Hạng D
25/11/09
1.989
30
48
AT hay MT đều như nhau cả thôi, nếu mình cẩn thận ko chủ quan thì số gì cũng đc
 
Hạng B2
24/11/08
198
19
18
em cũng thích chạy xe MT hơn, có vẻ pro hơn nhưng khi kẹt xe mỏi chân chết lun. tuy nhiên thế giới người ta chuyển sang AT chắc cũng có lý do, nó đem lại tiện nghi hơn cho người lái.
đồng ý với các bác là quan trọng nhất là phải làm chủ được xe, quen với chân ga chân thắng.
hehe, F1 là hobby lớn của em, nhân có bác nào hỏi về hộp số xe đua F1, em mạn phép trích dẫn từ wikipedia :
"
Formula One cars use semi-automatic sequential gearboxes with seven forward gears and one reverse gear. The driver initiates gear changes using paddles mounted on the back of the steering wheel and electro-hydraulics perform the actual change as well as throttle control. Clutch control is also performed electro-hydraulically except from and to a standstill when the driver must operate the clutch using a lever mounted on the back of the steering wheel. By regulation the cars use rear wheel drive. A modern F1 clutch is a multi-plate carbon design with a diameter of less than four inches (100 mm)[citation needed][/sup], weighing less than 2.20 lb (1.00 kg)[citation needed][/sup] and handling 900 hp (670 kW) or so[citation needed][/sup].
As of the 2009[update][/sup] race season, all teams are using seamless shift transmissions. Shift times are around 0.05 second[citation needed][/sup] for the 2007 season.
As of 2008 race season, all gearboxes must last four consecutive events, although gear ratios can be changed for each race. Changing a gearbox before the allowed time will cause a five places drop on the starting grid.[5]"

túm lại là hình như bán tự động, sang số bằng nút bấm trên tay lái / volant
 
Hạng D
20/12/09
1.166
7.862
113
Khi chạy AT phải cảm nhận được một sợi dây vô hình nối liền chân ga với lòng bàn chân - giống như bạn nắm tay vợ 3 và cảm thấy .... hi hi hi
Khi đó thì ra đường được rồi