Tập Lái
3/4/10
4
0
0
Re:XE TOYOTA CAMRY 2000 BI NỔI ĐÈN CHECK

cám ơn các bạn đã giúp đỡ cho mình nhưng mình đã cố gắng làm đúng như những gì các bạn đã giúp nhưng lại không đã không thành công và kết quả là xe chạy vẫn nỗi đèn CHECK với lỗi là mã code P0420
Vẫn báo hư bộ phận Catalytic Converters
Và vừa rồi mình cũng đã thay 4 cái Bugi mới nữa , xe mình thì đỗ xăng lọai PLUS lọai này cũng là lọai tốt
Nếu có bạn nào biết xin chỉ dẫn mình thêm nhé
Xin cám ơn
 
Hạng B1
22/6/11
58
2
8
Vũng Tàu
Re:XE TOYOTA CAMRY 2000 BI NỔI ĐÈN CHECK

40.gif
lỗi này nó lằng nhằn lắm bác àh.
Mình cũng gặp 1 ca báo lỗi như vậy đó...
nhưng kiễm tra bugi lọc xăng vệ sinh lại. ( Có khi hết luôn ) còn không =>
Tháo 2 cục Ox2 Bank 1 sensor 1 va 2 ra vệ sinh kiễm tra điện trở đo 5v ...
Còn cái CATALYST khi nào xe bị thổi roon mới dể bị hư...
Bác nên kêu thợ đọc dữ liệu của 2 cái ox2 đó xem có làm việc bình thường không...
Sửa lổi này nhiều khi chủ xe nói mình ko biết làm nên ức chế lắm...
( P0420 lổi liên quan nhiều nguyên nhân còn triệu chứng thì có khi không thể hiện gõ ràng ) Nên tốn nhiều thời gian để khoanh vùng...
( Nếu thợ đã có máy scan thì bác nên động viên để thợ làm cho xong ) Xe nhập từ mỹ hay gặp lổi này lắm.
ThÂN
 
Tập Lái
11/10/11
4
0
1
Re:XE TOYOTA CAMRY 2000 BI NỔI ĐÈN CHECK

Tặng bác 1 qui trình kiểm tra để tham khảo xem có giúp được gì không .
INSPECTION PROCEDURE

HINT:
  1. Read freeze frame data using the intelligent tester. Freeze frame data records the engine conditions when a malfunction is detected. When troubleshooting, freeze frame data can help determine if the vehicle was running or stopped, if the engine was warmed up or not, if the air-fuel ratio was LEAN or RICH, and other data from the time the malfunction occurred. If DTC P0420 is displayed, check the bank 1 catalyst. If DTC P0430 is displayed, check the bank 2 catalyst. Bank 1 includes No. 1 cylinder, but bank 2 does not. No. 1 cylinder is located in the front part of the engine, opposite the transmission.
1. CHECK OTHER DTC OUTPUT (IN ADDITION TO DTC P0420, P0430) [*] [class="ptxt"]Connect the intelligent tester to the CAN VIM. Then connect the CAN VIM to the DLC3.
[/list] [*] [class="ptxt"]Turn the ignition switch ON and turn the tester ON.
[/list] [*] [class="ptxt"]Enter the following menus: DIAGNOSIS / ENHANCED OBD II / DTC INFO / CURRENT CODES.
[/list] [*] [class="ptxt"]Read the DTCs.

Result: Display (DTC output)
Proceed to
P0420 or P0430
A
P0420 or P0430 and other DTCs
B
[/list]

B
fin_right.png
GO TO RELEVANT DTC CHART
A
next_down.png


3. INSPECT HEATED OXYGEN SENSOR (RESISTANCE)
a121622e01.png
none.png

[*] [class="ptxt"]Disconnect the H9, H10, H19 and H20 sensor connectors.
[/list] [*] [class="ptxt"]Measure the resistance of the sensor.

