Hạng D
22/10/07
1.921
9
38
Melbourne, Australia
20100528001084_0.jpg

Xe Ssangyong đang xếp hàng chờ lên tàu xuất khẩu ở cảng Pyeongtaek, HQ, ngày 30 tháng 03 năm 2010.



Hạn chót để nhận các đơn dự thầu là 5 giờ chiều nay, giờ HQ. Hiện nay, ngoài Renault Nissan đã chính thức công bố việc dự thầu mua lại Ssangyong motor, còn có tin là nhà sản xuất ô tô và máy kéo Mahindra&Mahindra số 1 của Ấn Độ và 5 công ty Hàn Quốc khác đang chạy đua mua lại Ssangyong. Ssangyong motor không được phép công bố tên các công ty dự thầu nếu họ không đồng ý.
KPMG Hàn Quốc là cơ quan giám định các đơn thầu và tổ chức việc bán 50% cổ phần của Ssangyong motor theo uỷ quyền của toà án. Quá trình đấu thầu có thể kéo dài đến tháng 08, khi giá mua cao nhất được công bố. Hiện nay giá bỏ thầu đang được ước tính là từ 300 đến 500 triệu đô la Mỹ.
Ssangyong motor đã đạt kết quả kinh doanh khá khả quan từ đầu năm đến nay ở cả thị trường trong nước và xuất khẩu. Đồng thời, Công đoàn và giới chủ cũng đã đạt được thoả thuận tốt về lương công nhân.
 
Last edited by a moderator:
Hạng D
22/10/07
1.921
9
38
Melbourne, Australia
<h1>Renault-Nissan, Mahindra among seven bidders for Ssangyong Motor</h1> May 29, 2010

Seven companies have submitted LOIs to acquire Ssangyong Motor, eDaily reported, citing several sources involved in the auction.
The potential bidders include Renault-Nissan, India’s Mahindra and Ruia Groups respectively, Seoul Invest, a Korea based PEF, and Yong An Hat Company the holding company of Daewoo Bus.
The report said the participation by Renault-Nissan, which was not known to be interested until now, would make the bidding very heated.
It added that Ssangyong Motor would announce the preferred bidder in August.
Also reporting on the story, the Reuters article ‘Renault, Mahindra in race for South Korea Ssangyong Motor‘ speculated on the potential bidders

[blockquote] “Mahindra has good reason to be interested in buying Ssangyong as this fairly young auto firm can learn auto manufacturing and marketing procedures from Ssangyong…It can also learn key technologies in carmaking,” said Kevin Lee, an analyst at Shinhan Investment Corporation in Seoul.
[/blockquote] The market seemed to agree as Mahindra shares rose 3.2 percent in Mumbai.
[blockquote] Mahindra has been looking for acquisitions to expand its portfolio and get access to new markets since it lost out to larger rival Tata Motors to buy Jaguar Land Rover in 2008, and analysts said the firm had more to gain from purchasing Ssangyong.
But South Korean media said the Renault-Nissan alliance might be a more willing buying, citing an official at Renault Samsung, South Korea’s third-largest automaker.
[/blockquote] [blockquote] “There was opposition within the company, but we judged we could turn aggressive with enlarged production line-ups and participated in the bidding,” Yonhap news quoted an unnamed Renault-Nissan official as saying.
[/blockquote] [blockquote] South Korean media has put the value of the deal at $300 million-$500 million as a potential buyer is expected to subscribe to new shares amounting to Ssangyong’s current market value of $370 million to own at least 50 percent of the company and also pay a management premium.
[/blockquote] [blockquote] India’s Ruia Group, based in the eastern city of Kolkata has also submitted a letter of intent for Ssangyong.
We have been turning around sick companies in the past. Given our expertise in that, when this opportunity opened up in Korea, we decided to make a bid,” a spokesman for the group told Reuters.
[/blockquote]



For previous stories on the sale of Ssangyong Motors see here.
(Sources: eDaily, Reuters)
 
Hạng B2
3/7/09
351
15
18
45
Mấy lãnh tụ nhà mình mà trích 1 tỷ đô từ 56 tỷ đường sắt cao tốc để mua Ssangyong thì VN mình có công nghiệp ô tô đích thực rồi nhỉ, lúc đó có hàng triệu lượt người đi Ssangyong tuyến Bắc Nam
 
Hạng D
31/10/08
1.287
6
38
Vitamen nói:
Mấy lãnh tụ nhà mình mà trích 1 tỷ đô từ 56 tỷ đường sắt cao tốc để mua Ssangyong thì VN mình có công nghiệp ô tô đích thực rồi nhỉ, lúc đó có hàng triệu lượt người đi Ssangyong tuyến Bắc Nam
chuẩn ! lúc đó khỏi nói , box ssangyong là nhất :)
 
Hạng D
22/10/07
1.921
9
38
Melbourne, Australia
Tin cập nhật. Đến ngày hôm qua, KPMG đã chọn ra được 6/7 công ty đạt yêu cầu để bắt đầu quy trình đấu thầu. Tuy thông tin về các công ty được chọn vẫn được giữ kín, nhưng qua phát biểu của các ông chủ và đại diện thì có 4 cái tên nổi bật sau:

Renault - Nissan: mua 50% Ssangyong sẽ giúp Renault Samsung tăng sản lượng và lấp đầy danh mục sản phẩm của RS ở HQ và trên TG với SUV, RV và sedan hạng sang mà Ssangyong đang sản xuất.

