Trong hội VLO (group những người sở hữu A/SA), thấy mọi người pre-order VF8/9 khí thế không biêt là có nhu cầu thật không? Theo mình, về mặt handling VF8/9 kém hơn SA, về mặt use-case với hạ tầng VN là khá bất tiện ah.Có 1 công thức chú phải để ý:
1. Batt e34 là 42kWh mất 15 đến 18h full cho normal charge
2. Batt e35 e36 là 102kWh thì mất bao lâu cho 1 full normal charge
Và như vậy thì coi như hoàn toàn chú phải phụ thuộc vào fast charge với minimum 7kw hoặc tối thiểu 3kw trở lên. Việc này đòi hỏi phải thay đổi hạ tầng điện khá lớn.
Chú có thể thay đổi ở nhà chú nhưng nếu có kẹt ra đường thì chỉ có nước tow xe.
Nên nếu chạy con xe to mà ko utilize nó thì coi như chú phải thường xuyên cõng từ 300 đến 400kg pin extra mà ko sử dụng.
Nói túm lại và vòng đến vòng lui nếu chỉ đú trung tâm tp và trước mắt phụ thuộc vào việc sạc ở chính nhà chú hoặc ở các residental area rong thời điểm hiện tại thì e34 vẫn là sự lựa chọn thông minh vì thay đổi hạ tầng thích ứng thấp đơn giản và ko phụ thuộc ai.
Còn 2 con kia thì phải bắt buộc phụ thuộc vào mật độ các trạm super charge.
Ko có thì khỏi nói chuyện tiếp.
10 chai thực ra cũng ko phải là số lớn nhất là khi có thể đi đòi tiền lại cũng đơn giản anh ạTrong hội VLO (group những người sở hữu A/SA), thấy mọi người pre-order VF8/9 khí thế không biêt là có nhu cầu thật không? Theo mình, về mặt handling VF8/9 kém hơn SA, về mặt use-case với hạ tầng VN là khá bất tiện ah.
Cứ xem như 1 trải nghiệm vui đi
con e34 là con duy nhất phù hợp với nhu cầu của mình
Các con khác thì trúng Vietlott sẽ suy nghĩ
Mình thấy VF5/6 cũng ok. Chạy nội đô, pin nhỏ, dòng sạc nhỏ, sạc nhà cũng ok.10 chai thực ra cũng ko phải là số lớn nhất là khi có thể đi đòi tiền lại cũng đơn giản anh ạ
Cứ xem như 1 trải nghiệm vui đi
con e34 là con duy nhất phù hợp với nhu cầu của mình
Các con khác thì trúng Vietlott sẽ suy nghĩ
Đổi i10 lấy con này cũng hay
Báo Mỹ nha quý dzị
View attachment 2633845
Vinfast and ProLogium Launching JV to Build SolidState EV Battery Pack in Vietnam
—-2021.02.25
Vinfast, Vietnam’s first national car brand bared its ambition to dominate Vietnam’s electrical vehicle market by embracing ProLogium’s epoch-making solid state automotive battery solution.
A subsidiary of Vingroup, Vietnam’s largest private company, Vinfast has signed a MOU with the world’s leading solid-state battery manufacturer ProLogium to accelerate commercialization of solid-state battery EV in Vietnam.
According to the MOU, the two parties will set up a joint venture to produce automotive solid-state battery(SSB) pack for Vinfast’s EVs. The JV will have priority to purchase PLG’s SSB product and will be licensed to use PLG’s patented SSB pack assembly technology, MAB (Multi-Axis Bipolar+), to produce CIM/CIP SSB pack (cell is module/ cell is pack) locally in Vietnam. PLG will produce SSB inlays (semi-finished battery cell composed of cathode, solid state electrolyte and anode layer) for the JV at one of its Asian manufacturing centers (expected to reach 1-2 GWh capacity in 2022), which will support mass production schedule of Vinfast EVs in 2023-2024.
Vinfast and ProLogium Launching JV to Build SolidState EV Battery Pack in Vietnam - ProLogium Technology Co., Ltd
Vinfast and ProLogium Launching JV to Build SolidState EV Battery Pack in Vietnam
prologium.com
Ngài Vượng - bạn mình - đúng là bậc thánh nhân, quá xuất sắc
Ẳng nhắn
Chỉnh sửa cuối:
Solid State là chén thánh. Đến thằng Toy dẫn đầu tới 2025 may ra xài được. Toàn thứ drawcake bịp mấy con bò .Vinfast and ProLogium Launching JV to Build SolidState EV Battery Pack in Vietnam
—-2021.02.25
Vinfast, Vietnam’s first national car brand bared its ambition to dominate Vietnam’s electrical vehicle market by embracing ProLogium’s epoch-making solid state automotive battery solution.
A subsidiary of Vingroup, Vietnam’s largest private company, Vinfast has signed a MOU with the world’s leading solid-state battery manufacturer ProLogium to accelerate commercialization of solid-state battery EV in Vietnam.
According to the MOU, the two parties will set up a joint venture to produce automotive solid-state battery(SSB) pack for Vinfast’s EVs. The JV will have priority to purchase PLG’s SSB product and will be licensed to use PLG’s patented SSB pack assembly technology, MAB (Multi-Axis Bipolar+), to produce CIM/CIP SSB pack (cell is module/ cell is pack) locally in Vietnam. PLG will produce SSB inlays (semi-finished battery cell composed of cathode, solid state electrolyte and anode layer) for the JV at one of its Asian manufacturing centers (expected to reach 1-2 GWh capacity in 2022), which will support mass production schedule of Vinfast EVs in 2023-2024.
