RE: Các bác có cái máy này ko?
í tui hỏi là máy nó đo cái gì khi xe quẹo cua
í tui hỏi là máy nó đo cái gì khi xe quẹo cua
Trích đoạn: OVP253
Cornering là góc, cua quẹo của xe.
RE: Các bác có cái máy này ko?
Làm sao mà đo được mã lực hả bác Cu hát? Nếu nó mà đo được mã lực, thì cầm chắc nó bảo Động cơ Gala có mã lực cao hơn Mông đau đó !
Tóm lại là chỉ đo được 2 đại lượng chính là gia tốc và thời gian, từ nó tính toán và "phăng" ra vận tốc, quãng đường.....Lực phanh thì nó tính theo giá trị tương đối thôi, đó cũng chính là gia tốc phanh mà thôi vì nó làm sao bít cái xe nặng bi nhiu mà tính lực?
Làm sao mà đo được mã lực hả bác Cu hát? Nếu nó mà đo được mã lực, thì cầm chắc nó bảo Động cơ Gala có mã lực cao hơn Mông đau đó !
Tóm lại là chỉ đo được 2 đại lượng chính là gia tốc và thời gian, từ nó tính toán và "phăng" ra vận tốc, quãng đường.....Lực phanh thì nó tính theo giá trị tương đối thôi, đó cũng chính là gia tốc phanh mà thôi vì nó làm sao bít cái xe nặng bi nhiu mà tính lực?
RE: Các bác có cái máy này ko?
Cái DVD này cũng được lắm nè các bác. Pioneer DVD/CD/MP3/Navigation. Hình như nó có đồng hồ RPM và KM xe đó.
Forget installing multiple components — in the AVIC-N1, Pioneer rolled DVD/CD/MP3 playback, touch-screen system control, and navigation capability into a single in-dash receiver. It'll even monitor different aspects of your vehicle's performance! The AVIC-N1 fits most standard dash openings, and features a hideaway box where most of the inputs and outputs can be found.
The AVIC-N1 comes with two map DVDs, which cover the U.S. They're programmed with detailed street maps and over 12 million points of interest, such as restaurants, gas stations, hotels, and more. The AVIC-N1's 64MB memory lets you remove the map DVD once you've entered a destination, so you can enjoy CDs and MP3s while you get visual and audio turn-by-turn directions. The system monitors your position using its GPS antenna, internal gyroscope, and the connection you make with your vehicle's speed sensor.
When you're driving, you can have the screen display several vehicle dynamics specs. These include acceleration, lateral G-force, speed, angular velocity, and vehicle slope angle. If you're keen on showing off just what your car can do, the AVIC-N1 gives you a great way to do it!
Pioneer also packed plenty of four-way high power into the AVIC-N1, so your music and movie soundtracks will play with serious strength. To adjust the sound to fit your vehicle's acoustics, you can adjust the three-band parametric EQ. And if you really want to drive your speakers and add subwoofers for even more oomph, you can connect amplifiers to the three sets of preamp outputs.
System expansion also plays a vital role in the AVIC-N1's performance. You can add a CD or DVD changer to the built-in controls. The receiver will control an XM Satellite Radio tuner (tuner, antenna, and subscription required) for over 100 channels of coast-to-coast entertainment. And you can connect a separate A/V component, such as a game system or videocassette player, to the set of audio/video inputs.
If you need to keep the monitor retracted while you're driving, you can still control the system — a ten-character secondary display keeps you in full command, even if the monitor's closed.
When you're parked, you can use the 6.5" LCD to watch DVDs. If you connect an optional backseat monitor, you'll be able to take advantage of tri-zone capability. You can listen to the radio up front, send DVD signal to the back, and keep the navigation system running!
Read a hands-on review of the AVIC-N1 at CrutchfieldAdvisor.com!
Key Features:
motorized 6.5" touch-screen TFT active-matrix LCD monitor
10-character sub display
plays DVDs, DVD-R/RWs, CDs, CD-R/RWs, and MP3 discs
GPS navigation
two map DVDs
12 million points of interest
64MB internal memory
GPS antenna
rear camera input
DVD/CD changer control
XM Satellite Radio controls (XM Radio subscription, tuner, antenna required to receive the satellite radio signal) — service is available only in the lower 48 states, not available in Alaska, Hawaii, or U.S. territories
audio/video output
audio/video input
3 sets of preamp outputs
3-band parametric EQ
tri-zone capable
22 watts RMS/50 peak x 4 channels
DVD signal-to-noise ratio 97 dB
CD signal-to-noise ratio 96 dB
FM sensitivity 8 dBf
warranty: 1 year
Cái DVD này cũng được lắm nè các bác. Pioneer DVD/CD/MP3/Navigation. Hình như nó có đồng hồ RPM và KM xe đó.
Forget installing multiple components — in the AVIC-N1, Pioneer rolled DVD/CD/MP3 playback, touch-screen system control, and navigation capability into a single in-dash receiver. It'll even monitor different aspects of your vehicle's performance! The AVIC-N1 fits most standard dash openings, and features a hideaway box where most of the inputs and outputs can be found.
The AVIC-N1 comes with two map DVDs, which cover the U.S. They're programmed with detailed street maps and over 12 million points of interest, such as restaurants, gas stations, hotels, and more. The AVIC-N1's 64MB memory lets you remove the map DVD once you've entered a destination, so you can enjoy CDs and MP3s while you get visual and audio turn-by-turn directions. The system monitors your position using its GPS antenna, internal gyroscope, and the connection you make with your vehicle's speed sensor.
