Hạng D
9/1/06
2.627
13.413
113
HCM
RE: Vụ xì căng đan F1 - Hot news: McLaren bị loại khỏi cuộc chơi

bác bab châm chọc đội bạn quá. FA hay LH về nhất để có thành tích cá nhân mà lĩnh thưởng chứ. Hy vọng sang năm thằng Renault trả lương cao hơn quay về. Có thể Mc tìm những lỗi của Fe để improve công nghệ Mercesdez thôi, chứ bắt chước thì không thể xảy ra được.
 
Hạng D
7/8/04
1.316
367
83
RE: Vụ xì căng đan F1 - Hot news: McLaren bị loại khỏi cuộc chơi

Trích đoạn: otosaigon

Dạo này Ferrari yếu kém quá nên moi các lý do để loại đối thủ thì có :D Nếu Mclaren bị loại thì F1 còn có gì để mà xem??? ngoài Massa và Kimi tự đua với nhau hả :D.

Hèn gì Mỹ chính thức loại giải đua F1 trên đường đua của họ trong năm tới :D


Dùng công nghệ Ferrari cộng thêm công nghệ chính mình (xem như nhân đôi sức mạnh rồi) thì đố ai chơi lại!:D
 
Hạng B2
25/6/07
443
0
16
bravebang.blogspot.com
RE: Vụ xì căng đan F1 - Hot news: McLaren bị loại khỏi cuộc chơi

Em nói thật nếu McLaren mà bị loại thì F1 chỉ còn là cái bóng vô hồn, xem làm quái gì nữa khi chỉ còn Ferrari tự đua tự giành cúp.... chán bỏ mịa........ Có cạnh tranh mới có phát triển, đành rằng McLaren chơi sh*t quá, phạt tiền or sao đó thì làm nhưng mà loại lun ra khỏi cuôc đua thì F1 vất
 
O.S.P.D
24/9/04
2.325
19
38
Hồ Chí Minh
RE: Vụ xì căng đan F1 - Hot news: McLaren bị loại khỏi cuộc chơi

Ơ thế bi giờ mà Fronzo & Lewis bắt chước kiểu chơi bẩn của Schumi trước đây, 4 chặng còn lại 1 trong 2 chú này cứ đâm xe vào Kimi & Massa thì sao nhể ;):D
 
Hạng C
22/8/05
587
0
0
RE: Vụ xì căng đan F1 - Hot news: McLaren bị loại khỏi cuộc chơi

Trích đoạn: minhtit

Ơ thế bi giờ mà Fronzo & Lewis bắt chước kiểu chơi bẩn của Schumi trước đây, 4 chặng còn lại 1 trong 2 chú này cứ đâm xe vào Kimi & Massa thì sao nhể ;):D
thì hai chú KT3 lại được exclude nốt luôn bác ơi
24.gif


McLaren không oan các bác nhé:
FIA divulge McLaren drivers' secrets
14 September 2007


The FIA has revealed the email content between Fernando Alonso and Pedro de la Rosa that led to McLaren being excluded from the constructors' championship and heavily fined for spying on Ferrari.


It is confirmed that both drivers got the information through suspended chief designer Mike Coughlan and were aware that the source of the data was former Ferrari protagonist Nigel Stepney. The emails, which were exchanged over the course of three months, concerned details of the Ferraris' brakes, method of tyre inflation and weight distribution.

"The emails show unequivocally that both Mr Alonso and Mr de la Rosa received confidential Ferrari information via Mike Coughlan," the FIA document read. "Both drivers knew that this information was confidential Ferrari information and that both knew that the information was being received by Coughlan from Nigel Stepney."

According to the FIA's findings, de la Rosa wrote in an email to Alonso on 25 Mrach. "All the information from Ferrari is very reliable. It comes from Nigel Stepney, their former chief mechanic - I don't know what post he holds now. He's the same person who told us in Australia that Kimi (Raikkonen) was stopping in lap 18. He's very friendly with Mike Coughlan, our chief designer and he told him that."

The FIA knew at the original hearing in July that McLaren personnel had received data from Ferrari but what prompted the world motorsport council to punish McLaren this time was the intention to use the data received. De la Rosa said he wanted to test Ferrari's weight distribution in the McLaren simulator whilst Alonso was thought it important that McLaren tried out the same gas to inflate its tyres. Coughlan said he was "looking at something similar" when de la Rosa asked for details of Ferrari's braking system.

