i30
Hạng B2
17/3/08
435
1
16
54
Hà Nội
Re:Nhờ các Bác giúp lỗi P 2096 (Fuel trim too lean)

1 lần nữa xin cám ơn sự chỉ bảo rất nhiệt tình của các Bác, và nhất là Bác ITEC, em xin báo cáo các Bác tình trạng tổng quan xe em nhưu sau:

Hiện tại xe đi vẫn ổn, chỉ tội hơi ăn xăng, em tính ớ 15,5l/100 km em chạy 100% đường phố Hà Nội, nhiệt độ, độ êm bốc của xe vẫn bình thường, hiện nay đèn check Engine của xe vẫn báo sáng, em xóa lỗi 3 lần rồi cứ chạy được khoảng 2 hoặc 3h sau nó lại báo sang trở lại và vẫn lỗi đó.

Tuần trước em vào 199 minh khai HN để các Bác ấy bắt bệnh thì có 1 cảm biến oxy em ko biết nó nằm ở đâu liên tục có chỉ số là 0 volt, nên các Bác ấy nghi chính nó gây ra nguyên nhân. Em đã đổ và chạy được 2 bình xăng A95 nhưng cũng chưa hiểu thế nào.
Em có vào 1 số forum ô tô nước ngoài để xem họ sử lý lỗi tương tự như xe của mình thì thấy đúng như các bác khuyên bảo cái quan trọng giờ xác định đúng bệnh trong các thứ bệnh đến too lean là ôke.

Rất cám ơn sự nhiệt tình của các Bác, Em sẽ cập nhật tình hình sửa chữa để làm kinh nghiệm cho các ae về sau.
 
i30
Hạng B2
17/3/08
435
1
16
54
Hà Nội
Re:Nhờ các Bác giúp lỗi P 2096 (Fuel trim too lean)

1 lần nữa xin cám ơn sự chỉ bảo rất nhiệt tình của các Bác, và nhất là Bác ITEC, em xin báo cáo các Bác tình trạng tổng quan xe em nhưu sau:

Hiện tại xe đi vẫn ổn, chỉ tội hơi ăn xăng, em tính ớ 15,5l/100 km em chạy 100% đường phố Hà Nội, nhiệt độ, độ êm bốc của xe vẫn bình thường, hiện nay đèn check Engine của xe vẫn báo sáng, em xóa lỗi 3 lần rồi cứ chạy được khoảng 2 hoặc 3h sau nó lại báo sang trở lại và vẫn lỗi đó.

Tuần trước em vào 199 minh khai HN để các Bác ấy bắt bệnh thì có 1 cảm biến oxy em ko biết nó nằm ở đâu liên tục có chỉ số là 0 volt, nên các Bác ấy nghi chính nó gây ra nguyên nhân. Em đã đổ và chạy được 2 bình xăng A95 nhưng cũng chưa hiểu thế nào.
Em có vào 1 số forum ô tô nước ngoài để xem họ sử lý lỗi tương tự như xe của mình thì thấy đúng như các bác khuyên bảo cái quan trọng giờ xác định đúng bệnh trong các thứ bệnh đến too lean là ôke.

Rất cám ơn sự nhiệt tình của các Bác, Em sẽ cập nhật tình hình sửa chữa để làm kinh nghiệm cho các ae về sau.
 
i30
Hạng B2
17/3/08
435
1
16
54
Hà Nội
Re:Nhờ các Bác giúp lỗi P 2096 (Fuel trim too lean)

1 lần nữa xin cám ơn sự chỉ bảo rất nhiệt tình của các Bác, và nhất là Bác ITEC, em xin báo cáo các Bác tình trạng tổng quan xe em nhưu sau:

Hiện tại xe đi vẫn ổn, chỉ tội hơi ăn xăng, em tính ớ 15,5l/100 km em chạy 100% đường phố Hà Nội, nhiệt độ, độ êm bốc của xe vẫn bình thường, hiện nay đèn check Engine của xe vẫn báo sáng, em xóa lỗi 3 lần rồi cứ chạy được khoảng 2 hoặc 3h sau nó lại báo sang trở lại và vẫn lỗi đó.

Tuần trước em vào 199 minh khai HN để các Bác ấy bắt bệnh thì có 1 cảm biến oxy em ko biết nó nằm ở đâu liên tục có chỉ số là 0 volt, nên các Bác ấy nghi chính nó gây ra nguyên nhân. Em đã đổ và chạy được 2 bình xăng A95 nhưng cũng chưa hiểu thế nào.
Em có vào 1 số forum ô tô nước ngoài để xem họ sử lý lỗi tương tự như xe của mình thì thấy đúng như các bác khuyên bảo cái quan trọng giờ xác định đúng bệnh trong các thứ bệnh đến too lean là ôke.

