the class, a good package of safety equipment, and a strong warranty. Redesigned for 2007, the styling holds its own in the class; it looks very clean but doesn't try to draw attention to itself. The seats are comfortable, the brakes are excellent, and cornering capability is good, making it enjoyable to drive. The engine offers the latest four-cylinder technology; it can power the Elantra to 80 miles per hour without much effort and delivers good fuel economy when driven conservatively. With a price that's lower than most other compact cars, the Elantra is a worthy competitor in the class.
 
Last edited by a moderator:
Hạng B1
25/2/08
83
0
0
53
RE: Hyundai Elantra - sao ko ai nhắc tới em?

HMV có nhập em này về. Không biết về đến VN em nó có rụng đi option nào không các bác nhỉ?
 
Tập Lái
8/10/04
17
0
0
RE: Hyundai Elantra - sao ko ai nhắc tới em?

Mấy hôm vừa rồi rỗi rãi, em thử đi tìm xem em xe này ở Hà Nội. Chỉ có 1 chiếc màu đen ở Hyundai Phạm Văn Đồng (gần Metro). Hỏi ra mới biết option chẳng có gì, mỗi túi khí bên lái. Ko ABS, EBD, BA, ESC, túi khí bên (là các option tiêu chuẩn của xe Elantra ở nước ngoài). Chán...

Thế này thì Elantra của Hyundai làm sao lại với Civic của Honda hay Corolla của Toyota cơ chứ.

Sau khi đi xem em mất hẳn cảm tình với em này, mắc dù trước đó tìm hiểu trên mạng thì thấy em này có nhiều điểm mạnh, là đối thủ trực tiếp với Civic của Honda, Corolla của Toyota, Mazda3 và Nissan Sentry.

Cùng 1 xe ở Việt Nam so với cũng chiếc xe đó ở nước ngoài một trời một vực, nên những nhận xét trên mạng cũng cần phải xem lại...
 
Hạng B2
26/2/08
420
161
43
hanoi
taxivip.com.vn
RE: Hyundai Elantra - sao ko ai nhắc tới em?

Đúng bác ah. Cái này HMV nhập về cắt hết options, với giá này thì mua i30 nhập hợp lý hơn nhiều.
 
Hạng D
2/1/08
3.518
9
38
52
Muakskisses City
RE: Hyundai Elantra - sao ko ai nhắc tới em?

Ối giời ơi, con này bên Tung Của, bọn Tàu Khựa nó làm Taxi chạy đầy đường, bọn nó còn gắn thêm "option" là cái lưới inox ngăn khoang trên và khoang dưới nữa chứ!
Chắc có lẽ xe chạy rất tốt nên mới được bọn taxi nó ưa chuộng nhỉ!
 
Hạng B2
31/1/07
129
1
18
RE: Hyundai Elantra - sao ko ai nhắc tới em?

Trích đoạn: muakskisses

Ối giời ơi, con này bên Tung Của, bọn Tàu Khựa nó làm Taxi chạy đầy đường, bọn nó còn gắn thêm "option" là cái lưới inox ngăn khoang trên và khoang dưới nữa chứ!
Chắc có lẽ xe chạy rất tốt nên mới được bọn taxi nó ưa chuộng nhỉ!
Bạn em đi Bắc Kinh thây taxi toàn là Elantra,nghe nói giá khoảng 12,000