Mahindra&Mahindra: vốn là khách hàng mua động cơ của Ssangyong, M&M có thể tận dụng công nghệ, hệ thống phân phối quốc tế của Ssangyong để nâng cấp thương hiệu của mình, đồng thời có thể xuất khẩu sang các thị trường khó tính như Mỹ và Châu Âu. Nhưng bài học về kỳ vọng có thể lấy không công nghệ của một công ty HQ mà SAIC đã học sẽ khiến M&M phải nghĩ kỹ trước khi ra giá.

Ruia: là chủ của hãng lốp xe Dunlop và nhiều công ty sản xuất linh kiện ô tô ở cả Ấn Độ và châu Âu, Pawan Ruia hẳn đã suy nghĩ kỹ lưỡng truớc khi bước chân vào lĩnh vực sản xuất ô tô thông qua việc thôn tính Ssangyong. Cũng như M&M, Ruia có nguồn lực tài chính dồi dào đủ cho cuộc phiêu lưu mới này.

Youngan Hat Co.: nhà sản xuất nón, nhưng hiện sở hữu công ty sản xuất xe bus Daewoo. Không có thông tin gì về ý định của Youngan Hat khi mua 50% cổ phần của Ssangyong motor.

Hai công ty còn lại trong danh sách được KPMG Samyong chấp thuận cũng là của Hàn Quốc.
 
Hạng D
22/10/07
1.921
9
38
Melbourne, Australia
Renault sẽ cùng với Nissan và Renault Samsung đấu thầu mua 50% cổ phần của Ssangyong motor, các bác chuẩn bị đón các thành viên đi xe Samsung cùng tham gia box nhé.


PARIS (Reuters) -- Renault SA confirmed it has submitted a letter of intent to buy South Korean SUV maker Ssangyong Motor Co., together with Japanese partner Nissan Motor Co. and South Korean subsidiary Renault Samsung Motors.

A Renault spokeswoman would not provide further details.

Ssangyong Motor said on Friday it had shortlisted six out of seven firms submitting letters of intent to buy the troubled carmaker, under court-led restructuring since early 2009.

Ssangyong had declined to disclose the disqualified bidder among the seven, which included Renault and India's top utility vehicle maker, Mahindra & Mahindra Ltd., for a deal worth up to $500 million.

South Korea's smallest carmaker is 6.2 percent owned by China's SAIC Motor Corp.

Barclays Bank Plc. and Barclays Capital Securities Ltd. are Ssangyong's largest shareholder with a combined stake of 8.02 percent, Ssangyong said in a separate filing to the stock market on Friday.

[link=http://www.autonews.com/section/contact01]Automotive News
[/link]
 
Hạng D
22/10/07
1.921
9
38
Melbourne, Australia
Lời người "trong cuộc"

"Ssangyong would be a good fit for M&M given the product range. “Ssangyong has slightly higher range of SUVs. Given the product, technology and the complementary nature of the business, it is a good fit. For M&M, which is present in the economically-priced mass SUV segment, SsangYong provides the right mix of products, as these are positioned in the segment above their own. We can synergise in terms of manufacturing process. We can use their R&D expertise and its global presence also gives us a new platform to tap into."

"We have always maintained that we as a company would want to be in the premium SUV segment. SsangYong is present in that segment, so it fully compliments the interest. We see full synergy in products and markets. The company is present in those markets where we are not"
Dr. Pawan Goenka, Tập đoàn Mahindra&Mahindra

"The sale management company, Samjong KPMG, began making inquiries last week, but I believe Ssangyong's line-up may be an issue that could prevent us from entering a bid as Renault is now focusing on compact and mid-size cars"

Một nhà quản lý dấu tên của Renault Nissan

"If the Chinese want to continue, Ssangyong’s China operations can get inputs from them given that Taiwan, China, Europe and Korea are its biggest markets."
"When we bought Jessop in 2003, we had no experience in engineering. When we took over Dunlop in 2006, we had no competence in the tyre business. We knew nothing about sealing systems before we took over Schlegel and Henniges Grefrath in 2008 and 2009. Our expertise is in management and in turning sick businesses around. Ssangyong fits in neatly into our group’s plans."
Pawan Ruia, Chủ tịch Ruia Group
 
Last edited by a moderator:
Hạng D
22/10/07
1.921
9
38
Melbourne, Australia
Tại cuộc họp cổ đông của Nissan, CEO Carlos Ghosn đã chính thức tuyên bố lý do liên minh Renault-Nissan muốn mua lại 50% cổ phân SsangYong motor: SsangYong motor có khả năng sản xuất các mẫu xe mà Renault - Nissan muốn phát triển thị trường ở HQ và năng lực sản xuất hiện tại của Renault - Samsung không đáp úng đủ nhu cầu.
Chi tiết tại đây
610x.jpg
 
Hạng D
22/10/07
1.921
9
38
Melbourne, Australia
Với đà này có thể box Ssangyong và Nissan sắp liên danh lập chi hội trên OS này luôn cho tiện các bác nhỉ.