Bí quyết bộ "sườn xe" Y-250 của red Bull
Y-250: Y là trục dọc, 250 là khoảng cách 250 mm từ tâm xe ra. Tạm gọi là „sườn xe 250“
<h2>Red Bull uses vortex for sealing the diffuser</h2>At the front wing, the engineers are restricted. Where the vortices are formed can react limited. "That is so like you on the wingtips no end plates for pressure equalization," compares McLaren sporting director Sam Michael. Red Bull has this Y-250-vertebral best grip. The vortex braids are so cleverly distracted that they controlled flow backwards. Photos from Malaysia and Austin provided the proof. Because of the high humidity could see the flow without wind tunnel. conducted the Red Bull vortex braids so deftly to the side boxes around that they meet with the exhaust jet diffuser on the column. That doubles the lateral sealing of the floor and supports the production of output in the towing of the motor. It's also a mystery why the rear of the RB9 so glued to the road. In our gallery we show you exactly how the trick works and have all front wing in comparison.
Redbull sử dụng „dòng khí xoáy“ (vortex) để „hàn“ diffuser
... Dòng xoáy có thể được tạo ( ở cánh trước) ra nhưng tác dụng thì có thể bị giói hạn. …Giám đốc thể thao MCL so sánh và đánh giá: Y-250 của RB có Grip tốt nhất. Dòng xoáy được distracted rất thông minh để kiểm soát quá trình thổi về phía sau…nó được „dẫn“ khéo léo bên sườn side box, hợp nhất với dòng khí xả, nhân đôi cột khí seal diffuser…đó cũng là bí mật của RB9 làm cho phần đuộ của nó „dán“ xuống mặt đường…nhừng hình ảnh dưới đây mô tả sự hoạt động của nó và so sánh các cánh trước.
Small cause, big effect - the so-called eddy-Y250 on the front wing determines the aerodynamics of the whole car. Red Bull directs the vortex braids from front to back into the gaps between the tires and the ground. Characterized the diffuser is more efficient
In the coming year, the engineers have to start from scratch again. The nose moves down. The front wings shrink in width by 15 inches. But the Y250 vortex remains the same. The area around the central axis 250 mm is also standardized in 2014.
If the aerodynamics want to draw the vertebrae back, they need around wider side boxes, however. The new standard crash structure and the larger the radiator sidepods grow outwardly visible. So sánh các cánh trước:
McLaren has worked hard this season to the exploration of the Y250 vortex. They are formed by the pressure balance at the transition between the middle part and the standard free customizable outdoorThe central part of the front wing provides no output. The wing elements beside the other hand, generate a lot of downforce
Red Bull has complicated the game with the vertebrae (English Vortex) best grip. Good to see how the lower element is curved inside out. Above it is an L-shaped air conductor to produce any output but only soothe the flow.
As seen here at Ferrari, is under the nose also an additional element to direct the flow mounted. The so-called turning vanes direct the air around the side pods
Xem tất cả các cánh trước của các đội để so sánh ở đây.
Video Vortex F1: Thời tiết-độ ẩm ở Austin đã cho cơ hội ghi lại hình ảnh những cột khí xoáy (vortex) khi F1 đang chạy
http://somersf1.blogspot.cz/2013/11/austin-gp-video-compilation-of-vortices.html
http://www1.skysports.com/watch/video/9028600/vortex-excitement-in-austin