RE: Đèn xenon cho C200
Cái vụ unlock trên Lexus em chẳng rõ vì chưa có Lex để đi nhưng trên con cam què của em thì nó khg vậy, phải sờ tay nắm nó mới unlock . Theo em như vậy thì lại an toàn hơn cho môi trường quá nhiều cạm bẩy ờ VN vì có khi chủ xe chỉ đi ngang xe , kẻ gian chớp ngay thời cơ khẻ nhẹ là mở cửa được rồi [8D]Trích đoạn: mb_fan
Chưa bao giờ điều này xảy ra đối với xe nhà emTrích đoạn: AC_Milan
Trích đoạn: Mercedes S65 AMG
Cái này cũng giống của Lexus! Nhưng em thấy mb_fan nói là Merc ko có vụ tự unlock cửa khi key gần xe! Thế là sao ta? [8|]Trích đoạn: AC_Milan
Keyless GO bản thân là một option (lựa chọn), mà lựa chọn hay không là ... tuỳ bác, không bắt buộc.
Tác dụng của nó là mang lại sự thoải mái cho người lái xe, vì chỉ cần có chìa khoá trong người thôi thì khi bác đến gần xe, các chốt khoá sẽ tự động mở, bước vào trong xe chỉ cần bấm nút là nổ máy...
Xe có Keyless GO thì:
1. Các chốt cửa sẽ tự động unlock khi chìa khoá ở ngần xe (1 - 1,5 m gì đó)
2. Khi các chốt cửa đã unlock mà trong 15 giây, không cửa nào được mở và chìa khoá không còn gần xe nữa thì các chốt cửa lại tự lock.
3. Các chốt cửa không bao giờ tự lock khi chìa khoá ở trong xe (ngoại trừ trường hợp xe đã được lăn bánh, vận tốc lớn hơn 15km/h, thời gian lăn bánh hơn 8 giây và chế độ Auto Lock được kích hoạt)
Phải rờ vào tay nắm cửa nó mới unlock bác ơi
RE: Đèn xenon cho C200
Em vẫn hi vọng là có thể nên em hỏi bác thêm thông tin này.
Em hiểu là phức tạp nhất của vấn đề này là hệ thống dây dẫn. Nếu như lập luận ở trên thì mỗi một xe có option điện khác nhau thì bộ dây điện cũng khác nhau? Làm vậy thì quả là tốn kém và không hiệu quả bằng việc thiết kế và sản xuất một bộ dây hỗ trợ tương đối đầy đủ các option đồng loạt?!. Bác thử check lại xem. Nếu như cách phân tích cuả em thì việc nâng cấp keyless go sẽ dơn giản hơn vì đã có sẵn dây rồi.
Trích đoạn: AC_Milan
Cái Keyless GO nhìn vậy mà không phải vậy. Cái nút chụp đấy chỉ là một phần của hệ thống Keyless GO. Giống như nhiều option khác (Night View Assist, Panoramic Roof, Rear Sunblind Windows...), Keyless GO được tích hợp sẵn ngay từ khâu lắp ráp, nên không thể thêm hay bớt chi tiết này sau khi xe đã xuất xưởng.
Keyless GO liên quan đến hệ thống điện tử mà phần giao tiếp với người sử dụng của nó bao gồm:
1. Nút Start/Stop (như hình trên)
2. Cảm ứng ngay tay lái (cái nút đen đen hình vuông đó)
3. Chìa khoá được cài đặt để hoạt động với Keyless GO
Còn phần không giao tiếp với người sử dụng thì em cũng ... tịt . Nghe nói nó nằm đâu trong gầm xe hay đâu đó, cái đó nó có nhiệm vụ nhận diện tín hiệu, xác định tính hợp pháp của tín hiệu do chìa khoá phát ra, để quyết định cho xe khởi động hay im re
Nói túm lại là bác không thể lắp Keyless GO nếu như khi xuất xưởng xe bác không có ...Keyless GO
Em vẫn hi vọng là có thể nên em hỏi bác thêm thông tin này.
Em hiểu là phức tạp nhất của vấn đề này là hệ thống dây dẫn. Nếu như lập luận ở trên thì mỗi một xe có option điện khác nhau thì bộ dây điện cũng khác nhau? Làm vậy thì quả là tốn kém và không hiệu quả bằng việc thiết kế và sản xuất một bộ dây hỗ trợ tương đối đầy đủ các option đồng loạt?!. Bác thử check lại xem. Nếu như cách phân tích cuả em thì việc nâng cấp keyless go sẽ dơn giản hơn vì đã có sẵn dây rồi.
