Chủ đề tương tự
Đó là ở đâu chứ ở VN mình vừa nóng, bụi và nhiên liệu chất lượng chưa đạt thì khoảng 200k là tèo rùi
xekovn1984 nói:Đó là ở đâu chứ ở VN mình vừa nóng, bụi và nhiên liệu chất lượng chưa đạt thì khoảng 200k là tèo rùi
Em có chiếc Accord đời 1992 số 52S-3573 (1 đời chủ, hiện đang sử dụng) đã chạy 220.000miles hiện vẫn chưa phải làm máy, máy êm, tiêu thụ 9lit/100km.
Động cơ BMW chạy 1 triệu miles vẫn như mới nè (tất nhiên là trong tiêu chuẩn thử nghiệm thoai)
<h1>Million Miles</h1> Imagine Driving Your Car For One Million Miles. It Would Take Forever!
In 1990 Mobil conducted an extraordinary experiment with Mobil 1 - the Million Miles Test. At Mobil's research center in the United States, a new BMW 325i, with a 2.5ltr in line 6 cylinder engine, was filled with Mobil 1, and then run continuously day and night for the next four years - stopping only for routine maintenance and servicing.
The BMW spent four years on the treadmill, 24 hours a day, mostly at 85 miles an hour but with varied speeds - down as low as 45 miles an hour to simulate everyday driving.
After the equivalent of a million miles of hard driving, the engine was stripped and examined. What they found was astonishing: there was no sign of any significant wear. Not only was the engine still in excellent working order, most parts were still within BMW's tolerance for a new engine!
<h1>Million Miles</h1> Imagine Driving Your Car For One Million Miles. It Would Take Forever!
In 1990 Mobil conducted an extraordinary experiment with Mobil 1 - the Million Miles Test. At Mobil's research center in the United States, a new BMW 325i, with a 2.5ltr in line 6 cylinder engine, was filled with Mobil 1, and then run continuously day and night for the next four years - stopping only for routine maintenance and servicing.
The BMW spent four years on the treadmill, 24 hours a day, mostly at 85 miles an hour but with varied speeds - down as low as 45 miles an hour to simulate everyday driving.
After the equivalent of a million miles of hard driving, the engine was stripped and examined. What they found was astonishing: there was no sign of any significant wear. Not only was the engine still in excellent working order, most parts were still within BMW's tolerance for a new engine!
tùy, xe chạy offroad đường xấu, gồ ghề lên số ép ga liên tục thì mau tã hơn xe chạy loanh quanh trong thành phố nhẹ nhàng
"Làm máy" trong nhận thức của em là "đại tu" ạ: tức là bung máy, thay piston..., + đồng: sơn lại hoặc xử lý các chỗ mục rỉ sét rồi tút ... + gầm: rô tin, nhún, cao su này nọ...bibincivic nói:Làm máy? Ý bác là làm ntn? Trong kỹ thuật bảo dưỡng xe theo em hiểu ngu ngu là: Tiểu tu, trung tu và đại tu.
Riêng xe em: 2 lần thay rotin nguyên cụm, 2 lần thay nhún, 1 lần sơn lại nguyên con=> Riêng máy chưa bung. Chưa chảy nhớt nhiếc gì cả, lúc nào cũng khô rang và sạch.
Em thấy piston - xilanh chưa phải tháo thì nhiều thứ trong máy đã tèo trước rùi! Nói chung theo em chả có barem nào chuẩn cả, kể cả tương đối! Hên xui do sử dụng thôi!