Club/Khoe Xe Nhật ký SUSTI!

29/10/13
100
32
28
39
Re: Chặng đường Subaru Impreza WRX STi 2011 tại Việt Nam

Chia buồn với các Fan của Nissan, Toyota, Ford, Mitsu.... haìz đánh tiếc vô cùng. Anh ấy đã làm các fan biết đến những chiếc xe thể thao của các hãng và anh ấy cũng đã là 1 trong những người thấy dậy lái đầu tiên của tôi....We will always love u.... Paul Walker aka Brian


 
29/10/13
100
32
28
39
Re: Chặng đường Subaru Impreza WRX STi 2011 tại Việt Nam

RIP thần tượng và là thầy dậy lái đầu tiên của tôi....
0xol.jpg

9arc.jpg

 
Hạng D
16/12/07
1.719
1.130
113
H.C.M.C
Re: Chặng đường Subaru Impreza WRX STi 2011 tại Việt Nam

TIẾP ĐI HIẾU ! HAY QUÁ !
 
Re: Chặng đường Subaru Impreza WRX STi 2011 tại Việt Nam

Trời, đang tiếc thương cho PW mà bác khoavan ơi, hay gì đâu... :(
R.I.P to Paul
ku-xlarge.jpg

F_and_F_4_vin_diesel_paul_walker.jpg

STi trong F&F:
Fast+%26+Furious+subaru+WRX+STI+car.JPG

FFSubaruWalkercar.jpg

Paul-Walker-1973%E2%80%932013-A-Retrospective-in-Filmic-Sheetmetal-105-626x382.jpg

temp-image_1_1_450-op.jpg

subaru-wrx-sti-the-fast-and-the-furious-41.jpg

Một số xe mà PW đã lái trong F&F (nguồn từ autoblog royfoss):
To honor the noted enthusiast and his role in the success of the occasionally cheesy but undeniably influential F&F film franchise, we present a few of the coolest cars driven by Walker’s character, Brian O’Conner:

1998 Mitsubishi Eclipse
While the second-generation Mitsubishi Eclipse was never a paragon of reliability, it has proven to be one of the most popular tuner cars of all time. The specific car used in The Fast and the Furious started life as a naturally aspirated 1998 Eclipse GS but was turbocharged and heavily modified for its star turn in the first F&F movie.

1995 Toyota Supra
After the first movie’s release in 2001, fourth-generation Toyota Supra prices shot sky high and stayed there, largely on the back of this example. Known for being able to take extreme amounts of abuse, the Mark IV Supra’s calling card was its available twin-turbocharged 2JZ-GTE engine. It’s said that several such models were part of Walker’s personal collection.

1999 Nissan Skyline GT-R
Hailed by some as the best GT-R ever built, this 1999 R34 Nissan Skyline GT-R made its debut in 2 Fast 2 Furious. Occupying the same wing of the powertrain pantheon as Toyota’s 2JZ-GTE, Nissan’s RB26DETT is another twin-turbo inline-six engine capable of big power.

1970 Dodge Charger R/T
Originally seen in the first movie driven by Vin Diesel’s Dominic Toretto character, this 1970 Dodge Charger R/T is driven by O’Conner in the fourth and fifth movies, Fast & Furious and Fast Five. The second-generation Chargers are highly desired by collectors and enthusiasts alike; 1970 was the last year of this model. Toretto tells O’Conner that this one makes “900 horses of Detroit muscle” and ran “nine seconds flat” at Palmdale.

2008 Subaru Impreza WRX STI
It was only a matter of time before fans got to see O’Conner behind the wheel of a Subie. It finally came in the form of this 2008 Subaru Impreza WRX STI, a car worshiped by the enthusiast masses for being highly tunable, reliable, and all around awesome. For 2008, the WRX STI received a brand new engine and chassis and did a good job exciting fans in Fast & Furious and Fast & Furious 6.

1971 Nissan Skyline GT-R
The C10 generation was the first of the Nissan Skylines to receive GT-R badging. Powered by a 2.0-liter inline-six that made 160 horsepower, it paved the way for several additional generations of GT-R goodness. This classic Skyline was driven by O’Conner in Fast Five.

1970 Ford Escort RS1600
The original Ford Escort is probably the last car anyone expected to see in a Fast & Furious movie, however this 1970 Ford Escort RS1600 debuted in Fast & Furious 6 and fans drooled over one of the most iconic rally machines of all time. With a 1.6-liter inline-four built by Cosworth, the Escort RS1600 was one of the world’s first sport compacts.

[tube]http://youtu.be/o8UCI7r1Aqw[/tube]

Và đây là dòng xe đã làm PW ra đi mãi mãi:
[tube]http://youtu.be/vE_WqdKbTvY[/tube]
 
Last edited by a moderator:
Re: Chặng đường Subaru Impreza WRX STi 2011 tại Việt Nam

Quay lại chuyện xe cộ, nội thất STi WRBlue trong lúc chờ D-shape steering wheel của GTspec đây ạ, hy vọng là sẽ không bị trơn như Prova vì chất da khác nhau
63.gif
. Prova dùng micro suede và alcantara còn GTspec chỉ dùng leather bình thường!
20131203_233614.jpg

20131203_232841.jpg

20131204_130233.jpg

20131204_130253.jpg

20131204_131016.jpg


@bác cachiva: O-shape Prova của bác dùng ổn không? Em lại chỉ thích D-shape và leather nên không khoái Prova lắm! :D
 
Last edited by a moderator:
Hạng D
9/5/09
3.410
16.469
113
Re: Chặng đường Subaru Impreza WRX STi 2011 tại Việt Nam

Haiz buồn cho PW.

Nhưng mấy cụ cho em hỏi con Sti anh ấy chạy sao lại độ thành FMIC? so vơi Top mount thì nó ngon hơn hay sao? Em thì oải vụ FMIC chạy ở VN mình lắm.
 
29/10/13
100
32
28
39
Re: Chặng đường Subaru Impreza WRX STi 2011 tại Việt Nam

Larger Intercooler = Cooler Air Charge = More Power

Cái Top Mount nằm trên nắp (khí nóng nó hấp diêm liên tục) thế nên các anh tài chuyển nó lên FMIC
 
Hạng B2
18/1/04
411
123
43
Switzerland
Re: Chặng đường Subaru Impreza WRX STi 2011 tại Việt Nam

SF: quá chuẩn bạn ơi
Hiếu: e nên làm bộ ảnh cưới mới với con STI đi :)
Ngọc: hẹn bạn tối nay... Vừa đà lạt về.
 
29/10/13
100
32
28
39
Re: Chặng đường Subaru Impreza WRX STi 2011 tại Việt Nam

Thôi em xin... cái gì chứ chụp ảnh cưới là em sợ CMNN đấy