Re: New Ford Focus 2013 - Chia sẻ thông tin
Bác mua bộ này bao tiền thế? em vừa hỏi bên Saigon Ford, họ đã có DVD theo xe, bảo đảm SYNC cũng ok luôn (cam kết miệng qua điện thoại), 18T.HoangLongTGT nói:Dự án nâng cấp màn hình lớn bị trục trặc về kỹ thuật các bác à, thằng Mẽo ác quá, nó thiết kế wiring khác xe VN. Em tiếp tục nghiên cứu, tìm jack cắm phù hợp.
Màn hình original bé xinh.
Màn hình lớn lắp thử.
Re: New Ford Focus 2013 - Chia sẻ thông tin
Em nghĩ không có DVD chính hãng theo xe đâu bác, hàng khựa thôi, chắc đã khắc phục được lỗi không sync được.
binhkhung nói:Bác mua bộ này bao tiền thế? em vừa hỏi bên Saigon Ford, họ đã có DVD theo xe, bảo đảm SYNC cũng ok luôn (cam kết miệng qua điện thoại), 18T.HoangLongTGT nói:Dự án nâng cấp màn hình lớn bị trục trặc về kỹ thuật các bác à, thằng Mẽo ác quá, nó thiết kế wiring khác xe VN. Em tiếp tục nghiên cứu, tìm jack cắm phù hợp. Màn hình original bé xinh.Màn hình lớn lắp thử.
Em nghĩ không có DVD chính hãng theo xe đâu bác, hàng khựa thôi, chắc đã khắc phục được lỗi không sync được.
Re: New Ford Focus 2013 - Chia sẻ thông tin
Hình như bộ MyFord Touch cũng đâu có chơi DVD được nhỉ? Nếu đã gọi là DVD theo xe thì phải hỗ trợ touch hả?
Hình như bộ MyFord Touch cũng đâu có chơi DVD được nhỉ? Nếu đã gọi là DVD theo xe thì phải hỗ trợ touch hả?
Re: New Ford Focus 2013 - Chia sẻ thông tin
về xe ford tư vấn kỹ thuật và phụ tùng các bác phải gọi số 0949 206 000
về xe ford tư vấn kỹ thuật và phụ tùng các bác phải gọi số 0949 206 000
Re: New Ford Focus 2013 - Chia sẻ thông tin
Giải pháp tạm thời cho navigation và camera hành trình là dung 1 chiếc smart phone nokia 625 Windows Phone tích hợp sẵn phần mềm Here drive chỉ đường chuẩn luôn, road track cho camera hành trình có hiển thị google map.
Giải pháp tạm thời cho navigation và camera hành trình là dung 1 chiếc smart phone nokia 625 Windows Phone tích hợp sẵn phần mềm Here drive chỉ đường chuẩn luôn, road track cho camera hành trình có hiển thị google map.
Re: New Ford Focus 2013 - Chia sẻ thông tin
Em mua 13tr cả tiền ship. Đang đợi wiring harness (1.3tr) trên đường về. Nhìn to thế thôi chứ nó cũng không có DVD đâu. Chỉ nhìn đẹp hơn và có thể lắp them camera de va dẫn đường. Xe trước của em có 3 màn hình DVD nhưng có bao giờ xem nhìn bé tí.binhkhung nói:Bác mua bộ này bao tiền thế? em vừa hỏi bên Saigon Ford, họ đã có DVD theo xe, bảo đảm SYNC cũng ok luôn (cam kết miệng qua điện thoại), 18T.HoangLongTGT nói:Dự án nâng cấp màn hình lớn bị trục trặc về kỹ thuật các bác à, thằng Mẽo ác quá, nó thiết kế wiring khác xe VN. Em tiếp tục nghiên cứu, tìm jack cắm phù hợp.
Màn hình original bé xinh.
Màn hình lớn lắp thử.
Re: New Ford Focus 2013 - Chia sẻ thông tin
System Diagram
Network Message Chart
TPMS Network Input Messages
Broadcast Message Originating Module Message Purpose TPMS data BCM Communicates tire pressure information to the IPC
TPMS Function
The TPMS system monitors tire pressure using 4 valve stem mounted TPMS sensors, these sensors transmit tire pressure data to the BCM . The TPMS sensor locations and unique identifiers are trained (calibrated) to the BCM based on the training order. The BCM compares the tire pressure data sent by the sensors with a programmed desired tire pressure. This programmed pressure is the same pressure indicated on the VC label. If the tire pressure deviates from the programmed tire pressure the BCM , using the Medium Speed Controller Area Network (MS-CAN), signals the IPC to illuminate the TPMS warning indicator and to also display a message on the message center. The programmed desired tire pressure cannot be changed.
The scan tool is a useful tool in diagnosing TPMS concerns and may be used to verify the accuracy of the tire pressure data transmitted by the TPMS sensors. This is accomplished by comparing the BCM tire pressure Parameter Identification (PID) data to the actual tire pressure using a digital tire pressure gauge. Training the sensors is not necessary after a tire rotation on vehicles with the same front and rear tire pressures however, the BCM cannot recognize that the sensor identifiers have been moved to different positions and will retain the original position information for each sensor.
Wheel Rotation and Sensor Training Techniques
Training known good sensors from another vehicle cannot differentiate between a faulted module and Radio Frequency Interference (RFI), as some noise source could be preventing the module from receiving the tire pressure status from the original sensors as well as the known good sensors. This technique can be used to differentiate between a sensor and a module concern. If the module in the suspect vehicle cannot train any of the sensors on the vehicle and, likewise, cannot train known good sensors from another vehicle, then the concern is with the module or Radio Frequency Interference (RFI) and not with the original sensors. The original sensors should not be replaced. If a sensor in a certain location has caused several events, yet the sensor trains and seems to operate normally, moving that particular wheel to a different location on the vehicle is a good way to isolate the concern to a certain sensor/wheel location. Rotate the wheels and road test the vehicle. This can be done in an attempt to replicate the concern and help determine if the concern followed the sensor or remained in the original sensor location. If the vehicle has been stationary for more than 30 minutes, the sensors go into a "sleep mode" to conserve battery power and they will need to be "woken up" so they transmit the latest tire pressure information to the BCM
Em cũng đang nghiên cứu vụ này, thích hang tích hợp trên xe hơn là loại mua rời dây dợ loằng ngoằng. đây nguyên lý hoạt động của nó đây các bác tự nghiên cứu đi chứ hỏi thì luôn luôn nhận được câu không làm được, họ cũng chẳng mất thời gian tìm hiểu cho bác.xetangbay nói:Phiên bản ở VN mần răng ra mà có cảnh báo áp suất lốp hở cụ ... cụ đang mơ về nước mỹ zồi ...tiger_beer nói:Lạ nhỉ, em thấy trên màn hình của focus có phần cảnh báo áp suất của lốp. Chẳng nhẽ khi lốp xẹp như vậy trên màn hình không có thông báo gì ah.
E đang tính hỏi ford xem có nâng cấp thêm được hệ thống này ko, có là em chơi lun ...
System Diagram
Network Message Chart
TPMS Network Input Messages
Broadcast Message Originating Module Message Purpose TPMS data BCM Communicates tire pressure information to the IPC
TPMS Function
The TPMS system monitors tire pressure using 4 valve stem mounted TPMS sensors, these sensors transmit tire pressure data to the BCM . The TPMS sensor locations and unique identifiers are trained (calibrated) to the BCM based on the training order. The BCM compares the tire pressure data sent by the sensors with a programmed desired tire pressure. This programmed pressure is the same pressure indicated on the VC label. If the tire pressure deviates from the programmed tire pressure the BCM , using the Medium Speed Controller Area Network (MS-CAN), signals the IPC to illuminate the TPMS warning indicator and to also display a message on the message center. The programmed desired tire pressure cannot be changed.
The scan tool is a useful tool in diagnosing TPMS concerns and may be used to verify the accuracy of the tire pressure data transmitted by the TPMS sensors. This is accomplished by comparing the BCM tire pressure Parameter Identification (PID) data to the actual tire pressure using a digital tire pressure gauge. Training the sensors is not necessary after a tire rotation on vehicles with the same front and rear tire pressures however, the BCM cannot recognize that the sensor identifiers have been moved to different positions and will retain the original position information for each sensor.
Wheel Rotation and Sensor Training Techniques
Training known good sensors from another vehicle cannot differentiate between a faulted module and Radio Frequency Interference (RFI), as some noise source could be preventing the module from receiving the tire pressure status from the original sensors as well as the known good sensors. This technique can be used to differentiate between a sensor and a module concern. If the module in the suspect vehicle cannot train any of the sensors on the vehicle and, likewise, cannot train known good sensors from another vehicle, then the concern is with the module or Radio Frequency Interference (RFI) and not with the original sensors. The original sensors should not be replaced. If a sensor in a certain location has caused several events, yet the sensor trains and seems to operate normally, moving that particular wheel to a different location on the vehicle is a good way to isolate the concern to a certain sensor/wheel location. Rotate the wheels and road test the vehicle. This can be done in an attempt to replicate the concern and help determine if the concern followed the sensor or remained in the original sensor location. If the vehicle has been stationary for more than 30 minutes, the sensors go into a "sleep mode" to conserve battery power and they will need to be "woken up" so they transmit the latest tire pressure information to the BCM
Re: New Ford Focus 2013 - Chia sẻ thông tin
Thanks bác HoangLongTGT quá xá nếu được bác cho em xin URL của website bác mua luôn nhé, chỗ đấy bác mua rồi em yên tâm hơn.
Em máu quá rồi, ship ngay 1 cái về mày mò làm luôn, sẵn nghiên cứu tích hợp luôn vụ áp suất lốp.
One more time, thanks bác HoangLongTGT
Thanks bác HoangLongTGT quá xá nếu được bác cho em xin URL của website bác mua luôn nhé, chỗ đấy bác mua rồi em yên tâm hơn.
Em máu quá rồi, ship ngay 1 cái về mày mò làm luôn, sẵn nghiên cứu tích hợp luôn vụ áp suất lốp.
One more time, thanks bác HoangLongTGT