RE: Đèn xenon cho C200
Liên quan đến Keyless GO, em có vài điều trao đổi thêm với các bác nhưa sau:
1. Chỉ cần chìa khoá gần xe là các chốt cửa unlock, chi tiết cụ thể xem phần setting của Keyless GO.
2. Trong trường hợp chế độ Auto Lock bị disable thì phải chạm vào tay nắm cửa các chốt cửa khi đó mới unlock. Lưu ý người chạm vào tay nắm cửa không nhất thiết phải có chìa khoá trong người, nói cách khác 1 người cầm chìa khoá lại gần và 1 người sờ vào tay nắm cửa.
3. Khi mở cửa xe được rồi, nếu chìa khoá không được đưa vào trong xe thì xe cũng không nổ máy (ông chủ mang chìa khoá trong túi quần tiến lại gần xe tại cửa sau bên phải, tài xế chạm tay vào cửa trước bên trái mở cửa, ông chủ chưa bước vào xe => xe không nổ máy được)
4. Đúng là xe có option Keyless GO được thiết kế khác xe không có Keyless GO ở hệ thống điện đóm, do xe có Keyless GO sài nhiều dây điện hơn nên khi chọn option Keyless GO các bác thường phải trả thêm $ 1,800.00 đến $ 2,100.00 cho tuỳ loại xe. Keyless GO không phải là một add-in option, nó là build-in!
Liên quan đến Keyless GO, em có vài điều trao đổi thêm với các bác nhưa sau:
1. Chỉ cần chìa khoá gần xe là các chốt cửa unlock, chi tiết cụ thể xem phần setting của Keyless GO.
2. Trong trường hợp chế độ Auto Lock bị disable thì phải chạm vào tay nắm cửa các chốt cửa khi đó mới unlock. Lưu ý người chạm vào tay nắm cửa không nhất thiết phải có chìa khoá trong người, nói cách khác 1 người cầm chìa khoá lại gần và 1 người sờ vào tay nắm cửa.
3. Khi mở cửa xe được rồi, nếu chìa khoá không được đưa vào trong xe thì xe cũng không nổ máy (ông chủ mang chìa khoá trong túi quần tiến lại gần xe tại cửa sau bên phải, tài xế chạm tay vào cửa trước bên trái mở cửa, ông chủ chưa bước vào xe => xe không nổ máy được)
4. Đúng là xe có option Keyless GO được thiết kế khác xe không có Keyless GO ở hệ thống điện đóm, do xe có Keyless GO sài nhiều dây điện hơn nên khi chọn option Keyless GO các bác thường phải trả thêm $ 1,800.00 đến $ 2,100.00 cho tuỳ loại xe. Keyless GO không phải là một add-in option, nó là build-in!
keyless entry for MB from aussie
cách này cũng okie nhưng nhìn kô được pro và có vẻ đểu đểu như mấy remote TQ
link:http://www.mbkeylessentry.com/3.html
Why the AUSSIE MAX-PLUS® is better ?
The basic system of Keyless entry, Factory Alarm Activation and Sound Confirmation chirps is simple to install. There's just one round electrical connector to plug into the trunk actuator and a paddle connector to plug into the trunk light for power. It takes about 15 minutes to install in a sedan. Once the keyless control box is plugged in, the basic system is powered, activated and ready to go.
You can close the trunk and drive away after that !
To put your car back to factory original, simply un-plug the AUSSIE MAX-PLUS control box, and plug the round connector back into the trunk actuator....... That's it !
To connect the lights for Parking Light confrimation, requires connecting ONE wire to the taillight plug in the trunk. This can either be soldered to the solder joint on the taillight plug, thus avoiding touching any of your cars original wiring harness, or you can use a wiretap at the taillight cable. (If you can't solder, just install the entire system yourself and drive to your local auto electrician and have them solder it). LIGHT INSTALL
Off the shelf units from Auto Stores, Alarm shops and on-line will not plug in, and you’ll need to cut the wiring harness in your car to pieces with these systems. But the AUSSIE MAX-PLUS Keyless upgrade just plugs-in, (except Parking Light Confirmation hook up).
Certain AUSSIE MAX-PLUS models also make Sound Chirp Confirmation on Lock and Un-Lock.
There is also a AUSSIE MAX-PLUS system made especially for TE/TD w124 station wagon models, which have a different type of factory alarm control to that found in sedans and 2 door models.
Furthermore, the AUSSIE MAX-PLUS does not need a 3.5 second open pulse to activate the central locking vacuum pump, but works on the standard default 0.5 second pulse. This means if you disconnect the car battery, or the key chain remote battery needs replacing, it will work immediately at the defaults without any programming. ... Just like it should!
