Hạng B1
13/1/15
61
131
53
34
hehe, công nghệ s kai ac tip hiện đại nhất quả đất nên xăng Việt Nam không đủ tiêu chuẩn, còn mec, bim, aud, lex công nghẹ lạc hậu chạy xăng Việt Nam vẫn ọk. Anh TH thay phụ tùng tàu vào máy móc để tăng lợi nhuận nện lãnh sẹo thôi.
Khóc mướn cũng phải đúng bạn nhé.
Chưa thấy quan tài chưa đổ lệ. Cứ từ từ rồi khoai sẽ nhừ...

The reason these issues have slipped through to production is that they won’t show up in a 500,000 mile torture test. These types of issues will appear after years of short trips (preventing the engine from reaching operating temperature), bad batches of fuel, etc.
 
Hạng B2
22/12/06
263
153
43
Chưa thấy quan tài chưa đổ lệ. Cứ từ từ rồi khoai sẽ nhừ...

The reason these issues have slipped through to production is that they won’t show up in a 500,000 mile torture test. These types of issues will appear after years of short trips (preventing the engine from reaching operating temperature), bad batches of fuel, etc.
Bác đi bao nhiêu đời xe rồi? em chắc trình của bác không đủ để đọc hiểu hết bài tiếng Anh bác trích dẫn, và thực tế chạy xe cũng rất ít. Có hãng xe nào ở Việt Nam kết luận do chất lượng xăng ở thị trường trong nước không đạt chất lượng, gây hư hỏng máy móc chưa? Thaco đã có kết luận chính thức Mazda 3 báo lỗi động cơ do ống dẫn nhiên liệu không đạt yêu cầu nhé. Chất lượng xăng dầu Việt Nam cũng theo tiêu chuẩn quốc tế. Thực tế cũng chưa có xe hãng nào hư hỏng do chất lượng xăng (vừa rồi một số xe Merc đổ xăng A95 bị báo lỗi là do chất lượng bồn chứa của Petro VN). Chỉ đổ xăng A92 từ lúc xe mới chạy 7,8 năm vẫn ok.
 
Hạng C
24/8/13
574
859
93
Vũng Tàu
Ôi, ignorance is bliss....(dịch ra tiếng Việt là ngu si hưởng thái bình không biết đúng không nhỉ). Đọc cái này đi. Chú ý chỗ "It is very important to use high quality fuels and keep the filters clean" và chỗ "If you want to keep your car for a long period of time, the long-term reliability of a GDI engine is an important factor". Xăng ở VN bị pha tùm tum, chất lượng bậy bạ mà xài GDI thì, he he, dzui lém.. .

Even though every other car nowadays seems to offer gasoline direct injection (GDI), Mercedes-Benz was the first to exploit this technology in the 1955 300SL. But it wasn’t until the mid-1990’s that other automakers started to use GDI in mass produced vehicles. GDI promises marginal increases in fuel economy (3% reduction in BSFC ) but its real benefits include reduced cold start/low load emissions and higher power outputs. While the technology offers engineers incredible flexibility from an engine design perspective, it is not without faults. As with any new technology it is important to understand both the positives and negatives before you choose, say a compact car with GDI or one regular fuel injection. If you want to keep your car for a long period of time, the long-term reliability of a GDI engine is an important factor.

The effect of increased percentages of ethanol on injector longevity.

The percentage of ethanol in gasoline at the pumps is steadily increasing. Ethanol has a tendency to increase the corrosion rate of the various metals used in an engine. Add this to the elevated fuel pressure and the fact the injector is directly exposed to in-cylinder combustion events, and you have a recipe for a recall. Furthermore, these injectors are very sensitive to fuel quality due to outrageously tight tolerances. It is very important to use high quality fuels and keep the filters clean.

Higher pressures in general.

GDI requires significantly higher fuel inlet pressures than port injection. This puts a great deal of strain on every piece of the fuel delivery chain. This is not a problem on a new engine. 50,000 miles down the road, and it may be. Manufacturers have been relatively proactive in this department by specifying robust, stainless steel fuel lines and connections. That hasn’t stopped fuel pump recalls from already occurring

Carbon buildup on intake valves.

This is the big problem with most current GDI engines. Due to modern unburned hydrocarbon (UHC) regulations, vapors from the crankcase are usually vented into the intake stream in order to prevent oil droplets from escaping through the exhaust. In a port injection engine, these droplets are ‘washed off’ the neck of the intake valve by a relatively constant stream of gasoline droplets. In a GDI engine, the gasoline doesn’t touch intake side of the valve. As a result, the droplets have a tendency to bake onto the valve and significantly reduce performance. To add to this effect, many advanced GDI engines also include exhaust gas recirculation in order to lean out the combustion mixture and reduce in-cylinder temperatures for certain combustion modes (reducing NOx emissions). Since GDI combustion has the ability to produce far more soot than premixed combustion (port injection), the problem is magnified.

Even more alarming is that these deposits can dislodge and damage other downstream components (turbochargers, catalytic converters, etc.). Manufacturers have added systems to capture these oil droplets and particulates, but no system is 100% effective. As a result, there are many disappointed early adopters with large repair bills. Even diesel engines haven’t been immune to these issues.

The reason these issues have slipped through to production is that they won’t show up in a 500,000 mile torture test. These types of issues will appear after years of short trips (preventing the engine from reaching operating temperature), bad batches of fuel, etc. As we approach the efficiency limits of the internal combustion engine, the engines themselves (and associated support systems) have become more complex. As with the transition from carburetors to electronic fuel injection, there will be some overlap between relatively bombproof port injected engines and the unproven, first-generation GDI engines.

http://www.thetruthaboutcars.com/2012/05/ask-an-engineer-gdi-problems-in-a-nutshell/
bà mịa, ghét nhất mấy thằng ngu còn đi nói người khác ngu. Thưa ông, động cơ Merc, Bim, FOrd tại Việt Nam nó xài phun xăng trực tiếp đầy ra đấy, thằng Thaco-Kia nó ko dám đem cái máy GDI về Việt Nam chứ đừng có đổ cho xăng với cộ nhá, nếu hư thì mấy cái xe sang kia hư trước rồi không tới lượt ông phát biểu đâu
 
Hạng F
22/7/13
9.261
43.359
113
Xe ngon phải biết, cảm giác lái như Bim M6, nội thất như Merc S400, khung gầm như Nis GTR ... 1 chiếc xe rất đáng mua.
theo như chia sẻ thành viên hội k3 cho biết.
 
  • Like
Reactions: vthanh6
Hạng F
22/7/13
9.261
43.359
113
ko dám bê nguyên máy về ráp đâu, hãng nào thì ko biết chứ Thaco nó thay tùm lum đồ trong đó, ai đã coi quy trình nó thu hồi xe khắc phục lỗi là rõ. Skyactive là tên gọi thôi, cũng là máy Direct Injection thôi. Mà máy đó thì Merc, BMW, Hyundai Sonata, Ford FOcus, Fiesta,... chạy đầy ở Việt Nam. Chả có gì là lạ
Như toy lại hay a nhỉ!? Cứ vác mớ đồ 8 quánh lên ráp hê giá cao cho dân chúng sợ chơi.
 
  • Like
Reactions: trungtotbung
Hạng F
22/7/13
9.261
43.359
113
Bác đi bao nhiêu đời xe rồi? em chắc trình của bác không đủ để đọc hiểu hết bài tiếng Anh bác trích dẫn, và thực tế chạy xe cũng rất ít. Có hãng xe nào ở Việt Nam kết luận do chất lượng xăng ở thị trường trong nước không đạt chất lượng, gây hư hỏng máy móc chưa? Thaco đã có kết luận chính thức Mazda 3 báo lỗi động cơ do ống dẫn nhiên liệu không đạt yêu cầu nhé. Chất lượng xăng dầu Việt Nam cũng theo tiêu chuẩn quốc tế. Thực tế cũng chưa có xe hãng nào hư hỏng do chất lượng xăng (vừa rồi một số xe Merc đổ xăng A95 bị báo lỗi là do chất lượng bồn chứa của Petro VN). Chỉ đổ xăng A92 từ lúc xe mới chạy 7,8 năm vẫn ok.
Ảnh đi Forte 2012, k3 2014, nay thì merc s550 thì đủ chém chưa?
 
Hạng B2
6/5/16
329
199
43
44
Bác đi bao nhiêu đời xe rồi? em chắc trình của bác không đủ để đọc hiểu hết bài tiếng Anh bác trích dẫn, và thực tế chạy xe cũng rất ít. Có hãng xe nào ở Việt Nam kết luận do chất lượng xăng ở thị trường trong nước không đạt chất lượng, gây hư hỏng máy móc chưa? Thaco đã có kết luận chính thức Mazda 3 báo lỗi động cơ do ống dẫn nhiên liệu không đạt yêu cầu nhé. Chất lượng xăng dầu Việt Nam cũng theo tiêu chuẩn quốc tế. Thực tế cũng chưa có xe hãng nào hư hỏng do chất lượng xăng (vừa rồi một số xe Merc đổ xăng A95 bị báo lỗi là do chất lượng bồn chứa của Petro VN). Chỉ đổ xăng A92 từ lúc xe mới chạy 7,8 năm vẫn ok.

Bác thông cảm cho ông khóc mướn, phải viết bài thì mới có cháo để húp chứ
 
Hạng B2
17/8/12
146
112
28
Ngày xưa chửi thằng toy cho việt nam ăn toàn công nghệ cũ. Giờ đến thằng KIA cũng vậy luôn
Ăn công nghệ mới mấy bác cũng có chịu mua đâu? Focus nó đầy công nghệ đấy, mà em có thấy ai chịu rước em nó đâu, mấy bác cứ đồi công nghệ cho dữ vô rồi đến khi nghe tới cái giá cái bỏ mặt quay lưng đi mất.
Chúng ta chịu thuế cao, mà cơ sở hạ tầng đường xá cũng có được cải thiện nhiều đâu mà đi xe công nghệ tối tân, em thấy chỉ cần chiếc xe bền, có máy lạnh mát mẻ, chạy ko hư vặt là mừng lắm rồi.
Mà em KIA ở VN công nghệ cũng nhiều mà, giá cũng ngon đấy chứ, có điều hàng Tàu nhiều quá. Em nghe 1 câu trong bài mà thấy mắc cười "Kia Cerato được trang bị màn hình được phát triển từ một hãng giải trí bên ngoài" hàng ngoài này được sản xuất từ đâu chắc các bác hiểu rỏ hé. Đồ chơi nhiều mà toàn hàng Tàu thì 2 năm thôi, sẽ có liên tiếp các rắc rối tìm đến.
 
  • Like
Reactions: thomastn2002