Ka confirmed
Hạng D
7/10/11
2.309
5.141
113
có tin đồn từ chính HELMUT MARKO của RBR là MERC đã ve vãn ku VET cho năm 2016, sau khi HAM hết hạn hợp đồng, suy luận logic thì cũng có lý, với cá tính của HAM, hắn khó có thể chấp nhận việc xe cộ của mình thì cứ luôn truc trặc, còn ku ROS thì ko,rồi pit stop cũng thường xuyên chậm hơn,người không đa nghi thì cũng phải nghĩ ngợi, ai cũng biết người ĐỨC luôn tự hào về giòng giống dân tộc,nếu có thiên vị thì người đó khó có thể là HAM ! viễn cảnh một DREAM TEAM toàn ĐỨC thống trị F1 có thể đã len lỏi vào trong đầu các vị lãnh đạo ở MERC !:3dchientrung:

em nghĩ cái tin này liên quan hơn đến vụ ku Ham đang thương lượng ra hạn HĐ mới (chắc đòi tăng lương cao quá).

theo dõi từ đầu mùa đến giờ em có thấy Merc thiên vị ai đâu, còn chuyện hên xui khách quan đến cuối mùa cũng ngang nhau thôi.
 
Hạng C
5/11/10
826
767
93
em nghĩ cái tin này liên quan hơn đến vụ ku Ham đang thương lượng ra hạn HĐ mới (chắc đòi tăng lương cao quá).

theo dõi từ đầu mùa đến giờ em có thấy Merc thiên vị ai đâu, còn chuyện hên xui khách quan đến cuối mùa cũng ngang nhau thôi.

E không nói hiện tại Merc đang thiên vị Ros, tất cả chỉ là suy nghĩ theo cảm tính thoai !, ý e là nếu trong 1 lúc nào đó mà buộc phải nghiêng về bên nào nhiều hơn, thì chắc Merc sẽ chọn ku Ros ! :)
 
Tập Lái
30/7/14
6
0
1
35
Em tìm quanh mà không thấy topic về Singapore 2014, có bác nào định qua đó không ạ?
 
Hạng D
21/10/08
3.652
74.907
113
Miền Không Xác Định
E không nói hiện tại Merc đang thiên vị Ros, tất cả chỉ là suy nghĩ theo cảm tính thoai !, ý e là nếu trong 1 lúc nào đó mà buộc phải nghiêng về bên nào nhiều hơn, thì chắc Merc sẽ chọn ku Ros ! :)
Hẳn rồi. Merc muốn thống trị F1. Nhưng ku Ros làn nhàn cho nên phải tìm 1 tay đua top đầu. Thích hợp hơn cả là Vet. Nhưng Vet chưa chịu về nên chống dột bằng Ham. Nói cách khác Ham là dự phòng cho Ros ở hiện tai :D. Vì chiếc xe Mer bá đạo quá nên không cần Ham nữa, lộ ra sự thiên vị ích kỉ sô vanh của người Đức.
 
  • Like
Reactions: fanofcar
Hạng D
16/10/12
3.069
6.354
113
E không nói hiện tại Merc đang thiên vị Ros, tất cả chỉ là suy nghĩ theo cảm tính thoai !, ý e là nếu trong 1 lúc nào đó mà buộc phải nghiêng về bên nào nhiều hơn, thì chắc Merc sẽ chọn ku Ros ! :)
Nếu như Ham hơn hẳn Ros thì người ta sẽ không nghĩ đến chuyện ưu ái Ros làm gì nữa.
Khi buộc phải chọn 1 trong 2 tay đua trên cho chức vô địch thì em cũng nghĩ người Đức sẽ ưu tiên Ros.
 
Hạng D
16/10/12
3.069
6.354
113
delllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
 
Chỉnh sửa cuối:
Hạng D
30/7/11
1.302
240
83
61
Từ chặng Sing, FIA sửa đổi quy định về sử dụng radio và tranh cãi kịch liệt đã nổ ra. các bác tham khảo thông tin ở đây.
dpl1210my1192.jpg


Not allowed messages and information:
  • Details on sector times an opponent or the points at which an opponent is faster or slower
  • Adjusting the settings of the Power Unit (not runterzufahren to the systems)
  • Adjusting the transmission settings
  • Synchronization of the transmission (only prohibited from the GP Japan) before the start
  • Adjustments of the charge state or other power settings in the hybridsystem
  • Information on the Fuel Flow settings (fuel injection quantity) - only with special permission of the Race Director
  • Information on how much fuel needs to be saved
  • Information about tire pressure or temperature (only prohibited from the GP Japan)
  • Information on differential settings
  • Information about clutch settings for start bzw.- pit stop mappings
  • Information about the coupling of the grinding point with respect to settings
  • Information about the burnouts before the start
  • Information about brake balance or the settings for the brake-by-wire system
  • Warning about brake wear or brake temperatures (only prohibited from the GP Japan)
  • Command to select the default settings on the steering wheel (only with a clear problem with the car)
  • Response to a direct question from the pilot, for example: "Am I using the correct torque setting?"
  • All messages to be encrypted give the appearance
Furthermore allowed messages and information:
  • Confirmation that a driver's radio message was understood
  • Information about lap or split times
  • Lap time of an adversary
  • Distances to other cars during training and racing
  • Radio messages like: "Push hard", "push now!" or "Your enemy is xy" or similar
  • Warnings for traffic in training or racing
  • Get distances to other cars in qualifying for a free round
  • Warning for tire damage / puncture
  • Tyre choice next pit stop
  • Information on number of rounds of an opponent on a set of tires in the race
  • Tire choice an opponent
  • Note on possible problem of an opponent in the race
  • Information about possible strategies of an opponent in the race
  • Information about yellow and blue flag and safety car and and warnings about danger zones
 