When you're driving, you can have the screen display several vehicle dynamics specs. These include acceleration, lateral G-force, speed, angular velocity, and vehicle slope angle. If you're keen on showing off just what your car can do, the AVIC-N1 gives you a great way to do it!
Pioneer also packed plenty of four-way high power into the AVIC-N1, so your music and movie soundtracks will play with serious strength. To adjust the sound to fit your vehicle's acoustics, you can adjust the three-band parametric EQ. And if you really want to drive your speakers and add subwoofers for even more oomph, you can connect amplifiers to the three sets of preamp outputs.
System expansion also plays a vital role in the AVIC-N1's performance. You can add a CD or DVD changer to the built-in controls. The receiver will control an XM Satellite Radio tuner (tuner, antenna, and subscription required) for over 100 channels of coast-to-coast entertainment. And you can connect a separate A/V component, such as a game system or videocassette player, to the set of audio/video inputs.
If you need to keep the monitor retracted while you're driving, you can still control the system — a ten-character secondary display keeps you in full command, even if the monitor's closed.
When you're parked, you can use the 6.5" LCD to watch DVDs. If you connect an optional backseat monitor, you'll be able to take advantage of tri-zone capability. You can listen to the radio up front, send DVD signal to the back, and keep the navigation system running!
Read a hands-on review of the AVIC-N1 at CrutchfieldAdvisor.com!
Key Features:
motorized 6.5" touch-screen TFT active-matrix LCD monitor
10-character sub display
plays DVDs, DVD-R/RWs, CDs, CD-R/RWs, and MP3 discs
GPS navigation
two map DVDs
12 million points of interest
64MB internal memory
GPS antenna
rear camera input
DVD/CD changer control
XM Satellite Radio controls (XM Radio subscription, tuner, antenna required to receive the satellite radio signal) — service is available only in the lower 48 states, not available in Alaska, Hawaii, or U.S. territories
audio/video output
audio/video input
3 sets of preamp outputs
3-band parametric EQ
tri-zone capable
22 watts RMS/50 peak x 4 channels
DVD signal-to-noise ratio 97 dB
CD signal-to-noise ratio 96 dB
FM sensitivity 8 dBf
warranty: 1 year
RE: Các bác có cái máy này ko?
bác sĩ ơi, lần đầu tiên mình phải nhập trọng lượng xe của mình vào máy, máy sẽ dựa trên trọng lượng xe và thông số gia tốc để tính ra mã... ngựa (í lộn mã lực)
What exactly do the G-Timers do?
The products have two basic modes:
In the "Timed Run" mode, the G-Timers measure your vehicle's acceleration and braking forces during a brief timed run, and calculate acceleration times (including 0 to 60 mph times, quarter mile times and speeds, and 60 to 0 braking time and distance). After you make a one-time setup with your car's weight, the unit can also calculate horsepower.
In the "G-Meter" mode, the G-Timers continuously measure and display the acceleration, braking, and cornering forces your car is producing.
bác sĩ ơi, lần đầu tiên mình phải nhập trọng lượng xe của mình vào máy, máy sẽ dựa trên trọng lượng xe và thông số gia tốc để tính ra mã... ngựa (í lộn mã lực)
What exactly do the G-Timers do?
The products have two basic modes:
In the "Timed Run" mode, the G-Timers measure your vehicle's acceleration and braking forces during a brief timed run, and calculate acceleration times (including 0 to 60 mph times, quarter mile times and speeds, and 60 to 0 braking time and distance). After you make a one-time setup with your car's weight, the unit can also calculate horsepower.
In the "G-Meter" mode, the G-Timers continuously measure and display the acceleration, braking, and cornering forces your car is producing.
RE: Các bác có cái máy này ko?
Như vậy máy này cũng có cơ chế họat động giống như máy bắn tốc độ - chỉ hợi ngược lại là nó nằm trên vật thể chuyển động.
Còn việc tính toán sức ngựa thì em nghĩ chỉ mang tính tham khảo vì nó không phân biệt được công xuất của động cơ ở các số khác nhau... máy chỉ biết được vận tốc, quãng đường và trọng lượng xe mà thội
Bác oto mà tịt giải thích hộ cho em hiểu rõ hơn đi... em nghĩ công xuất động cơ phải có 2 đại lượng: sức tải và sức kéo, hai đại lượng này tỷ lệ nghịch với nhau... do đó nếu chỉ biết một đại lượng thì không thể nào đo được công xuất động cơ được... đúng không bác?
Như vậy máy này cũng có cơ chế họat động giống như máy bắn tốc độ - chỉ hợi ngược lại là nó nằm trên vật thể chuyển động.
Còn việc tính toán sức ngựa thì em nghĩ chỉ mang tính tham khảo vì nó không phân biệt được công xuất của động cơ ở các số khác nhau... máy chỉ biết được vận tốc, quãng đường và trọng lượng xe mà thội
Bác oto mà tịt giải thích hộ cho em hiểu rõ hơn đi... em nghĩ công xuất động cơ phải có 2 đại lượng: sức tải và sức kéo, hai đại lượng này tỷ lệ nghịch với nhau... do đó nếu chỉ biết một đại lượng thì không thể nào đo được công xuất động cơ được... đúng không bác?