Nó đây rồi các bác:
http://www.nytimes.com/interactive/...tional/vw-volkswagen-emissions-explainer.html
Và nguyên nhân là thằng VW muốn tiết kiệm dầu các bác à. Để giữ NO2 thừa không cho thoát ra ngoài thì xe phải sử dụng nhiều nhiên liệu hơn, hệ thống điều khiển tiết kiệm nhiên liệu bằng cách cho khí thảy nhiều hơn. Em hiểu vậy
Audi A3 (MÁY DẦU) cũng có trong danh sách luôn.
"Nitrogen oxide trap
This system traps nitrogen oxides, reducing toxic emissions. But the engine must regularly use more fuel to allow the trap to work. The car’s computercould save fuel by allowing more pollutants to pass through the exhaust system. Saving fuel is one potential reason that Volkswagen’s software could have been altered to make 11 million cars pollute more, according to researchers at The International Council on Clean Transportation."
http://www.nytimes.com/interactive/...tional/vw-volkswagen-emissions-explainer.html
Và nguyên nhân là thằng VW muốn tiết kiệm dầu các bác à. Để giữ NO2 thừa không cho thoát ra ngoài thì xe phải sử dụng nhiều nhiên liệu hơn, hệ thống điều khiển tiết kiệm nhiên liệu bằng cách cho khí thảy nhiều hơn. Em hiểu vậy
Audi A3 (MÁY DẦU) cũng có trong danh sách luôn.
"Nitrogen oxide trap
This system traps nitrogen oxides, reducing toxic emissions. But the engine must regularly use more fuel to allow the trap to work. The car’s computercould save fuel by allowing more pollutants to pass through the exhaust system. Saving fuel is one potential reason that Volkswagen’s software could have been altered to make 11 million cars pollute more, according to researchers at The International Council on Clean Transportation."
Chỉnh sửa cuối: