Em không hiểu câu hỏi của bác lắm. Chủ đích ở đây bác muốn hỏi đến chủ đích của cái nào ạ?hungmup nói:Vậy nó có chủ đích như thế nào bác Bắp.![]()
Sorry bác Bắp,ý em nói là cái hốc lấy gió chỗ này (như hình) nhưng cuối cùng em đoán mò chắc nó chỉ là lỗ lấy gió làm mát cho buồng lái hay bộ phận nào đó thôi a.kebab nói:
Test day 2 from Barcelona:
.................only test.
nhưng Team Ferrari chưa có gì vội vã.
1. Sergio Perez, McLaren, 1:21.848, 97 laps
2. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:22.197, 84 laps
3. Kimi Raikkonen, Lotus, 1:22.697, 43 laps
4. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:22.726, 121 laps
5. Fernando Alonso, Ferrari, 1:23.247, 76 laps
6. Valtteri Bottas, Williams, 1:23.561, 98 laps
7. Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:23.718, 70 laps
8. Paul di Resta, Force India, 1:23.971, 62 laps
9. Nico Hulkenberg, Sauber, 1:24.205, 88 laps
10. Max Chilton, Marussia, 1:25.115, 67 laps
11. Charles Pic, Caterham, 1:26.243, 102 laps
.................only test.
1. Sergio Perez, McLaren, 1:21.848, 97 laps
2. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:22.197, 84 laps
3. Kimi Raikkonen, Lotus, 1:22.697, 43 laps
4. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:22.726, 121 laps
5. Fernando Alonso, Ferrari, 1:23.247, 76 laps
6. Valtteri Bottas, Williams, 1:23.561, 98 laps
7. Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:23.718, 70 laps
8. Paul di Resta, Force India, 1:23.971, 62 laps
9. Nico Hulkenberg, Sauber, 1:24.205, 88 laps
10. Max Chilton, Marussia, 1:25.115, 67 laps
11. Charles Pic, Caterham, 1:26.243, 102 laps
Có lẽ bác đoán mò mà không sai. Tạp chí AMUS trong bài nói về cái "Miệng cá mập" của F138 có nói:hungmup nói:Sorry bác Bắp,ý em nói là cái hốc lấy gió chỗ này (như hình) nhưng cuối cùng em đoán mò chắc nó chỉ là lỗ lấy gió làm mát cho buồng lái hay bộ phận nào đó thôi a.
Where does the air out?Have thus far not much is known about the meaning of the relatively large opening. The Ferrari engineers are understandably covered. Supposedly, it is merely a similar aerodynamic solution like Red Bull and Sauber. Wherein said car air is blown at the top of the front end, so that the flow around cockpit is improved.
However it can be seen in the images of Friday to Ferrari on no slit, through which the air passes back to the outside. Infected but more behind the air intake? In the previous year puzzled experts all over the slot in the level of the Red Bulls. According to Adrian Newey it had been merely one opening for cooling air. This is also possible with Ferrari. (Google dịch)
![Ferrari-F138-Jerez-Test-2013-19-fotoshowImageNew-38ed4e03-661103.jpg](https://cdn1.otosaigon.com/internal-data/image_cache/370/370866-342a93c14f1809f3cfc532d0c47956f8.jpg)
Last edited by a moderator: