RE: Lexus "ghẻ" tại Hà nội
Bác lại hỏi đùa em rồi, ý em muốn show cái turbocharger cho anh em xem, chứ không phải khoe máy turbo theo ngôn ngữ của thợ xe Việt nam. Thợ xe VN gọi máy turbo theo em hiểu tức là INJECTION chứ không dùng chế hòa khí, còn ở đây vấn đề là cái turbin lợi dụng sức đẩy của khí thải để tăng áp suất của khí nạp, đại loại là làm tăng công suất máy...
Turbochargers are the most usual means of forced aspiration used on motor vehicles. They work as follows: a turbine wheel uses the energy in the exhaust to drive a compressor wheel on the same shaft, (but in the intake air flow). It compresses the intake air and forces it into the cylinders. This supplies the engine with more oxygen for the combustion process. Compared with a naturally aspirated engine with the same displacement, the turbocharger increases power and torque as well as efficiency. Exceptionally high-performance engines in certain Audi models even have two turbochargers (“Biturbo”).
In the past, increased power was the main reason for using a turbocharger, but today energy conservation and reduced emissions are the primary reasons, together with good performance. Many modern diesel engines have turbochargers with variable turbine geometry (VTG). The angle of the blades changes according to engine load.
Bác lại hỏi đùa em rồi, ý em muốn show cái turbocharger cho anh em xem, chứ không phải khoe máy turbo theo ngôn ngữ của thợ xe Việt nam. Thợ xe VN gọi máy turbo theo em hiểu tức là INJECTION chứ không dùng chế hòa khí, còn ở đây vấn đề là cái turbin lợi dụng sức đẩy của khí thải để tăng áp suất của khí nạp, đại loại là làm tăng công suất máy...
Turbochargers are the most usual means of forced aspiration used on motor vehicles. They work as follows: a turbine wheel uses the energy in the exhaust to drive a compressor wheel on the same shaft, (but in the intake air flow). It compresses the intake air and forces it into the cylinders. This supplies the engine with more oxygen for the combustion process. Compared with a naturally aspirated engine with the same displacement, the turbocharger increases power and torque as well as efficiency. Exceptionally high-performance engines in certain Audi models even have two turbochargers (“Biturbo”).
In the past, increased power was the main reason for using a turbocharger, but today energy conservation and reduced emissions are the primary reasons, together with good performance. Many modern diesel engines have turbochargers with variable turbine geometry (VTG). The angle of the blades changes according to engine load.