Hạng B2
4/3/10
124
0
0
Em không có cùng suy nghĩ với bác HT, Renault Nissan định mua lại SsangYong motor chỉ để sản xuất các mẫu xe của họ và của Renault - Samsung. Do vậy không giúp phát triển các mẫu xe thế mạnh của SsangYong motor.
Ý đồ sử dụng công suất thừa của nhà máy của SsangYong cũng không thể thực hiện về lâu dài vì trước khi rơi vào khủng hoảng, SsangYong luôn có doanh số bán cao hơn Renault Samsung. Hiện nay dù chỉ mới ở bước đầu trên đường tìm lại chính mình của SsangYong, doanh số mỗi tháng đã ở mức trên 7.000 chiếc. Với sự ra đời của C200 hay KorandoC, không khó để SS trở lại mức doanh số trên 12.000 xe/ tháng như cách đây 2 năm. Trong khi đó, công suất thực tế của nhà máy SS chỉ đạt 150.000 xe/ năm. Muốn nâng lên 200.000 xe sẽ phải đầu tư thêm không ít tiền.
Trong thời điểm này, muốn mua các mẫu bán chạy của SsangYong motor như Actyon hay Rexton đều phải đợi đến 30 ngày tại HQ.
 
Hạng D
22/10/07
1.921
9
38
Melbourne, Australia
Thì Ấn Pháp Nhật hay Hàn mua lại SsangYong đều tốt cả. Miễn sao các mẫu SUV của SsangYong vẫn được tiếp tục làm mới và các báC mê SsangYong vẫn có cơ hội sở hữu những chiếc xe đậm cá tính của SS.
 
Hạng D
22/10/07
1.921
9
38
Melbourne, Australia
Cập nhật thông tin, sau hơn một tháng tiến hành kiểm toán SsangYong Motor và 5 ngày trước hạn chót để sáu đại gia đưa giá bỏ thầu mua lại 51% cổ phần. M&M là người phát pháo trước với tuyên bố sẽ cân nhắc giá bỏ thầu trong cuộc họp hội đồng quản trị ngày hôm nay.


"NEW DELHI: Automobile major Mahindra & Mahindra’s (M&M) board is likely to approve the company’s bid for ailing Korean SUV maker Ssangyong at its meeting on Thursday. According to two people with knowledge of the matter, the company’s bid is expected to be in the region of $300-450 million. The bid is likely to be financed through a combination of debt and internal accruals. Kotak Mahindra Bank is likely to finance the debt along with other third party bankers that have not yet been finalised.

M&M is not looking at pledging its shares or opting for an equity dilution to raise the money. “M&M’s balance sheet and debt equity ratio are strong enough to raise the money on its own along with some debt component,” said a person close to the deal. Some board members “had raised apprehensions” about the Ssangyong deal earlier and had asked for additional information.

M&M has been conducting due diligence for the past one month. The company’s current cash reserves stand at `5,000 crore. Its debt equity ratio is 0.3, which can go up to 0.6 or 0.7. However, Pawan Goenka, president - auto & farm equipment of M&M, refused to comment.

Last week, M&M had deferred a decision on the Ssangyong bid saying it would take a call closer to the August 10 deadline given by the Korean company as it was “awaiting some additional information”.

M&M, which in recent years has become an active M&A player, had checked out Ssangyong nearly seven years ago, before deciding against a bid. This time round, it is one of the six bidders, including Renault-Nissan and the Ruia Group of Kolkata, that have been shortlisted to bid for the South Korean company. Ssangyong has been under court-led restructuring since early 2009.

This year, M&M has already bought out electric carmaker Reva Car Company and Renault’s stake in their joint venture Mahindra Renault. M&M vice-chairman Anand Mahindra is building a diversified business empire by acquiring companies and expanding capacities. His buyouts include the scandal-hit Satyam Computer and Punjab Tractors. He is seeking to rule the utility vehicle market, which he already dominates with the Scorpio, Xylo and Bolero models.

Ssangyong has a troubled past, with Chinese firm Shanghai Automotive failing to turn it around in the past few years. It cut its stake in the Korean company to 3.8%, from as high as 51% due to the failure.

If Mahindra succeeds in the acquisition of the bankrupt Ssangyong, it could add sports utility vehicle Rexton and premium sedan Chairman to its portfolio.

Top M&M officials have said that Ssangyong fits into its global aspirations of becoming a leading SUV player in the world.

Ssangyong’s presence in markets like Korea, Europe and Russia make it attractive for M&M. Besides, its bigger and more expensive SUV range does not clash with M&M’s product portfolio."

Hai đối thủ nặng ký khác trong cuộc đua mua lại 51% SsangYong Motor: Renault- Nissan, Ruia Group vẫn im hơi lặng tiếng cho đến giờ G (10/08/10).