  • Like
Reactions: bl3399
Hạng D
30/7/11
1.302
240
83
61
Hình ảnh đầu tiên của động cơ F1 "vô đối" 2014. Đây là động cơ F1-2014 xuất xưởng đầu tiên của Mercedes
Mercedes-V6-Formel-1-Motor-2014-fotoshowImage-aca8e861-820218.jpg

Lý do hình ảnh được công khai là: động cơ F1 của Mercedes đã đoạt giải thưởng Dewar trophy.

Giải của câu lâc bộ ô tô hoàng gia Anh, không trao hàng năm. Trong lịch sử 108 năm, giải chỉ trao 43 lần. Formula one được trao 5 lần...
First Photos from the world champion engine


Mercedes has released the first manufacturer ever first real photos of the 2014er-developed formula 1 engine. Previously, the champion team had long tried with wrong computer graphics to fire smoke grenades.However, the change of course was a special occasion.
It's over with the secrecy at the Silver Arrows - at least partially. On Wednesday (29/10/2014) has Mercedes finally released the first pictures of the naked Formula 1 engine of the 2014 season. So far, the techies have always had comfort with inaccurate or deliberately false images and videos of the 1.6-liter V6 turbo engine. Now there is the marvel of British engineering in its full glory for the first time to see. Mercedes is thus at least the first manufacturer ever to present its Power Unit while removed.
Mercedes Formula 1 engine wins Dewar Trophy

The reason for the new openness is winning the prestigious Dewar Trophy, the highest award for British technicians. The engineer Oscar is not the way awarded in each year, but only if the expert committee of the British Royal Automobile Club has a worthy candidate found.
The Mercedes PU 106A hybrid -formula 1 engine apparently fulfilled the necessary criteria. The engineers at Mercedes High Performance Powertrains in Brixworth were honored that they had developed the best engine of the new Formula 1 engine generation. The hybrid power unit is also one of the most efficient engines ever built.
Mercedes Power Unit with specific ideas
Despite the cover-up of Mercedes with wrong graphics technology spies could even before the publication of the official photos reveal some of the secrets of the engine. Besides the low weight and compact design, the strength of the package was mainly based on the integration and efficiency of MGU-H unit.
The generator converts the excess Turbo-energy into electricity, thereby saving space was installed in the cylinder-V. Connected via a shaft he lies exactly between the compressor and turbo, both of which are widely separated from each other placed on the outer sides. This caused the one hand, for a relatively low center of gravity and a lower heat than the competition.
Second Dewar Trophy for Mercedes-engine builder
The genius of the drive apparently also recognized the judges. In 108 years the Dewar Trophy has been awarded only 43 times ever. Only 5 awards went to developments from Formula 1. The first 3 F1 winner of the glorious list - Vanwall (1958), Coventry Climax (1963) and Cosworth (1969) - are, however, several decades ago. The youngest ever winner before Mercedes was incidentally also the Mercedes. The specialists in Brixworth got the Dewar Trophy for the already introduced in 2009 KERS hybrid system.
Motor Chef Andy Cowell showed correspondingly proud of the new award: "It is an honor for me, the Dewar Trophy on behalf of my colleagues at Mercedes- AMG accept High Performance Power Trains and Mercedes-Benz This is our second award of this prestigious award and. an adequate appreciation for the commitment to excellence in our company. "
"Our work in the ever changing world of hybrid technology gave us the opportunity to develop an exciting new category of automotive innovations. However, these are not only relevant for our performance on the racetrack, but also for everyday road traffic."
"When we accepted the challenges of a radically altered regulations for the Formula 1 2014 season with our sport, would certainly hardly anyone expected that we would so quickly achieve such a performance, it is an award for the industry -. And especially for the hard work of hundreds of people at Mercedes-Benz - that these incredible efforts of the past three years or more are recognized here today. "
In our gallery we show you the first real photos, spy photos and the first computer graphics from Mercedes Formula 1 engine 2014th
Nguồn: Auto motor und sport
 
Chỉnh sửa cuối:
Hạng D
30/7/11
1.302
240
83
61
Red bull thừa nhận động cơ Renault công suất kém hơn Merc 75 kw.
Marko đòi lấy lại công bằng, cho phép thay đổi thiết kế động cơ nhiều(%) hơn để đuổi kịp Mer. Mer nói RB đã thắng 4 mùa rồi nên muốn giữ lợi thế, giữ nguyên luật cho hết năm 2020. Marko nói, khi RB "vôi đối" thì các đội đều có quyền tác động vào thiết kế như nhau. Nếu giữ nguyên luật, RB sẽ lạc hậu (thua kém) trong 5 năm mữa.
Renault-V6-F1-Motor-2014-fotoshowImage-b07df1c9-748780.jpg

Renault-V6-F1-Motor-2014-fotoshowImage-a9414c3e-748781.jpg
 
Chỉnh sửa cuối: