Hạng B2
15/6/05
189
17
18
53
San Fran Xích Long
Re:Lexus LS430-Im lặng là vàng

Hèn gì it thấy con này chay ben PMH nữa và e đã thấy e nó ở salon nào đó rồi. Hồi truoc sau khi bán con Cam 3.5Q, e đã chạy thử con này và định múc rồi vi bác pre giữ xe tốt lắm, sau vợ cả muốn chạy xe cao nên mới đổi qua RX, nhưng dù sao vẫn mê LS lắm :mad:
 
Hạng B1
17/2/04
64
9
8
Vietnam
Re:Lexus LS430-Im lặng là vàng

Bác mua con LS 460L bao nhiêu vậy? Mình cũng đang xem 1 con ở Bình Tân đời 2007 ( SX 10/2006) giá 103K có được không bác.
 
Tập Lái
21/4/11
37
1
0
50
SG- HN - USA
Re:Lexus LS430-Im lặng là vàng


Kiến thức về Lexus của các bác thật uyên sâu
080402cool_prv.gif


Bên em cung cấp rất nhiều Spare Parts & Accessories của Lexus cho hệ thống các dealers của Toyota trên toàn quốc. Nếu các bác cần:
- Phụ tùng & Accessories OEM nhập từ Mỹ: liên hệ với Ms Nhàn 0167 773 8989
- Các dòng xe Lexus thì pm cho em nha
Các bác tham khảo Xe hãng Lexus chở Phụ tùng đến warehouse bên Mỹ tại đây ah
Thanks các bác
 
Hạng C
18/6/07
661
36
28
Re:Lexus LS430-Im lặng là vàng

@toyotaprevia199:bác cho em hỏi ngu tí là IS250 em ko thấy cây thăm nhớt hộp số tự động bác nhỉ?nó nằm ở đâu vậy bác?!bao nhiêu miles thì phải thay.thks bác
 
Hạng D
23/2/07
2.441
317
83
Hồ Chí Minh
www.otosaigon.com
Re:Lexus LS430-Im lặng là vàng

Hộp số của những xe Lexus sau này hầu như không còn cây thăm (dipsticks) và hoàn toàn kín, thời hạn thay không có đề cập trong Owner's Manual vì đây là loại dầu vĩnh viễn (Lifetime Fluid), không bao giờ thay, nếu muốn thay thì thay sau 100k miles và đem đến dealer, sẽ có 2 lỗ ngay chỗ hộp số (dưới gầm), 1 lỗ xả, 1 lỗ hút. Hộp số của IS Gen 2 là loại 6 cấp, dùng chung với LS430 2004-2006.
 
Tập Lái
21/4/11
37
1
0
50
SG- HN - USA
Re:Lexus LS430-Im lặng là vàng

Bác toyotaprevia199 nói đúng ah, dầu hộp số của lexus này là loại dầu lifetime ko cần phải thay, chỉ cần kiểm tra sau mỗi 30k miles. Dầu hộp số này thay ko đơn giản, bác nên mang vào hãng Toyota đê thay nếu cần thiết.

Em post tài liệu sau để nếu bác nào cần phải thay thì nắm được quy trình khá phức tạp này:

1. BEFORE FILLING TRANSMISSION
- This transmission requires Toyota Genuine ATF WS.
- It is necessary to refill the transmission with the correct amount of fluid.
- The vehicle must remain level while adjusting the transmission fluid level.
2. FILL TRANSMISSION PAN WITH FLUID
155438617.jpg
"

(a) Remove the refill plug and overflow plug.
153089668.jpg



(b) Fill the transmission through the refill hole until fluid begins to trickle out of the overflow tube.(c) Reinstall the overflow plug.

3. FILL TRANSMISSION
(a) Fill the transmission with the correct amount of fluid as listed in the table below.(b) Reinstall the refill plug to avoid fluid splash.
Standard capacity:


HINT:If you cannot add the listed amount of fluid, do the following:
(1) Install the refill plug.
(2) Allow the engine to idle with the air conditioning OFF.
(3) Move the shift lever through entire gear range to circulate fluid.
(4) Wait for 30 seconds with the engine idling.
(5) Stop the engine.
(6) Remove the refill plug and add fluid.
(7) Reinstall the refill plug.

4. CHECK FLUID TEMPERATURE NOTE:
The fluid temperature can be confirmed by checking the D sift indicator in the meter or by Techstream. It is necessary to change to fluid temperature detection mode.
HINT:The fluid temperature should be less than 30°C (86°F) before beginning the fluid temperature check.
(a) When using the Techstream:
(1) Turn the ignition switch OFF.
(2) Connect the Techstream to the DLC3.
(3) Turn the ignition switch ON
NOTICE:
+ Do not start engine yet.
+ Check that electrical systems such as the air conditioning system, audio system and lighting system are off.
(4) Enter the following menus: Powertrain / ECT / Active Test / Connect the TC and TE1.
(5) Select the item "Data List / A/T Oil Temperature 1.
(6) Check A/T Oil Temperature 1.
NOTICE:
+ If the fluid temperature is below 46°C (115°F), proceed to the next step. (Recommended ATF temperature 39°C (102°F) or less.)
+ If the fluid temperature is 46°C (115°F) or more, turn the ignition switch OFF and wait until the fluid temperature drops below 39°C (102°F).
(7) Push the active test menu: Connect the TC and TE1 / ON.
(8) Start the engine


(b) When not using the Techstream (using D sift indicator):
(1) Connect terminals CG (4) and TC (13) of the DLC3 using SST. SST: 09843-18040
(2) Start the engine. NOTE: Check that electrical systems such as the air conditioning system, audio system and lighting system are off.
HINT: Indicator lights of the meter blink to output DTCs when terminals TC and CG are connected.
(c) Slowly move the shift lever from the P to the S position, Shift the gear from 1st to 6th and then return the shift lever return to P position.
(d) Move the shift lever to D, and quickly move back and forth between N and D (once within 1.5 seconds) for at least 6 seconds. This will activate the fluid temperature detection mode. NOTE: D sift indicator remains illuminated for 2 seconds and then off.
(e) When using the Techstream:(1) Return the shift lever to P and press "OFF" on the Active Test display.
(f) When not using the Techstream: (1) Return the shift lever to P and disconnect terminals 13 (TC) and 4 (CG).
(g) Allow the engine to idle until the fluid temperature reaches 39 to 46°C (102 to 115°F).(h) The D sift indicator will come on again when the fluid temperature reaches 39°C (102°F) and will blink when it exceeds 46°C (115°F).
D sift Indicator Indication of ATF Temperature


5. CHECK FLUID LEVEL NOTE:
The fluid temperature must be between 39°C (102°F) and 46°C (115°F) to accurately check the fluid level.
(a) Remove the overflow plug with the engine idling.


(b) Check that the fluid comes out of the overflow tube. If fluid does not come out, proceed to the "REFILL TRANSMISSION WITH FLUID" procedures. If fluid comes out, wait until the overflow slows to a trickle and proceed to the "AFTER FILLING TRANSMISSION" procedures.
6. REFILL TRANSMISSION WITH FLUID
(a) Install the overflow plug.(b) Stop the engine.(c) Remove the refill plug.(d) Add 0.4 liters (0.42 US qts, 0.35 Imp. qts) of fluid.(e) Allow the engine to idle and wait for 10 seconds.(f) Proceed to the "CHECK FLUID LEVEL".
7. AFTER FILLING TRANSMISSION
(a) Install the overflow plug with a new gasket.
Torque: 20 Nm (204 kgf-cm, 15 ft-lbf)(b) Stop the engine.(c) Install the refill plug with a new O-ring.
Torque: 39 Nm (400 kgf-cm, 29 ft-lbf)
 
Last edited by a moderator:
Tập Lái
21/4/11
37
1
0
50
SG- HN - USA
Re:Lexus LS430-Im lặng là vàng

Còn đây là sô lượng & loại dầu nếu cần thay cho Lexus IS250.
Automatic Transmission Fluid Capacities
2WD 7.5 Qts. (7.1L)
AWD 9.4 Qts. (8.9L)
The fluid capacity is provided as a reference. If replacement is necessary, contactyour Lexus dealer.
Automatic Transmission Fluid Type:
ATF Toyota Genuine ATF WS (ATF JWS3324 or NWS9638)

Em có account của trang [link]http://alldatapro.com/[/link] , nếu các bác cần bất cứ thông tin gì cho các dòng Lexus nhập Mỹ thì em sẽ search & cung cấp thông tin giùm ah
 
M2
Hạng B2
6/4/11
160
1
16
40
Re:Lexus LS430-Im lặng là vàng

LuongThang nói:
Hèn gì it thấy con này chay ben PMH nữa và e đã thấy e nó ở salon nào đó rồi. Hồi truoc sau khi bán con Cam 3.5Q, e đã chạy thử con này và định múc rồi vi bác pre giữ xe tốt lắm, sau vợ cả muốn chạy xe cao nên mới đổi qua RX, nhưng dù sao vẫn mê LS lắm :mad:

Ko chỉ riêng bác đâu ạ , em mới U30 nhưng đặc biệt đam mê dòng LS này , ai chê già em chịu , nhưng em thấy nó thực sự lịch lãm