Vinfast and ProLogium Launching JV to Build SolidState EV Battery Pack in Vietnam - ProLogium Technology Co., Ltd
Vinfast and ProLogium Launching JV to Build SolidState EV Battery Pack in Vietnamprologium.com
ProLogium currently has deals with car makers Nio on China and VinFast in Vietnam for vehicles that will be sold in Europe.Solid State là chén thánh. Đến thằng Toy dẫn đầu tới 2025 may ra xài được. Toàn thứ drawcake bịp mấy con bò .
"The battery is the heart of an EV and only ProLogium SSBs can guarantee their optimum safety and performance. Working with top OEMs worldwide, we will accelerate the time to market for SSB-powered EVs within 2-3 years," said Vincent Yang, ProLogium Founder and CEO
ProLogium raises $326m to bring solid state batteries to Europe
Taiwanese solid-state battery (SSB) maker ProLogium Technology has raised US$326m to expand its production for electric vehicles into Europe
www.eenewseurope.com
The company plans to use the capital to expand its mass production of solid-state lithium batteries in Asia, Europe and the United States between 2023 and 2025, it said in a statement on Friday.
Taiwanese battery maker ProLogium likely valued at $2-$3 bln in new funding round
Taiwan's ProLogium Technology Co has raised a total of $326 million in its latest funding round from Primavera Capital Group, SoftBank China Venture Capital and others, that likely valued the solid-state lithium battery maker at $2-$3 billion.
www.reuters.com
ProLogium is a global leader in SSB innovation and has developed nearly 500 patented technologies for oxide SSBs. Its automated roll to roll pilot production line went into operation in 2017, with at least one million battery cells shipped to various application markets, leading the market in terms of product maturity. The company is accelerating its global expansion and deepening cooperation with mainstream new energy vehicle manufacturers, which will significantly improve the safety and range of its new energy vehicle partners when the production capacity is released.
Đây là thằng tiên tiến nhất, và là duy nhất sản xuất pin ở Tây Âu: https://www.teslarati.com/northvolt-first-prismatic-lithium-ion-cell-europe-sweden/ Vừa khánh thành nhà máy đầu tiên. Không có solid state đâu.ProLogium currently has deals with car makers Nio on China and VinFast in Vietnam for vehicles that will be sold in Europe.
"The battery is the heart of an EV and only ProLogium SSBs can guarantee their optimum safety and performance. Working with top OEMs worldwide, we will accelerate the time to market for SSB-powered EVs within 2-3 years," said Vincent Yang, ProLogium Founder and CEO
ProLogium raises $326m to bring solid state batteries to Europe
Taiwanese solid-state battery (SSB) maker ProLogium Technology has raised US$326m to expand its production for electric vehicles into Europewww.eenewseurope.com
The company plans to use the capital to expand its mass production of solid-state lithium batteries in Asia, Europe and the United States between 2023 and 2025, it said in a statement on Friday.
Taiwanese battery maker ProLogium likely valued at $2-$3 bln in new funding round
Taiwan's ProLogium Technology Co has raised a total of $326 million in its latest funding round from Primavera Capital Group, SoftBank China Venture Capital and others, that likely valued the solid-state lithium battery maker at $2-$3 billion.www.reuters.com
ProLogium is a global leader in SSB innovation and has developed nearly 500 patented technologies for oxide SSBs. Its automated roll to roll pilot production line went into operation in 2017, with at least one million battery cells shipped to various application markets, leading the market in terms of product maturity. The company is accelerating its global expansion and deepening cooperation with mainstream new energy vehicle manufacturers, which will significantly improve the safety and range of its new energy vehicle partners when the production capacity is released.
Lâu nay các hãng xe truyền thống như GM, Toyota, Nissan - Renault,...đều sử dụng cell pin chữ nhật. Chỉ có Tesla, Revian là các hãng xe điện thế hệ mới sử dụng cell pin hình trụ tròn. Cho nên đem khoe công đoạn đóng gói pin cell trụ tròn bằng "công nghệ Trâu Âu" là nực cười. Bọn Trâu Âu có kinh nghiệm gì về cell pin trụ tròn?
Còn nữa. Xe điện là xe công nghệ. Phần mềm quan trọng ngang phần cứng.
Toy tới năm 2025 xài hệ điều hành TML : https://www.teslarati.com/toyota-arene-automotive-software-platform-2025/
Không biết software của ai kia xài là cái gì?
FB - Trên đường thiên lý, đã bị xóa bài. Hên còn chụp màn hình =))
Nếu oto mà bị khóa khi đi cao tốc thì vui ? bug software - human mistake ...kết quả sẽ ntn ?
Nếu oto mà bị khóa khi đi cao tốc thì vui ? bug software - human mistake ...kết quả sẽ ntn ?
Xài cái xe của mình mà cục pin của nó, quên đóng tiền thuê pin đang chạy nó khóa mịa từ xa thì ngồi khóc, chờ đi đóng tiền xong nó mới mở khóa, chưa kể có khi gặp nguy hiểm. Xe trang bị hệ điều hành thông minh, cái này cần dek gì, bộ người lái xe ngu lắm hay sao mà cần xe nó thông minh! Cái xe cần nhất là an toàn, tiện nghi, tiết kiệm năng lượng, dễ điều khiển, và tài xế phải là người kiểm soát cái xe chứ không phải kẻ nào khác. Chừng nào AI nó đạt đến như người thì khi đó hãy giao cho nó tự lái thay mình. Giờ đổi xe cho chục năm tới thì mình vẫn quất xe xăng thôi.