Rất cám ơn sự nhiệt tình của các Bác, Em sẽ cập nhật tình hình sửa chữa để làm kinh nghiệm cho các ae về sau.
 
i30
Hạng B2
17/3/08
435
1
16
54
Hà Nội
Re:Nhờ các Bác giúp lỗi P 2096 (Fuel trim too lean)

Em ấn thế nào mà nó pót liền 1 lúc 3 bài
 
Tập Lái
27/9/09
7
0
0
Re:Nhờ các Bác giúp lỗi P 2096 (Fuel trim too lean)

i30 nói:
1 lần nữa xin cám ơn sự chỉ bảo rất nhiệt tình của các Bác, và nhất là Bác ITEC, em xin báo cáo các Bác tình trạng tổng quan xe em nhưu sau:

Hiện tại xe đi vẫn ổn, chỉ tội hơi ăn xăng, em tính ớ 15,5l/100 km em chạy 100% đường phố Hà Nội, nhiệt độ, độ êm bốc của xe vẫn bình thường, hiện nay đèn check Engine của xe vẫn báo sáng, em xóa lỗi 3 lần rồi cứ chạy được khoảng 2 hoặc 3h sau nó lại báo sang trở lại và vẫn lỗi đó.

Tuần trước em vào 199 minh khai HN để các Bác ấy bắt bệnh thì có 1 cảm biến oxy em ko biết nó nằm ở đâu liên tục có chỉ số là 0 volt, nên các Bác ấy nghi chính nó gây ra nguyên nhân. Em đã đổ và chạy được 2 bình xăng A95 nhưng cũng chưa hiểu thế nào.
Em có vào 1 số forum ô tô nước ngoài để xem họ sử lý lỗi tương tự như xe của mình thì thấy đúng như các bác khuyên bảo cái quan trọng giờ xác định đúng bệnh trong các thứ bệnh đến too lean là ôke.

Rất cám ơn sự nhiệt tình của các Bác, Em sẽ cập nhật tình hình sửa chữa để làm kinh nghiệm cho các ae về sau.

Bác bảo là 1 cái cảm biến oxy liên tục có chỉ số 0V à. Bác thợ đấy đã thay đổi lượng nhiên liệu phun vào để kiểm tra chưa bác? nếu thay đổi lượng phun mà nó vẫn báo 0V thì chắc chắn con đấy die rồi. Nếu nó die thì bác cứ xử lý nó trước đã nhé, rồi kiểm tra tiếp. Chúc bác sớm sửa được xe.
 
i30
Hạng B2
17/3/08
435
1
16
54
Hà Nội
Re:Nhờ các Bác giúp lỗi P 2096 (Fuel trim too lean)

Em gần như bất lực, nhờ đến các đại cao thủ rồi nhưng vẫn chưa chữa được các Bác ạ ? Em đã thay 2 cảm biến oxy ở cổ xả, lọc xăng xịn, kiểm tra toàn bộ theo hướng dẫn của phần mềm máy tính, về đi khoảng 10 km nó lại hiện đèn check engine, em đã cậy nhờ đến đại cao thủ xe hàn ở HN nhưng vẫn chưa ổn lắm, các Bác ấy kiểm tra rất cẩn thận nhưng em biết vẫn chưa ra được chính xác bệnh gì.????????????

1 cái xe giống hệt xe em cùng mang về 1 công ten nơ, cũng hiện lỗi y hệt P 2096 xe em cùng 1 ngày em không hiểu hay thàng Hàn xẻng nó cài chíp. các Bác cao thủ nào đó giúp em với.

xe em đi 1,5 vạn km
xe bác kia đi mới 5 ngàn km, hiện cùng 1 lỗi y hệt nhau. cùng 1 ngày
 
Last edited by a moderator:
Hạng B1
11/5/07
57
0
6
54
Re:Nhờ các Bác giúp lỗi P 2096 (Fuel trim too lean)

To bác i30.
Bác thử xem cái này thế nào nhé.
P2096 http://www.alldatapro.com.../142425543/139995095')]Notes[/link] DTC P2096 POST CATALYST FUEL TRIM SYSTEM TOO LEAN (BANK 1)

GENERAL DESCRIPTION
In order to provide the best possible combination of drivability, fuel economy and emission control, the ECM uses a closed loop air/fuel metering system. The ECM monitors the HO2S signal voltage and adjusts fuel delivery based it in closed loop fuel control. Changes in fuel delivery will be indicated by the long-term and the short-term fuel trim values. The ideal fuel trim value is around 0%. The ECM will add fuel when the HO2S signal is indicating a lean condition. Additional fuel is indicated by fuel trim values that are above 0%. The ECM will reduce fuel when the HO2S signal is indicating a rich condition. Reduction in fuel is indicated by fuel trim values that are below 0%. The DTC relevant to fuel trim will be set when the amount reaches excessive levels because of a lean or rich condition.