Therefore the FIA included: "The evidence leads the WMSC to conclude that some degree of sporting advantage was obtained, though it may forever be impossible to quantify that advantage in concrete terms."

The FIA added that it will not punish the Woking-based team's drivers as "primary responsibility lies with McLaren, and also because McLaren's drivers were offered individual sanction."

thậm chí có ý kiến còn cho là McLaren vẫn còn được thiên vị tại vì hai tay đua KT3 không bị loại luôn đấy
19.gif
 
Last edited by a moderator:
Hạng C
20/2/04
881
0
18
VietNam
RE: Vụ xì căng đan F1 - Hot news: McLaren bị loại khỏi cuộc chơi

Cái tội to thế này bị phạt như thế là vẫn còn nhẹ đáng lẽ phải trừ điểm cả hai tay đua mới đúng
 
Hạng C
20/10/03
881
9
18
Vietnam
www.vacodesign.com
RE: Vụ xì căng đan F1 - Hot news: McLaren bị loại khỏi cuộc chơi

Đồng ý với bác, phải trừ điểm cả tay đua nữa. Thảo nào Mc mùa này ổn định và chạy nhanh quá.
Cái này giống như chạy xe không sai luật nhưng vẫn bị các chú cs tóm vì...thay đổi kết cấu xe không khai báo phải o ạ?
 
Hạng D
6/5/05
1.329
0
36
54
RE: Vụ xì căng đan F1 - Hot news: McLaren bị loại khỏi cuộc chơi

Các chứng cứ mà FIA đưa ra rất rõ ràng. Fonzo cũng góp phần trong việc test chiếc "FerLaren" khá hiệu quả cùng De la Rosa nhưng may mắn không bị lỷ luật [8D][8D][8D]
1 trong số email của Rosa[8|]
weight distribution
On 21 March 2007 at 09.57 Mr. de la Rosa wrote to Coughlan in the following
terms:
“Hi Mike, do you know the Red Car’s Weight Distribution? It would be
important for us to know so that we could try it in the simulator. Thanks in
advance, Pedro.
p.s. I will be in the simulator tomorrow.”

In his evidence given to the WMSC, Mr. de la Rosa confirmed that Coughlan
replied by text message with precise details of Ferrari’s weight distribution.
Mr. de la Rosa replied on 25 March 2007 13.02 stating the following:
“All the information from Ferrari is very reliable. It comes from Nigel Stepney,
their former chief mechanic – I don’t know what post he holds now. He’s the
same person who told us in Australia that Kimi was stopping in lap 18. He’s very
friendly with Mike Coughlan, our Chief Designer, and he told him that.”

braking system
On 12 April 2007 at 12.25 Mr. de la Rosa wrote to Mr. Coughlan and asked “ can
you explain me as much as you can, Ferrari’s braking system with the [reference
to detailed technical information]? Are they adjusting from inside the cockpit…?”
Còn đây là của Fonzo[8|]
Mr. Alonso replied to this e-mail on 25 March 2007 at 12.31 (they were in
different time zones). His e-mail includes a section headed “Ferrari” in which he
says “its weight distribution surprises me; I don’t know either if it’s 100%
reliable, but at least it draws attention”.
The e-mail continues with a discussion
of how McLaren’s weight distribution compares with Ferrari’s.

tyre gas
Mr Alonso replied at 12.31 that it is “very important” that McLaren test the gas
that Ferrari uses in its tyres as “they have something different from the rest”, and
“not only this year. there is something else and this may be the key; let’s hope
we can test it during this test, and that we can make it a priority!
.

:mad::mad::mad::mad:Còn gì để RD bào chữa nhỉ???
 
Hạng D
11/5/04
1.183
17
38
48
Vietnam
RE: Vụ xì căng đan F1 - Hot news: McLaren bị loại khỏi cuộc chơi

EM đã bảo rồi mà! Cả 2 tay đua đang có nhưng kết quả hợp lệ từ những công cụ ko hợp lệ. Với những thông tin "bẽ mặt" trên, cả 2 tay đua Alonso và Hamilton đáng để cho về mo - và năm nay F1 ko có ai vô địch cá nhân cũng được .