Club/Khoe Xe Project Green STi - 2014

29/10/13
100
32
28
39
Goooooooo.....oooooddddd morning các bác..... mời các bác chung vui cùng em......

Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014
Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014
Project Green STi - 2014
Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014
Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014
Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014
Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014
Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014
Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014
Cái mả mẹ dưới này là cái em đau nhất.... cả HN chẳng tìm được con ống dầu nào mà chịu được dầu cả...cứ lắp là nở ...thay lại nở.... lần này thì bố cho mày nở 1 thể luôn OEM nhé em....phải nói là OEM never fail....
Project Green STi - 2014
Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014 Project Green STi - 2014

MẸ Ơi Sao con TwinScroll Turbo của em chưa về...... :((((((((
Project Green STi - 2014

Giờ góc học tập và lao động của em nhừ lày.....không thể không chấp nhận được...!!!!!!
Project Green STi - 2014
 

Attachments

Chỉnh sửa cuối:
29/10/13
100
32
28
39
Cập nhật tặng các bác....cho 1 số bác đang tính Bổ Máy nè... Em cũng xin chứng minh Toyota sẵn sàng BUILT 500HP EJ25 này luôn.......
Đề bài cho Tay Biên - Zên làm thế nào nó chịu được 500hp... dạ vâng nó sẽ chịu được nếu nó không gãy
i rod rất hay vì nó rẻ để chế tạo... nhưng nó sẽ gãy khi nó bị "Over Boost" nôm na là Turbo Toa quá, nén nhiều quá...Kaboom
hoặc là Cóc... Người Nông Dân sẽ làm sao... Lôi lại lịch sử chế tạo cầu và chúng ta sẽ nhìn thấy 1 cấu tạo khá đặc biệt.
Đó chính là cấu tạo chữ H...với cấu tạo này và vật liệu đặc biệt trong ngành luyện kim chi tiết máy của Tomei..
Người Nông Dân có câu trả lời:

Và đây là tiến chình UP TO DATE của người nông dân và con trâu:

To be Contiluu....
 
29/10/13
100
32
28
39
Dear Bà Con dân làng... em xin phép cập nhật tình hình cháu Trâu Xanh - HN nhé

Sau khi kỳ cọ mấy ngày zời... em quyết định chọn ngày đẹp giờ hoàng đạo để quẩy:

Trục khửu mới Forged Crank OEM from Subaru "má ơi sao nó tím ngắt..".
Nhìn thật hợp lý với loạt tay biên H Forged Rods:

Và đây là Legendary Cosworth Pistons - Forged hết + bộ Piston Rings mới toeng của iem
Nếu ai chưa nhìn thấy Cosworth Pistons thì chắc nghĩ nó Bình Thường Thôi. Điều này iem
cũng xin phủ nhận và khẳng định với các bác nó đắt vì có lý do. Có điều này muốn chia sẻ
với anh iem nào chơi đồ "Forged"...ai cũng biết nó bền, nó cứng nhưng nó không hề nhẹ hơn
Piston OEM nhé... một điều nữa nó là Kim Loại được nén lại với độ nén cao ( không có bong
bóng trong vật liệu sau khi đúc xong nhé.... ngoài ra nó sẽ định hình theo đạng hợp kim Silicon...
rất rất rất zai và khó nứt ) và nó RẤT ĐẮT TIỀN $$$.. à quên quan trọng nhất nhé -> NÓ RÃN
NỞ RẤT NHIỀU SO VỚI OEM nên => khi làm máy với Forged Pistons đề nghị anh em lưu ý "BÍ MẬT":

Hohoho...sau khi ráp xong Short Blocks... iem nói thật cái vụ chốt Pistons ( ắc Piston của Subaru
khoai kinh khủng ) nhưng sau 1,5 giờ iem đã hoàn thành và tiếp tục chiến....

Sau 1 ngày zời loay hoay giường như mọi thứ đã vào quỹ đạo của nó. 1 bên CAM đã hoàn thành, em
quyết định lôi Bộ Tomei Oil Baffle ra nghịch... cái này thì... xin báo cáo các bác nó chống cho dầu xánh
từ Oil Pan lên trục khửu khi đang chạy...ONE WAY TICKET cho các zọt dầu bị văng khỏi Trục Khửu,
nó hứng toàn bộ dầu văng ra trên lốc máy và dẫn hướng xuống đáy Oil Pan. Ngoài ra iem nó giải tỏa nhiệt độ
dầu và chống cho dầu không bốc hơi.....haizzzzzz... cái này em đọc lòi mắt mấy tháng liền...

Ngoài ra tiếp tục là iem bé này... vâng nó chính là Oil Pickup - KillerBee (USA). Các bạn Mẽo đã nghiên cứu và rút ra
như sau. Cần hút dầu (Oil Pickup) OEM là 1 trong những nguyên nhân gây nên sự hủy diệt của máy Boxer. Nó nứt ở các cổ nối, nó rung khi bạn ép số, rất đơn giản vì nó chỉ có 1 chân giữ (OEM). Khi cổ hút dầu bị nứt.... nó làm air hệ thống dầu... không có dầu các Bearing ( bạc trục , bạc khửu, cam ) bắt dầu ra mạt => các bác không muốn biết câu chuyện sau đấy đâu. Nói nhiều quá iem xin đi luôn vào sản phẩm và tại sao em chọn nó. Oil Pickup của KillerBee của USA design and made... nó có to hơn cái OEM một chút nên nó giúp hút dầu nhiều hơn bình thường... nó có 2 chân giữ nên không bị rung như OEM:

Oil Filter Sandwich - Mitsumoto (JP): em quyết định thay cái này và tiện 2 con ốc của đường dầu dẫn vào két làm mát dầu Oil Cooler của Tomioka của iem. Và cái này hay lắm nó có luôn cổng cho Áp xuất và nhiệt độ dầu luôn...hahaha Buy IT:

Thôi em mỏi tay lắm rồi mai tiếp nhé............
 
29/10/13
100
32
28
39
Gooooooooooddddddddd morrrrrrrniiinnnnggg....Vietnam.....
Vừa tinh mơ mở mắt ra... chưa gì tất cả các thứ đã được ráp lên gần hết - 40% đã xong.
Viết những dòng chia sẻ này thật sự tôi phải cảm ơn những người anh em giúp giấc mơ này thành hiện thực.
Tôi xin cảm ơn tới anh em Toy Mỹ Đình:
Master Technician: Hoàng Văn Du.
Pro Technician: Vũ Đình Duẩn.
Master Body Technician: Nguyễn Xuân Thành.
Pro Paint Technician: Nguyễn Văn Quyết.

Vâng để cập nhật tiếp tiến độ...em xin lại trình bày hoàn cảnh tiếp:

Bơm dầu ( Oil Pump): là 1 trong những bộ phận quan trọng nhất của tất cả các loại động cơ.
Sau khi suy nghĩ nhiều ngày và tham khảo Tuners từ USA. Tôi đã quyết định dùng Orbit Performance
Oil Pump... một trong những hãng thương hiệu đến từ AUS - nếu em không nhầm Orbit là thương hiệu
cùng hợp tác với ACL của Úc. Và đây là Flow chart của hàng họ:
[xtable=border:1]
{tbody}
{tr}
{td}RPM{/td}
{td}Liters/Min{/td}
{td}Gal/Min{/td}
{td}Hi Volume Liters/Min{/td}
{td}Hi Volume Gals/Min{/td}
{/tr}
{tr}
{td}600{/td}
{td}4.9{/td}
{td}1.29{/td}
{td}8.5{/td}
{td}2.25{/td}
{/tr}
{tr}
{td}3000{/td}
{td}16.8{/td}
{td}4.44{/td}
{td}28.8{/td}
{td}7.61{/td}
{/tr}
{tr}
{td}5000{/td}
{td}41.3{/td}
{td}10.91{/td}
{td}51.2{/td}
{td}13.53{/td}
{/tr}
{/tbody}
[/xtable]

Thôi sang 1 cái hay hơn đê.... Em xin giới thiệu em yêu của em Exedy Racing Hyper Single Stage 3 Clutch.
Em yêu này về nguyên kit bao gồm Lightweight Flying Wheel ( bánh đà nhẹ ), 6 Puck- Ceramic Clutch disk ( Lá Côn Gốm 6 cánh- mục đích giảm nhiệt và tăng độ bám côn và đốt côn vô tư đê) , Heavy duty - Lightweight Pressure Plate ( Bàn Ép siêu nhẹ và siêu bền - Nhôm vãi chưởng tím):


TOBECONTILUUUU........
 
  • Like
Reactions: cachiva
29/10/13
100
32
28
39
Twin Scroll - sắp về rồi Order Accept rùi... một là cuối tuần hai là cuối tuần sau đầu tháng 9.
Đã liên hệ với Tuner rồi... hoàn tất phần lắp ráp xe sẽ có bản MAP base luôn... PEACE OUT
 
Hạng C
31/7/06
582
460
63
Quận 2
www.balloningmedia.com.vn
bữa tuần rồi chiếc 328 mới tinh của công ty đi trời mưa ngập nước tí, chết máy, kéo về hãng đã hi sinh một tay biên, so với bé green như tí hon cạnh khổng lồ ấy, nhìn tay biên này lại nghĩ đến xe tải LOL. 500hp khủng quá nhỉ, bữa nào làm xong đo được bao nhiêu con ngựa nhé Hiếu.
 
29/10/13
100
32
28
39
@speedvn: Hehehe... bác lại nhìn em nhớ người yêu ... chít chít... đừng làm iem sợ... Tình hình là đang lắp nên chưa Tune được anh ah. Em setup theo lời khuyên của Tuner trừ con Turbo thì em chạy Twinscroll còn thằng trước nó có cái setup này nó chay 20G Turbo thường thôi.. Thằng Tuner nó biểu EASY 450-480hp còn 500HP phải chạy với Water Methanol Setup ( Hay quá cái này em có hahahahaa... Hay hơn nữa em TwinScroll TD06-20G turbo của Tomioka nó kick in rất sớm tầm 2,500 rpm là zít rùi....
Em xin lấy 2 ví dụ nhé:
1, Là chú MY02 -2006- 2.5L lắp Twin Scroll Turbo 20G - Stock là 210WHP lắp Kit vô đập lên 325WHP (WHP nó khác BHP nhé)
2, Wrx 2009 này ra tốc cho bác xem nha + bộ TwinScroll đấy
 
Chỉnh sửa cuối:
  • Like
Reactions: speedvn
Hạng C
31/7/06
582
460
63
Quận 2
www.balloningmedia.com.vn
hatch chuyên dụng đây, sedan nào dám chơi kaka?
Riding Shotgun With The Four-Time Rally America Champ



There's nothing quite like the sound of a high-strung boxer engine in full rage. Each dip of the throttle sends the opposed four-pot barking and popping like some sort of caffeinated prehistoric beast as David Higginsshoots his very unique 2012 Subaru WRX STI through a tight section of chicanes on the back side of theDirtFish Rally School's 315-acre playground. He's traveling at the approximate speed of a Japanese bullet train, if bullet trains spent the majority of their time sideways and on ball bearings.

An hour ago, this car was cleaner than a sundress on Sunday.​
The cacophony can likely be heard all the way from Snoqualmie Valley to the hipster bars in downtown Seattle, but situated as I am in the passenger side of the car, all I hear is the rush of gravel pelting the machine's underbelly and my own laughter. Higgins has just sent his hyperactive triceratops pirouetting around a teardrop-shaped hairpin, pivoting the nose on a group of photographers at the apex. He took time to give the group a friendly thumbs-up before grabbing another gear and leaving them all in a cloud of Washington State silt.

An hour ago, this car was cleaner than a sundress on Sunday, meticulously prepared by the guys atVermont SportsCar. We caught up with the team who built the machine that Higgins drove to his fifth Rally America Championship win last month for a look at what makes this car so damn fast.




The Rally America Open Class isn't a playground for street cars with roll cages and a few stickers.​
From the factory, the WRX STI is as close to a manufacturer-bredrally car as you're likely to find, but the Rally America Open Class isn't a playground for street cars with roll cages and a few stickers. If you want to play up here, you better be prepared to do everything you can within the bounds of the rule book to keep the car competitive. From engine bay to underbody and everywhere in between, Higgins' racer is the STI evolved to the Nth degree.

At the car's heart, a turbocharged 2.0-liter four-cylinder dumps around 350 horsepower and 480 pound-feet of torque to the ground, all while breathing through a mandated 34 mm restrictor. A MoTec ECU keeps all the bits playing nice and gives the co-driver the luxury of a MoTec display in the cabin. The screen can be set up to provide detailed information from any sensor on the vehicle on command. Not a bad trick.



A turbocharged 2.0-liter four-cylinder dumps around 350 horsepower and 480 pound-feet of torque to the ground.​
All that grunt gets funneled into a KAPS five-speed dog box via an Exedy twin-plate clutch, and Cusco front and rear differentials spit the power to each wheel through beefed up STI axles and hubs. But the parts list only tells a fraction of the story.

Vermont SportsCar found some limitations with the vehicle's floorpan. Rather than simply accept the shortcomings and move on, the team effectively quartered the STI, scrapped the stock belly and started with a clean sheet. The Rally America rule book mandates that open-class cars must maintain their frame rails, so the team kept the tubes and built the pan as flat as possible while maintaining rigidity. The result is an almost perfectly flat belly with deeper, smoother wheel arches designed to not only allow for a greater range of suspension travel, but also to shed mud as quickly and cleanly as possible. Mid rally, a car can pick up a staggering amount of soil. Keeping that weight off means Higgins stays as fast as possible from the first corner to the flying finish.




They actually had to add in more tools and spares to get the STI to the regulation 2,900 pounds.​
Sketching out your own belly tray has other advantages, too. The new sheetmetal accommodates a custom 65-liter fuel cell mounted underbody accessible via a carbon fiber cover indoors, and the team was able to re-route the three-inch stainless-steel exhaust up and over the rear differential crossmember to decrease the chances of ground interference. The design also allows the team to completely remove the rear diff subframe, as well as the transmission, without ever unbolting the exhaust.

Vermont SportsCar took as much weight out of the hatchback as possible thanks largely to a generous helping of carbon fiber. The whole of the rear hatch is hewn from the composite, as are the interior door inserts, the roof scoop, side-view mirrors and those terminally sexy light pods. Some of the pieces are off-the-shelf items. The rest, the team made in-house. In conjunction with the new, lighter belly, the team took enough heft out of the machine that they actually had to add in more tools and spares to get the STI to the regulation 2,900 pounds. Extra parts always equates to a better chance of finishing a stage. For comparison's sake, a stock 2012 WRX STI rattles the scales at around 3,200 lbs.

[xtable]
{tbody}
{tr}
{td} {/td}
{td}Ride Along With David Higgins{/td}
{/tr}
{/tbody}
[/xtable]


00:00/02:24









Higgins cinched his fifth Rally America Championship at the New England Forest Rally in July by landing a second place finish. He only needed to come in sixth.​
The whole recipe rides on an EXE-TC competition suspension, and a set of AP/STI gravel brakes brings the party to a stop. I get a full introduction to the prowess of those stoppers as well as the grip available from the BFGoodrich rally rubber rolled around the machine's 15x7 Work alloys when Higgins sets up for another quick hairpin. The car immediately squats forward as I press into my harness under the frantic chatter of the blow off valve, and for a brief moment, our dusty contrail catches up with us. The massive radiator fans positioned in the nose of the STI suck up the airborne earth, snorting a quick cloud from the hood scoop before Higgins drops all 350 horsepower to the ground once again. The big fir trees lining each side of the course melt into a blur as I get an invisible backhand to the chest from the flat four's torque and we vanish once again.

Higgins effectively cinched his fourth Rally America Championship win at the New England Forest Rally in July by landing a second place finish. He only needed to come in sixth to take home the crown, giving him a flawless five-for-five championship record even with one more event in the season. Then Higgins and co-driver Craig Drew took on the Olympus Rally in Olympus, Washington. Their efforts culminated in a second place finish behind Ken Block, which was good enough to nab the Subaru team a total of 95 points and the overall championship victory for 2012. That doesn't mean the team is done, though. While Higgins jets off for his various other obligations, Vermont SportsCar will be busy examining their creation to discern which of their efforts paid dividends and which didn't as they prepare to build next year's car. We can't wait to meet that beast.
 
  • Like
Reactions: cachiva