DTC DESCRIPTION
If the lambda controller reaches the maximum or minimum threshold, then feedback control is no longer possible and emissions will be increased. The ECM sets DTC P2096 if no proportional post catalyst fuel trim adaptation occurs for a defined time after the lambda controller has reached its maximum threshold.

DTC Detecting Condition

MONITOR SCANTOOL DATA

NOTE: If any codes relating to Rear HO2S or TWC (Three Way Catalyst Converter) are stored, do ALL REPAIRS associated with those codes before proceeding with this troubleshooting tree.

[*]Check DTC Status [/OL] [*]Connect scantool to Data Link Connector (DLC).[*]IG "ON".[*]Select "Diagnostic Trouble Codes (DTCs)" mode, and then Press F4 (DTAL) to check DTC's information from the DTCs menu[*]Read "DTC Status" parameter. [/OL]

[*]Is parameter displayed "History (Not Present) fault"? NOTE: [/OL] [UL] [*]History (Not Present) fault: DTC occurred but has been cleared.[*]Present fault: DTC is occurring at present time. [/UL] [/UL] YES - Fault is intermittent caused by poor contact in the sensor's and/or PCM's connector or was repaired and PCM memory was not cleared. Thoroughly check connectors for looseness, poor conception, ending, corrosion, contamination, deterioration, or damage. Repair or replace as necessary and go to "Verification of Vehicle Repair" procedure.

NO - Go to "Component Inspection" procedure.

COMPONENT INSPECTION
[*]Check Exhaust system [/OL] [*]Visually/physically inspect the following conditions: [/OL] [UL] [*]Exhaust system between HO2S and Three way catalyst for air leakage, restriction and damage.[*]Damage, and for loose or missing hardware [/UL] [/UL] [*]Was a problem found in any of the above areas? YES - Repair or replace as necessary and go to "Verification of Vehicle Repair" procedure. NO - Go to next step as below. [/OL] [*]Check TWC [/OL] [*]Visually/physically inspect the three-way catalyst (TWC) converter for the following damage: [/OL] [UL] [*]Severe discoloration caused by excessive temperature[*]Dents and holes[*]Internal rattle caused by a damaged catalyst [/UL] [/UL] [*]Also, ensure that the TWC is a proper original equipment manufacturer part.[*]Was a problem found? YES - Replace TWC and go to "Verification of Vehicle Repair" procedure. NO - Go to next step as below. [/OL] [*]Check HO2S [/OL] [*]Visually/physically inspect the HO2S for the following conditions: [/OL] [UL] [*]Ensure that the HO2S is securely installed. (Pigtail and wiring harness not making contact with the exhaust pipe)[*]Check for corrosion on terminals and terminal tension (at the HO2S and at the ECM)[*]Front HO2S for silicon contamination. This contamination will be indicated by a white powdery coating on the portion of the sensor exposed to the exhaust stream and this will result in a but false (high) voltage signal[*]Fuel, engine coolant or oil contamination[*]Use of improper sealant[*]If contamination is evident on the HO2S, Fix the source of the sensor contamination before replacing the sensor to prevent future contamination. Go to "Verification of Vehicle Repair" procedure. [/UL] [/UL] [*]Warm up the engine to normal operating temperature and let it idle.[*]Connect Scantool and monitor the "O2 SNSR VOL-B1/S1" and "O2 SNSR VOL.-B1/S2" parameters on the Scantool data list. Specification : [/OL] [UL] [*]Front HO2S (O2 SNSR VOL.-B1/S1) : Approx. 0 - 1 V with idle after warm up Sensor voltage increase during engine acceleration and decrease during engine deceleration [/UL] [/UL] Approx. 0 V - 0.4 V when fuel cut
[*]Rear HO2S (O2 SNSR VOL.-B1/S2) : Above 0.4 V at idle [/UL] [*]Was a problem found in any of the above areas? YES - Repair or replace as necessary and go to "Verification of Vehicle Repair" procedure. NO - Check for poor connection between ECM and component: backed out terminal, improper mating, broken locks or poor terminal to wire connection. Repair as necessary and go to "Verification of Vehicle Repair" procedure. [/OL] VERIFICATION OF VEHICLE REPAIR
[*]Connect scan tool and select "Diagnostic Trouble Codes (DTCs)" mode[*]Press F4 (DTAL) and confirm that "DTC Readiness Flag" indicates "Complete". If not, drive the vehicle within conditions noted in the freeze frame data or enable conditions[*]Read "DTC Status" parameter[*]Is parameter displayed "History (Not Present) fault"? YES - System performing to specification at this time. Clear the DTC NO - Go to the applicable troubleshooting procedure. [/OL]