Also, if your Mercedes Factory alarm is falsely triggering when you un-lock your car, there may be nothing wrong with the alarm module, and it may work fine simply by installing the AUSSIE MAX-PLUS keyless..
The original Mercedes factory alarm is way better than most any after market system available, as it has sensors all over the car, and will shut the engine down if triggered. Read more infomation in the ALARM TEST section of this site.
There are similar systems for $60 - Why?
You get what you pay for, so you should ask the other vendors the following questions:-
- Will their keyless system simply Plug-In and start working immediately, just like you plug the coffee maker in the wall outlet ? .....(The Aussie will). ...... or will you need to splice or wiretap into your cars wiring harness, located behind the drivers side kick panel ?
- Will their system need an external relay to flash the parking lights? (The Aussie doesn't)
- Will you need to get the wiring diagrams for your car. (The Aussie doesn't)
- Will you need to include two extra external relays to control the central locking vacuum pump, in additon to the Keyless control box because it's a Mercedes and uses a single wire control line? (The Aussie doesn't).
- Will you need to include an additional two more external relays to contol the MB factory alarm module, because it's a Mercedes and uses a single wire control line? (That's up to 5 external relays needed for kick panel installation) (The Aussie doesn't)
- Will you need to drill holes to mount a lock motor (electro-magnetic door actuator) in the door, because you have a vacuum locking system as found in all Mercedes? (This is the other alternative method employed by some makers). (The Aussie doesn't)
- Do they suggest it's best a professional install their keyless system? (Aussie doesn't)
- Do they provide on-line, comprehensive install instructions with pictures for your exact model of Mercedes before you purchase?. There's a reason they don't, as installing their systems generally isn't simple. These other systems are generally not modified and designed specifically for your older model Mercedes, like the AUSSIE MAX-PLUS keyless system.
(Click on the install instructions for your Mercedes at the top of this page)
The reason the AUSSIE MAX-PLUS cost a little more is I take one of these standard systems you can buy at your local auto store, or on-line and I modify the mother board and internal electronics converting it to Plug-and-Play for compatible Mercedes models. Addtionally, I install Sound Chirps to confirm the Lock and Un-lock functions (on some models).
This way with the Plug-and-Play modifications, you can simply open the trunk of your car, un-plug the lock actuator and re-plug it into the AUSSIE MAX-PLUS control box, and drive away.
I suggest you don't get a professional installer, as there is simply no need to waste your money !
The AUSSIE MAX-PLUS keyless is like plugging the coffee maker in the the wall outlet ... literally! ....Well it's a little harder than that, as you will get your hands dirty, but that's about it.
To restore your car back to factory original, just un-plug the AUSSIE MAX-PLUS, and re-plug the control cable back into the lock actuator.This way you can always take the AUSSIE MAX-PLUS with you to your next compatible Mercedes..
If you find a keyless system for $60 that simply Plugs-In like the AUSSIE MAX-PLUS and does not require you do any of the above listed items to install ....... Buy it!
cách này cũng okie nhưng nhìn kô được pro và có vẻ đểu đểu như mấy remote TQ
link:http://www.mbkeylessentry.com/3.html
Why the AUSSIE MAX-PLUS® is better ?
The basic system of Keyless entry, Factory Alarm Activation and Sound Confirmation chirps is simple to install. There's just one round electrical connector to plug into the trunk actuator and a paddle connector to plug into the trunk light for power. It takes about 15 minutes to install in a sedan. Once the keyless control box is plugged in, the basic system is powered, activated and ready to go.
You can close the trunk and drive away after that !
To put your car back to factory original, simply un-plug the AUSSIE MAX-PLUS control box, and plug the round connector back into the trunk actuator....... That's it !
To connect the lights for Parking Light confrimation, requires connecting ONE wire to the taillight plug in the trunk. This can either be soldered to the solder joint on the taillight plug, thus avoiding touching any of your cars original wiring harness, or you can use a wiretap at the taillight cable. (If you can't solder, just install the entire system yourself and drive to your local auto electrician and have them solder it). LIGHT INSTALL
Off the shelf units from Auto Stores, Alarm shops and on-line will not plug in, and you’ll need to cut the wiring harness in your car to pieces with these systems. But the AUSSIE MAX-PLUS Keyless upgrade just plugs-in, (except Parking Light Confirmation hook up).
Certain AUSSIE MAX-PLUS models also make Sound Chirp Confirmation on Lock and Un-Lock.
There is also a AUSSIE MAX-PLUS system made especially for TE/TD w124 station wagon models, which have a different type of factory alarm control to that found in sedans and 2 door models.
Furthermore, the AUSSIE MAX-PLUS does not need a 3.5 second open pulse to activate the central locking vacuum pump, but works on the standard default 0.5 second pulse. This means if you disconnect the car battery, or the key chain remote battery needs replacing, it will work immediately at the defaults without any programming. ... Just like it should!
Also, if your Mercedes Factory alarm is falsely triggering when you un-lock your car, there may be nothing wrong with the alarm module, and it may work fine simply by installing the AUSSIE MAX-PLUS keyless..
The original Mercedes factory alarm is way better than most any after market system available, as it has sensors all over the car, and will shut the engine down if triggered. Read more infomation in the ALARM TEST section of this site.
There are similar systems for $60 - Why?
You get what you pay for, so you should ask the other vendors the following questions:-
- Will their keyless system simply Plug-In and start working immediately, just like you plug the coffee maker in the wall outlet ? .....(The Aussie will). ...... or will you need to splice or wiretap into your cars wiring harness, located behind the drivers side kick panel ?
- Will their system need an external relay to flash the parking lights? (The Aussie doesn't)
- Will you need to get the wiring diagrams for your car. (The Aussie doesn't)
- Will you need to include two extra external relays to control the central locking vacuum pump, in additon to the Keyless control box because it's a Mercedes and uses a single wire control line? (The Aussie doesn't).
- Will you need to include an additional two more external relays to contol the MB factory alarm module, because it's a Mercedes and uses a single wire control line? (That's up to 5 external relays needed for kick panel installation) (The Aussie doesn't)
- Will you need to drill holes to mount a lock motor (electro-magnetic door actuator) in the door, because you have a vacuum locking system as found in all Mercedes? (This is the other alternative method employed by some makers). (The Aussie doesn't)
- Do they suggest it's best a professional install their keyless system? (Aussie doesn't)
- Do they provide on-line, comprehensive install instructions with pictures for your exact model of Mercedes before you purchase?. There's a reason they don't, as installing their systems generally isn't simple. These other systems are generally not modified and designed specifically for your older model Mercedes, like the AUSSIE MAX-PLUS keyless system.
(Click on the install instructions for your Mercedes at the top of this page)
The reason the AUSSIE MAX-PLUS cost a little more is I take one of these standard systems you can buy at your local auto store, or on-line and I modify the mother board and internal electronics converting it to Plug-and-Play for compatible Mercedes models. Addtionally, I install Sound Chirps to confirm the Lock and Un-lock functions (on some models).
This way with the Plug-and-Play modifications, you can simply open the trunk of your car, un-plug the lock actuator and re-plug it into the AUSSIE MAX-PLUS control box, and drive away.
I suggest you don't get a professional installer, as there is simply no need to waste your money !
The AUSSIE MAX-PLUS keyless is like plugging the coffee maker in the the wall outlet ... literally! ....Well it's a little harder than that, as you will get your hands dirty, but that's about it.
To restore your car back to factory original, just un-plug the AUSSIE MAX-PLUS, and re-plug the control cable back into the lock actuator.This way you can always take the AUSSIE MAX-PLUS with you to your next compatible Mercedes..
If you find a keyless system for $60 that simply Plugs-In like the AUSSIE MAX-PLUS and does not require you do any of the above listed items to install ....... Buy it!
Tư vấn giúp em với
Chào các member cua OS,cho em tham gia forum với nhé . Các bac có thể tư vấn giúp em dươc kg. hiện tại em dự định mua c200 hoac c230. Haxaco-Mer o HO CHI MINH offer em the này.
C200: hổ trợ 6% tax truoc bạ
c230: free- dang kiểm phí, free bảo hiểm 1 năm, nhung pải tự đóng 10% trước, nhung lại được mua giá xe cũ la 69,900 usd.
Nhân tiện các bác cho em biết 2 em này khác nhau chổ nào, trừ máy va hôp số ra. và em muon dung GPS bang VIETMAP o vn, có tốt kg bác em hay đi lạc lắm. Cảm ơn các bác nhiều. Mong các bác giúp em
Chào các member cua OS,cho em tham gia forum với nhé . Các bac có thể tư vấn giúp em dươc kg. hiện tại em dự định mua c200 hoac c230. Haxaco-Mer o HO CHI MINH offer em the này.
C200: hổ trợ 6% tax truoc bạ
c230: free- dang kiểm phí, free bảo hiểm 1 năm, nhung pải tự đóng 10% trước, nhung lại được mua giá xe cũ la 69,900 usd.
Nhân tiện các bác cho em biết 2 em này khác nhau chổ nào, trừ máy va hôp số ra. và em muon dung GPS bang VIETMAP o vn, có tốt kg bác em hay đi lạc lắm. Cảm ơn các bác nhiều. Mong các bác giúp em