khoái nhứt chức năng i-stop của Mazda, tự động tắt động cơ khi dừng đèn đỏ hay kẹt xe, tốc độ khởi động lại không cần đề máy lại như Honda, nó cho piston dừng đúng ngay vị trí cần dừng, khi cần khởi động lại nó phun xăng trực tiếp vào và đánh lữa luôn, thời gian khởi động lại chỉ có 0.35 giây, trong khi các dòng xe khác phải mất 0.9 giây.
Mazda 6 CKD có 6 màu đó bác, tha hồ mà lựa chọn luôn bác ơi. Muốn lái thử xe thì cứ alo em 0902.836.808. Lái để biết em nó hấp dẫn chỗ nàoem Mazda 6 2.5 AT có những màu nào vậy các bác?
Kh
Không phải đâu bác ơi , istop ngắt động cơ khoảng 25 tới 30 giây là tự khởi động lại . Lúc em mới chạy cứ nghĩ nhả thắng chân ra mới khởi động lại . Tưởng xe mình bị lỗi nên mang vào mazda cộng hoà . Mà istop này khởi động lại hơi bị rùng xe chứ không êm như mẹc .khoái nhứt chức năng i-stop của Mazda, tự động tắt động cơ khi dừng đèn đỏ hay kẹt xe, tốc độ khởi động lại không cần đề máy lại như Honda, nó cho piston dừng đúng ngay vị trí cần dừng, khi cần khởi động lại nó phun xăng trực tiếp vào và đánh lữa luôn, thời gian khởi động lại chỉ có 0.35 giây, trong khi các dòng xe khác phải mất 0.9 giây.
Đọc bài này nhé bác.Kh
Không phải đâu bác ơi , istop ngắt động cơ khoảng 25 tới 30 giây là tự khởi động lại . Lúc em mới chạy cứ nghĩ nhả thắng chân ra mới khởi động lại . Tưởng xe mình bị lỗi nên mang vào mazda cộng hoà . Mà istop này khởi động lại hơi bị rùng xe chứ không êm như mẹc .
Mazda i-stop engine-idling-stop system wins another major award
By Gizmag Team
April 25, 2010
Mazda's innovative i-stop engine-idling-stop system has won yet another award, this time at the lchimura Industrial Awards. While idling stop systems are now becoming commonplace due to the approximate 10% fuel savings they offer, conventional engine stop systems rely on a motor to restart the engine, whereas Mazda's i-stop restarts the engine through combustion: fuel is directly injected into a cylinder while the engine is stopped and ignited to generate downward piston force. Mazda's use of principles unique to the direct injection spark ignition (DISI) engine restarts the engine in just 0.35 seconds, about half the time of most other competing systems, while minimizing noise and vibration and drain on the batteries.
The awards, held by the New Technology Development Foundation of Tokyo are given annually to researchers or groups that make a significant contribution to industry by developing exceptional industrial technology in Japan.
Since i-stop was launched in Japan in the all-new Mazda3 (Mazda Axela in Japan) in June 2009, it has won a swathe of awards including the 2010 RJC Technology of the Year prize from the Automotive Researchers’ & Journalists’ Conference of Japan, the 2009 Eco-Products Award from Japan’s Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism (MLIT), the 2009 Technology Award from the Combustion Society of Japan, and the Technological Development Award from the Society of Automotive Engineers of Japan (JSAE).
Idling stop systems are relatively low cost and can be widely deployed to become a highly effective method of reducing CO2 emissions. In this sense, i-stop has great potential to contribute to a more eco-friendly world. Mazda’s i-stop leverages the characteristics of direct injection engines to achieve a "combustion restart." This means that when the engine is stopped, the i-stop system injects fuel directly into a cylinder, and then ignites it to generate downward piston force to initiate engine restart.
To restart an engine the i-stop way, the compression-stroke and expansion-stroke pistons need to be stopped at the correct positions to create the right balance of air volumes during engine shutdown. Of all the pistons stopped at the optimum positions, the system identifies the initial cylinder for fuel injection and ignites, to restart the engine. Even at extremely low rpm, cylinders are sequentially identified for ignition, making the engine quickly pick up idle speed.
These technologies enable the system to restart the engine with exactly the same timing every time, to enhance fuel efficiency and deliver smooth and comfortable acceleration for the driver at restart. The restart takes place in a mere 0.35 seconds (internal measurement on A/T vehicle), which is about 1/2 of the restart time taken by the conventional starter motor idling stop system.
Bác ơi e ngu tiếng anh lắm , bác có lòng thì dịch giúp em , khai sáng giúp em . Còn em chỉ là người chạy được khoảng 5 tháng thôi . Cũng có thể con xe em bị lỗiĐọc bài này nhé bác.
Mazda i-stop engine-idling-stop system wins another major award
By Gizmag Team
April 25, 2010
Mazda's innovative i-stop engine-idling-stop system has won yet another award, this time at the lchimura Industrial Awards. While idling stop systems are now becoming commonplace due to the approximate 10% fuel savings they offer, conventional engine stop systems rely on a motor to restart the engine, whereas Mazda's i-stop restarts the engine through combustion: fuel is directly injected into a cylinder while the engine is stopped and ignited to generate downward piston force. Mazda's use of principles unique to the direct injection spark ignition (DISI) engine restarts the engine in just 0.35 seconds, about half the time of most other competing systems, while minimizing noise and vibration and drain on the batteries.
The awards, held by the New Technology Development Foundation of Tokyo are given annually to researchers or groups that make a significant contribution to industry by developing exceptional industrial technology in Japan.
Since i-stop was launched in Japan in the all-new Mazda3 (Mazda Axela in Japan) in June 2009, it has won a swathe of awards including the 2010 RJC Technology of the Year prize from the Automotive Researchers’ & Journalists’ Conference of Japan, the 2009 Eco-Products Award from Japan’s Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism (MLIT), the 2009 Technology Award from the Combustion Society of Japan, and the Technological Development Award from the Society of Automotive Engineers of Japan (JSAE).
Idling stop systems are relatively low cost and can be widely deployed to become a highly effective method of reducing CO2 emissions. In this sense, i-stop has great potential to contribute to a more eco-friendly world. Mazda’s i-stop leverages the characteristics of direct injection engines to achieve a "combustion restart." This means that when the engine is stopped, the i-stop system injects fuel directly into a cylinder, and then ignites it to generate downward piston force to initiate engine restart.
To restart an engine the i-stop way, the compression-stroke and expansion-stroke pistons need to be stopped at the correct positions to create the right balance of air volumes during engine shutdown. Of all the pistons stopped at the optimum positions, the system identifies the initial cylinder for fuel injection and ignites, to restart the engine. Even at extremely low rpm, cylinders are sequentially identified for ignition, making the engine quickly pick up idle speed.
These technologies enable the system to restart the engine with exactly the same timing every time, to enhance fuel efficiency and deliver smooth and comfortable acceleration for the driver at restart. The restart takes place in a mere 0.35 seconds (internal measurement on A/T vehicle), which is about 1/2 of the restart time taken by the conventional starter motor idling stop system.
Engine tu khoi dong lai de bu cho may lanh trong xe pac day. Bua nao pac thu de 25 do trong xe thi khi sai i stop se lau khoi dong lai hon!Kh
Không phải đâu bác ơi , istop ngắt động cơ khoảng 25 tới 30 giây là tự khởi động lại . Lúc em mới chạy cứ nghĩ nhả thắng chân ra mới khởi động lại . Tưởng xe mình bị lỗi nên mang vào mazda cộng hoà . Mà istop này khởi động lại hơi bị rùng xe chứ không êm như mẹc .
bác này chắc fan của Cam quá.Hôm trước mới ngồi test chiếc này, cảm nhận của em là máy dù 2.5 nhưng yếu hình như vì chức năng eco nên máy k còn bốc nữa. Nội thất nhìn k sắc nét, nhiều chi tiết còn thừa chỉ, ngó chi tiết xíu lại tưởng đang ngồi trong vios.
Còn cái cần số, xe phân khúc cao nhưng thiết kế thắng tay và cần số nhìn lởm lởm, k sang chút nào, còn việc bố trí cơ cấu sang số tay+/- thì lại chơi ngược, thay vì đểy lên là tăng số thì lại giảm số, làm kiểu giật lùi tạo cảm giác rất chán.
Khách quan mà nói, nếu bỏ chừng tiền, vẫn chọn Cam, dù option trên mazda 6 được gthieu là nhiều nhưng theo em là k có gì đáng giá cho lắm.
Thank
thank bác , bác góp ý vậy em hiểu rồi . Giờ em mới để ý .Engine tu khoi dong lai de bu cho may lanh trong xe pac day. Bua nao pac thu de 25 do trong xe thi khi sai i stop se lau khoi dong lai hon!
có vẻ xuống xuống tí gần người dùng hơn rồi. thiệt là hy vọng 1 tương lai tươi sáng cho f1 của mình