Hạng B1
8/8/14
58
6
8
40
Nói thật với mấy bác chứ e đi vậy chứ không rành lắm.vo ford trường chinh e cũng ko biết diễn tả làm sao để chữa cho đúng bệnh.co bác nào tự nguyện giúp e lên xe e đạp 1 vòng để đoán bệnh dùm e thì e cám ơn trước.
 
Hạng D
20/3/13
1.155
1.637
113
Bác cứ vô nói với bác Khôi CVDV (Quaixe), nói là thành viên OS. Bác Khôi sẽ sắp xếp cho bác 1 em thợ chuyên về cái vụ rung. Em quên tên em thợ này rồi, rất giỏi, rất đợp troai và nice.....
 
Hội ông nội
28/1/13
4.247
18.921
113
Bình Tân
Bác cứ vô nói với bác Khôi CVDV (Quaixe), nói là thành viên OS. Bác Khôi sẽ sắp xếp cho bác 1 em thợ chuyên về cái vụ rung. Em quên tên em thợ này rồi, rất giỏi, rất đợp troai và nice.....
Em cho số bác Khôi các bác gọi để tư vấn và hẹn nhé: 0973868585
 
  • Like
Reactions: báchnhật74
Hạng B2
5/12/14
230
199
43
52
Ôi nghe bác nói xong buồn hết cả người.e chán thật jo ko biết sao.
Em thì chưa làm Phong vũ, nhưng đã làm Gara Vui. Bác cứ tới chỗ mới của bác Vui gặp anh Sơn (thợ cả ở đây) nhờ bác ấy kiểm tra cho. Bác Vùi thì chủ Gara nhưng do nhiều khách, lo chuyện khác nên chắc không quản hết đâu, em cũng không hài lòng lắm nhưng cũng thông cảm vì bác anh bận nhiều.
Quay lại chủ đề của bác, em đề nghị bác kiểm tra như sau:
1. Nghi vấn lớn nhất là láp dọc: cách test như sau. đem ra gara cho đưa lên cầu và cho chạy trên cầu đứng dưới nhìn sẽ thấy ngay nếu rung do láp (cái này em vào ford Phổ quang mấy chú KTV làm thế). Hoặc tháo bỏ cây láp ra chạy thử nếu OK thì chắc là láp rồi. Thường do bạc đạn chữ thập, hoặc cao su treo láp. còn cây lắp thì em nghĩ không vấn đề gì đâu. nếu trường hợp xấu nhất thay cả cây láp, em ship hàng từ Rockauto về hết 14 triệu (cả thuế NK luôn), đem thợ lắp hết 400k nữa (em mới ship hồi đầu năm cho con ếch 2004 của em; for Bình triệu báo giá em 17trieu em saving 3tr). em cũng chia sẻ thêm là. khi em ship cây láp từ Mỹ về gắn vào chạy thì thấy xe bị ù tiếng kêu (gàu gàu ở tốc độ 70-80km/h rất khó chịu. dưới và trên tốc độ này thì kiêu nhỏ nên không vấn đề gì). em hỏi lòng vòng đủ nơi thì nghi là do hú cầu sau, do hú láp dọc... em đem thay nhớt cầu, lật 180 độ cây láp thì tiếng hú chuyển xuống tốc độ 50-60km/h. hô chủ nhật tuần rồi em tới nhờ bác Sơn (Gara vui), bác ấy kiểm tra bánh sau thì rờ tay thấy vỏ mòn không đều (em rờ thử thì đếch cảm nhận được như bác ây). bác ấy đề nghị lấy bộ bánh sau khác thao vào chạy thử. kết quả khả quan, đúng bệnh => vỏ của em cần phải thay mới.

2. Nếu không phải láp dọc sẽ kiểm tra tiếp các láp ngang và ưu tiên kiểm tra láp ngang bên phụ trước: phần này em chưa sửa nên chưa có kinh nghiệm. bác thông cảm nhé.
 
  • Like
Reactions: KMSLX
Hạng B1
8/8/14
58
6
8
40
Cái mục 2 e đồng ý với bác.kiem tra láp ngag bên phụ. Vì e thấy nó rung bên đó.nhung e chưa biết làm ở đâu.
Cái láp dọc thì e bỏ ra lâu r.e đag rất bực mình gara Vui làm ăn ko uy tín đồng ý với bác là gara đông khách nhửng làm ăn cẩu thả e đại tu xe e hết gần 30 củ mà chẳng ra gì.toan đưa thợ tào lao làm cho e.
 
Hạng D
20/3/13
1.155
1.637
113
Cái mục 2 e đồng ý với bác.kiem tra láp ngag bên phụ. Vì e thấy nó rung bên đó.nhung e chưa biết làm ở đâu.
Cái láp dọc thì e bỏ ra lâu r.e đag rất bực mình gara Vui làm ăn ko uy tín đồng ý với bác là gara đông khách nhửng làm ăn cẩu thả e đại tu xe e hết gần 30 củ mà chẳng ra gì.toan đưa thợ tào lao làm cho e.
Bác ở khu vực nào?
 
Hạng D
20/3/13
1.155
1.637
113
Vậy bác ghé Bến Thành Ford là hợp lý quá rồi. Mấy cái bệnh liên quan đến hệ truyền động này bác phải chịu khó, đi 1 lần khó mong dứt bệnh. Đi oto phải tập thói quen kiên nhẫn khi xe có ván đề, nó không đơn giản như xe máy. Bác phải chui ra chui vào vài nơi mới mong tìm đúng bệnh, thậm chí phải chấp nhận tốn tiền ...nu khi garage bắt sai bệnh. Em nói thật, liên qua đến láp bác không vào hãng thì không xong đâu, vì mấy cái món này garage ngoài không có hàng thay cho bác.
 
  • Like
Reactions: autodream
Hạng B1
8/8/14
58
6
8
40
Ok bác hnao làm xong xe chắc phải cụng ly làm quen mấy a e trong hội.ko biết có bác nào ở gần e ko?
 
Hạng B2
5/12/14
230
199
43
52
Bác đọc bài báo này có thể giúp bác chuẩn đoán bệnh cho ếch tốt hơn:

Driveline Vibrations and How To Eliminate Them
At Classic Motorsports Group, we often receive calls from customers trying to solve driveline vibration problems they are experiencing with their vehicles. Vibrations can be very difficult to detect and eliminate, but if you follow a few basic detection procedures by process of elimination, you should be able to successfully isolate and solve the problem.


The first step is to isolate where the vibration is coming from, how severe it is and whether it is a speed-related vibration or an RPMrelated vibration.
RPM related vibrations:
1) With car stopped, the transmission in neutral, and your foot
OFF of the clutch rev the engine gradually from idle to about 4000 rpm. This will tell you if the flywheel, pressure plate and disc are in balance.

1) With car stopped, the clutch fully depressed, and the transmission in gear rev the engine as in step 1. Doing this eliminates the clutch disc from rotating with the assembly. If you had a vibration in step 1 and not in step 2, the clutch disc is suspected to be the problem because it’s not turning in step 2.
2) If you have a vibration in step 1 and step 2, the problem could be the flywheel, pressure plate or disc. If the vibration is so severe it could shake the radio out of the dash, STOP THE ENGINE. You could have the wrong flywheel or one with incorrect counter balance weights. Contact us immediately and we will help you determine what the problem is.

We try our absolute best to make sure that the correct parts are shipped with your kit, but sometimes shipping mistakes can happen. Also, early 350 Chevy and a 400 Chevy blocks with a two-piece rear main look exactly the same to most people. However, one is internally balanced and the other externally balanced. The flywheel flanges are the same and the wrong flywheel could easily be installed and cause a severe problem. If you don’t know what engine you have, ask someone you can trust before you order your kit. Most 1986+ engines with one-piece rear main seals are considered internally balanced; however, the flywheels have weights to take the place of the flange that was removed for the change to a one-piece seal. A neutrally balanced flywheel WILL cause a vibration in this case, so getting the right parts is important.

On occasion, some customers believe that their vibration could be coming from inside the transmission. This is extremely unlikely as all of the gears are precision made. For a gear to vibrate, it would have to be severely deformed and would not pass any of the quality control checks at the factory. If it were to slip through QA checks, it would be very noisy and easy to diagnose.


Speed Related Vibrations
Before diagnosing a speed related vibration, it is assumed that your installation went according to plan and your driveline working angles are within original specs or are within acceptable limits. Click here for more information on driveline and ujoint angles (http://www.classicchevy5speed.com/files/Universal_Joint_Alignm ent_Proc_111606.pdf). If you are confident that your installation was performed correctly and you still have a speed related vibration, follow the steps below.

1) Drive the car and record the speeds at which the vibration occurs, when it is at its worst, and when it disappears. High speed vibrations at 60 MPH and higher are usually caused by a bad tire or a bad brake drum or rotor. Lower speed vibrations (depending on rear end ratios) at 35 to 45 mph are usually driveline related and could be an out-of-balance drive shaft or improper u-joint alignment.
2) If the vibration can be felt in the shifter, it is likely a front of the driveshaft balance problem or a bad u-joint. If you feel it in the back seat or in the floor at the rear, it could be a rear of the driveshaft balance problem or u-joint. However, a bad rear tire or drum can cause the same vibration in the rear. Before pulling the suspected driveshaft, swap the front wheels for the back and back to front or borrow a known balanced set of wheels to test drive the car. If you haven’t balanced your wheels for a while, it wouldn’t hurt to do so to ensure they are indeed balanced, just for peace of mind.
3) Before pulling a suspected out-of-balance driveshaft, check to make sure the u-joint is properly positioned in the yoke. Some yokes have small tabs that the u-joint caps must be indexed behind to hold the driveshaft in the center of the yoke. If you removed the u-joint caps for any reason, did one of the needle bearings fall over when you put the cap back on? This little oversight WILL cause a bad vibration.
4) Before pulling a suspected out-of-balance driveshaft, check the runout of the shaft with a dial indicator. If runout is ok (about .012”) at the front and not the back, it could mean that you have a bent yoke or pinion. To check this, record the runout amount and mark where it is high and low. Now remove the driveshaft from the rear yoke, rotate it 180 degrees, re-install it and recheck runout. If it is the same amount and it is high and low in the same locations, the driveshaft is the problem. If it is the same amount, but the low and high spots have changed places, you have a bad yoke or a bent pinion.

Following the process of elimination will help track down most problems. However, if the potential vibration was already present and installing the overdrive has brought it to within noticeable range, you will have to play detective. Remember - make notes before you start. Your memory is not as reliable as you think.