Chủ đề tương tự
Về ý kiến của bác, em xin trích và mạo muội lươc dịch một ý kiến trái chiều:Hummer SG nói:Em thấy F1 năm nay vị trí dành pole không còn quan trọng nửa. Chủ yếu ngày đua chiến thuật lốp hợp lý thì sẻ chiến thắng.
Valencia nơi mà overtake “nổi tiếng’ là khó. Giống như ở Monaco, vòng loại sẽ là rất quan trọng, và tốc độ của lốp mềm sẽ rất cần thiết khi nói đến thúc đẩy các trình điều khiển các thứ tự bắt đầu. ......
Nhiều góc cua nhanh liên tục nên overtake là rất khó khăn. vì khoảng trống rất ít khi mà chênh lệch tốc độ giũa các xe không nhiều. Một loạt góc cua mà sau đó là những đoạn tốc độ 290 km/h. Tiếp theo là phanh gấp ở góc cua cuối cùng, nơi mà xe phải giảm tốc tứ 310 xuống 60km/h trong cự ly 130m…
Có hạt "sạn" nào các bác "nhặt" giúp.
nội dung gốc như vầy:
Tyres
From a riverside street course in Canada we now head to a seaside street course in Europe. In common with the Circuit Gilles Villeneuve, the Valencia Street Course has several high speed sections, however it has more corners. The layout and track surface is more aggressive to the tyres than in Montreal so do not expect the same challenge for teams to get maximum performance from the compounds as in Canada. The P Zero White medium tyres and P Zero Yellow soft tyres have been nominated for this race and there is almost zero chance of rain. If the track is wet then someone in the paddock club spilt their bubbly.
This combination of tyres highlights both the durability and performance of the tyres, on a circuit where overtaking is notoriously difficult. Just like Monaco, qualifying will be crucial, and the speed of the soft tyre will be vital when it comes to boosting drivers up the start order. In the race, the strength and consistency of the medium tyre will form an essential part of the strategy.
Many of the corners are fast and flow into each other, making overtaking difficult as there is little room for manoeuvre and not a huge speed differential between the cars. The final sequence of corners is taken in rapid succession at 290kph, followed by a heavy braking area into the last corner where the cars go from 310 to 60kph in less than 130 metres. The deceleration peaks at 5.2g, with a big risk of locking up a wheel, but the layout of the corner means that it is still not easy to pass the car in front.
Last edited by a moderator:
Theo lời bình luận viên ở cuối Q1 thì Webber phàn nàn về DRS và KERS. Xem lại video thì sau đó ở trong box, cả đội RED xúm vào sửa.Hummer SG nói:Hôm qua Q1 xe của M.Webber co vấn đề gì vậy các bác?
Ngoài ra tham khảo Eurosport :
"We had no DRS. That's worth 1.3 seconds, so it makes it very difficult when you have no DRS," he said.
"The car's put up a big fight today. We've only managed four laps all day, and three of those were in qualifying.
"We had one lap on primes at the start and then went to the pits because the gearbox hydraulics were playing up.
Bác xem ở đây:
http://uk.eurosport.yahoo.com/news/webber-qualifying-issues-big-hit-123005735.html;_ylt=Aq0OYrPaKIGSkBf2jzLv_i4VIYx4;_ylu=X3oDMTRvaGJza2s0BG1pdANMSVNUUyBTdG9yeSBMaXN0IFNwb3J0cyBNYWluIEFyY2hpdmUEcGtnA2Y1NWJmZjdmLTVhZjgtMzc4YS04MmViLTU0ZTQ2NDhlZmU5YQRwb3MDMTkEc2VjA01lZGlhU3RvcnlMaXN0VGVtcAR2ZXIDODVlN2NmYzEtYmQ4NC0xMWUxLWI2ZjctNDExNWMyYWY5Yzdm;_ylg=X3oDMTFydmw3NTZ2BGludGwDZ2IEbGFuZwNlbi1nYgRwc3RhaWQDBHBzdGNhdANldXJvMjAxMnxuZXdzBHB0A3NlY3Rpb25z;_ylv=3
Last edited by a moderator:
Đường phố chật hẹp. Bứt vào mắt. Nếu không có sự cố gì thì xếp hàng về đích thôi .
Last edited by a moderator: