Hạng D
17/3/05
1.745
8.257
113
52
MFC
SHANGHAI, Feb. 13 (Xinhua) -- Chinas C919 large passenger aircraft project will see an overall accelerative test flight phase with the test fleet reaching six in 2019, according to its developer on Wednesday.

In 2019, three new airplanes will conduct their first test flights and then join the test fleet. The batch production ramp-up is also underway, said the Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC).
The C919, Chinas first self-developed trunk jetliner, conducted a successful maiden flight on May 5, 2017, at Shanghai Pudong International Airport.

By the end of 2018, three C919 airplanes have completed their test flights.

To date, another three are now in the final assembly, part assembly or large parts manufacturing phases respectively and are expected to join the fleet by the end of the year.

The flight test is a key verification phase for an aircraft model to validate its design and performance, especially the safety aspects.

The C919 airplanes will fly to various airports to undergo rigorous testing in complex weather conditions and a series of high-risk test flights, according to COMAC.

To date, COMAC has received 815 orders for the C919 from 28 customers worldwide.
Mẫu mới Boeing 737 800 MAX lại rơi , nguy hiểm quá
Mẫu mới Boeing 737 800 MAX lại rơi , nguy hiểm quá
 

Attachments

Hạng B2
25/1/19
355
8.671
186
FAA đã thừa nhận 737 max có vấn đề về thiết kế

https://m.thanhnien.vn/the-gioi/du-...yeu-cau-boeing-thay-doi-thiet-ke-1059748.html
Chua có kết luận chính thức thì đừng nghe bọn báo vịt.
Nếu tai nạn đơn giản là lỗi thiết kế thì tại sao hàng trăm chiếc khác đang khai thác không bị rơi?
Rơi một chiếc máy bay hầu hết là do nhiều nguyên nhân cùng lúc.
Đó là lý do máy bay rất an toàn
 
Hạng D
16/1/13
4.804
87.554
113
Các hãng tham gia 737

[xtable=cellpadding:1]
{tbody}
{tr}
{td=bcolor:#288db5|150x@}Component{/td}
{td=bcolor:#288db5}Manufacturer{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Fuselage, engine nacelles and pylon{/td}
{td}Spirit AeroSystems, Witchita (previously Boeing){/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Slats and flaps{/td}
{td}Spirit AeroSystems, Tulsa (previously Boeing){/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Wings{/td}
{td}Boeing, Renton, Washington{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Doors{/td}
{td}Vought, Stuart, Florida{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Spoilers{/td}
{td}Goodrich, Charlotte, North Carolina{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Tail Fin{/td}
{td}Xi’an Aircraft Industry, China{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Horizontal Stabiliser{/td}
{td}Korea Aerospace Industries, South Korea{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Ailerons{/td}
{td}Asian Composites Manufacturing, Malaysia{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Rudder{/td}
{td}Bombardier, Belfast, Northern Ireland{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Tail Section{/td}
{td}Alcoa / Shanghai Aircraft Manufacturing, China{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Main Landing Gear Doors{/td}
{td}Aerospace Industrial Development Corp, Taiwan{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Inboard Flaps{/td}
{td}Mitsubishi, Japan{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Elevator{/td}
{td}Fuji, Japan{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Winglets{/td}
{td}Kawasaki, Japan{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Forward Entry Door{/td}
{td}Chengdu Aircraft, China{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Over-wing Exits{/td}
{td}Chengdu Aircraft, China{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Wing To Body Fairings{/td}
{td}BHA Aero Composite Parts Co. Ltd, China{/td}
{/tr}
{tr}
{td=bcolor:gray}Tail Cone{/td}
{td}
BHA Aero Composite Parts Co. Ltd, China{/td}
{/tr}
{/tbody}
[/xtable]

Tại sao China grounded 737 ???

Vì waiting list là 3 năm (1400 completed orders bị kẹt) .

China làm khó thì có thể waiting list lên tới 4 năm => C919 hưởng xái :)
 
Hạng C
18/7/11
752
1.388
93
Chua có kết luận chính thức thì đừng nghe bọn báo vịt.
Nếu tai nạn đơn giản là lỗi thiết kế thì tại sao hàng trăm chiếc khác đang khai thác không bị rơi?
Rơi một chiếc máy bay hầu hết là do nhiều nguyên nhân cùng lúc.
Đó là lý do máy bay rất an toàn

Cái dòng đỏ đỏ này hay nè. Không bị rơi không có nghĩa là không bao giờ bị rơi nhé bác. Có chiếc chỉ rớt sau hàng chục năm khai thác, do lỗi bảo dưỡng từ ngày đó. Đúng là không phải chỉ có lỗi thiết kế, còn nhiều yếu tố khác như huấn luyện, bảo dưỡng , tâm lý con người. Tất cả xảy ra cùng một lúc , trong đó có thể lỗi thiết kế là yếu tố quan trọng châm ngòi cho toàn bộ chuỗi sự việc dẫn đến tai nạn.

Báo vịt cũng không dám đăng bừa đâu bác, cái này FAA có thông báo chính thức mà.

Máy bay rất an toàn nhưng tùy dòng, tùy hãng nha. Như dòng 777 nổi tiếng ít tai nạn, 737 ,747 thì không. Anh cứ xem điều tra tai nạn máy bay thì rõ