Standard resistance (bank 1 sensor 1): Tester Connection
Specified Condition
1 (HTL) - 2 (+B)
11 to 16 Ω
1 (HTL) - 4 (E1)
10 kΩ or higher

Standard resistance (bank 2 sensor 1): Tester Connection
Specified Condition
1 (HTR) - 2 (+B)
11 to 16 Ω
1 (HTR) - 4 (E1)
10 kΩ or higher

Standard resistance (bank 1 sensor 2): Tester Connection
Specified Condition
1 (+B) - 2 (HT)
11 to 16 Ω
1 (+B) - 4 (OX)
10 kΩ or higher

Standard resistance (bank 2 sensor 2): Tester Connection
Specified Condition
1 (+B) - 2 (HT)
11 to 16 Ω
1 (+B) - 4 (OX)
10 kΩ or higher
[/list]

NG
fin_right.png
REPLACE HEATED OXYGEN SENSOR
OK
next_down.png



HINT:
It is possible that the malfunctioning area can be found using the ACTIVE TEST A/F CONTROL operation. The ACTIVE TEST can determine if the heated oxygen sensor or other potential trouble areas are malfunctioning or not.The injection volume can be switched to -12.5% (decrease) or +25% (increase) by the ACTIVE TEST.The ACTIVE TEST procedure enables a technician to check and graph the output voltage of the heated oxygen sensors.
  1. Procedure:
    1. Connect the intelligent tester to the CAN VIM. Then connect the CAN VIM to the DLC3.
    2. Turn the ignition switch ON.
    3. Warm up the engine by running the engine at 2,500 rpm for approximately 90 seconds.
    4. Enter the following menus: DIAGNOSIS / ENHANCED OBD II / ACTIVE TEST / A/F CONTROL.
    5. Perform the ACTIVE TEST while the engine is idling.
Standard:Heated oxygen sensor reacts in accordance with the increase and decrease of injection volume:
+25% → RICH output: More than 0.55 V
-12.5% → LEAN output: Less than 0.4 V

NOTICE:
The heated oxygen sensor (sensor 1) output has a few seconds of delay and the heated oxygen sensor (sensor 2) output has a maximum of 20 seconds of delay.If the vehicle is short on fuel, the air-fuel ratio becomes LEAN and the DTCs will be recorded. Case
Heated Oxygen Sensor (sensor 1) Voltage
Heated Oxygen Sensor (sensor 2) Voltage
Main Suspected Trouble Area
1
Injection Volume
+25%
-12.5%
a103184.png
none.png


Injection Volume
+25%
-12.5%
a103184.png
none.png


-
Heated Oxygen Sensor Voltage
0.55 V or more
Below 0.4 V
a121872.png
none.png


Heated Oxygen Sensor Voltage
0.5 V or more
Below 0.4 V
a121873.png
none.png


2
Injection Volume
+25%
-12.5%
a103184.png
none.png


Injection Volume
+25%
-12.5%
a103184.png
none.png


Heated oxygen sensor (sensor 1)
Heated oxygen sensor heater (sensor 1)
Heated Oxygen Sensor Voltage
Almost
no reaction
a103185.png
none.png


Heated Oxygen Sensor Voltage
0.5 V or more
Below 0.4 V
a121873.png
none.png


3
Injection Volume
+25%
-12.5%
a103184.png
none.png


Injection Volume
+25%
-12.5%
a103184.png
none.png


Heated oxygen sensor (sensor 2)
Heated oxygen sensor heater (sensor 2)
Heated Oxygen Sensor Voltage
0.55 V or more
Below 0.4 V
a121872.png
none.png


Heated Oxygen Sensor Voltage
Almost
no reaction
a103185.png
none.png


4
Injection Volume
+25%
-12.5%
a103184.png
none.png


Injection Volume
+25%
-12.5%
a103184.png
none.png


Injector fuel pressure, Exhaust gas leak, etc.
(air-fuel ratio is extremely LEAN or RICH)
Heated Oxygen Sensor Voltage
Almost
no reaction
a103185.png
none.png


Heated Oxygen Sensor Voltage
Almost
no reaction
a103185.png
none.png




NG
fin_right.png
REPLACE HEATED OXYGEN SENSOR
OK
next_down.png



NOTICE:
Replace both the front catalyst and rear catalyst (front exhaust pipe) of the damaged bank.
NEXT
fin_down.png

END
 
Hạng B2
12/11/05
211
19
18
Re:XE TOYOTA CAMRY 2000 BI NỔI ĐÈN CHECK

Bác ni hóm phết!
tranvietanhtuan nói:
dễ ợt, bác tháo taplô ra, gỡ bóng đèn check đi là xong chuyện.