Hạng C
25/3/10
676
23.870
93
Nhờ chiếc này mà KIA trở nên được biết ở Mỹ . Rất tiếc chỉ 1 vòng đời . Hiện nay còn khá nhiều chiếc vẫn chạy vì tương đối bền bĩ không thua gì Camry:

kia-opirus-05.jpg

2009-9.jpg


40kigia2.jpg
Xe 2006 vẫn chạy tốt thì có gì hay?

Anh chưa gặp mấy con Cadillac đời 195x còn chạy ngoài đường à?
 
Hạng C
7/2/17
668
67.339
93
Ở châu Âu nó có tên là Opirus, một chiếc xe khá ấn tượng lúc đó.
 
Chỉnh sửa cuối:
Hạng D
16/1/13
4.804
87.466
113
Anh Ali vào xác nhận rồi :)

Xe ra nó gây ấn tượng vào lúc đó ngay .
 
Hạng C
25/3/10
676
23.870
93
1 mẫu quảng cáo xe Yugo đến từ Nam Tư trên báo Mỹ

năm 1987

vay 60 tháng lãi suất 9.9% năm


Xe Kia Opirus bền bỉ của KIA USA
 

Attachments

Hạng D
16/1/13
4.804
87.466
113
Yugo:

[...]

Although it was a communist-made car sold in Reagan’s America, dealers had customers lining up 10 deep to buy one. Yugo America sold an astonishing 1050 cars in a single day. But what goes up must come down. There were serious quality issues. The car was slow, crawling to 60 mph in 14 seconds and topping out at 86 mph. Then came the reviews. C/D’s then technical director, Csaba Csere, wrote, “It’s obvious to me that the Yugo GV is inferior to every other car sold in America.”

The hits kept coming. The car performed poorly in crash tests, sales plummeted, and soon everyone was ripping on it: Saturday Night Live, Leno, Letterman, The Simpsons. Kids told jokes about it, and one dealer in Philadelphia offered a “Toyugo” sale, but most buyers refused the free Yugo that came with the purchase of their Toyota. The end came in 1992, when, during the Yugoslav civil war, Yugo America went bankrupt (for a second time), and the United Nations issued a trade embargo on Serbia that included Yugo parts.

https://www.caranddriver.com/featur...history-of-the-yugo-the-worst-car-in-history/