Hạng D
11/6/07
2.016
16
36
Xe này hay đâu tại cổng sau BV NĐ2 , đó là sự thật nó ko phải là Kübelsitz-Wagen. Buồn :cool::cool::cool:
 
Hạng B1
6/12/05
88
0
6
374367.jpg

374368.jpg


Chắc là sau này do xe con bọ bán chạy nên Volkswagen đã bồi thường cho Tatra
tatraT97side_small.jpg
tv570vel_small.jpg
Moreover, it seems that the Tatra influenced the realization of the famous VW "Beetle"! In the first pic above, there is the Tatra "T97" of the 1936, equipped with a rear flat-four engine, air-cooled...do you have already seen this technical layout? Unfortunately, after the invasion of the Czechoslovakia by the Nazist army, the remonstrances of the Tatra against the Volkswagen were repressed, and the production of the "T97" (whose engine was with SOHC, 1700 cc, 40 hp for 130 km/h) was personally stopped by Hitler. The prototype in the <span style=""color: #000000;"">second and third pics</span>, called "<span style=""color: #000000;"">V570",</span> realized some year before (1931-33), is even more surprising: the engine was always air-cooled with opposite pistons (although with only two cylinders, not four), and the resemblence with the Beetle is spine-chilling! It seems that the VW, in order to terminate the diatribe, paid 3.000.000 DM to the Tatra, in the 1961. The engineer Hans Ledwinka, instead, never was indemnified for the illegal use of the patents: on the contrary, he was even imprisoned by the Russians for 5 years, accused of collaboration with the Germans!! He died in relative obscurity in the 1967. This history is very similar to the creation of the telephone...Meucci was the real inventor, but Bell got the merit!
 
Last edited by a moderator:
Hạng C
9/2/08
783
16
18
53
Số phận Tatra và Ledwinka thật hẩm hiu khi không phải chỉ có người Đức mà người Nga cũng đối xử với Tatra tương tự . Nhưng đó là chuyện của một vài năm sau nữa ...

Kübelsitz-Wagen - "Jeep" của người Đức



Kübelsitz-Wagen - "Jeep" của người Đức

Một bức tranh màu nước do người đàn ông đứng bên trên vẽ

Tatra cũng từng kiện Volkswagen về bản quyền một vài thiết kế nào của xe và vụ kiện đã chìm mất tăm nữa đầu thập niên 40s . Mãi đến sau WWII vào 1961 một phán quyết của tòa án buộc Volkswagen phải trải cho Tatra 3.000.000 Mác Đức .

Tatra đã cảm nhận được chút ánh sáng le lói cho thấy có thể còn tìm được một vài mẩu công bằng trên đời nếu ... có may mắn
 
Last edited by a moderator:
Hạng C
9/2/08
783
16
18
53
Vài thông tin về chiếc Kubel-Wagen Type 82

[font="arial, helvetica, sans-serif"]Quốc gia chế tạo : Đức[/font]​
[font="arial, helvetica, sans-serif"]Name: Kübelsitz-wagen 82[/font]​
[font="arial, helvetica, sans-serif"]Chiều dài: 3,74 m[/font]
[font="arial, helvetica, sans-serif"]Chiều rộng: 1,60 m[/font]
[font="arial, helvetica, sans-serif"]Chiều cao: 1,60 m[/font]
[font="arial, helvetica, sans-serif"]Tự Trọng : 725 kg[/font]
[font="arial, helvetica, sans-serif"]Tốc độ tối đa: 80 km / h[/font]
[font="arial, helvetica, sans-serif"]Tầm hoạt động [/font][font="arial, helvetica, sans-serif"]: 383 km[/font]
[font="arial, helvetica, sans-serif"]Động cơ : Volkswagen 4 xi-lanh, 985 cc, 24 mã lực, 3200 vòng / phút[/font]​
[font="arial, helvetica, sans-serif"]
[/font]
[font="arial, helvetica, sans-serif"]
Kübelsitz-Wagen - "Jeep" của người Đức
[/font]

[font="arial, helvetica, sans-serif"] Mẫu pilot Kubelsitz-Wagen thứ hai [/font]​
[font="arial, helvetica, sans-serif"]

[/font][font="arial, helvetica, sans-serif"]
Kübelsitz-Wagen - "Jeep" của người Đức


[font="arial, helvetica, sans-serif"] Xem lại mẫu đầu tiên[/font]
[/font]
 
Last edited by a moderator:
Hạng C
9/2/08
783
16
18
53
[blockquote]
Kübelsitz-Wagen - "Jeep" của người Đức

Những chiếc Kubelwagen sẽ được sản xuất không lâu sau thời điểm chụp bức ảnh này . Chúng rồi sẽ lăn bánh khắp Châu Âu , rồi Châu Á ,Trung Đông , Phi Châu , Địa Trung Hải và Xuyên qua gần hết nước Nga...
Người Đức...thật kỳ lạ!

Kübelsitz-Wagen - "Jeep" của người Đức



Phía Nam nước Nga
Kübelsitz-Wagen - "Jeep" của người Đức
[/blockquote]
 
Last edited by a moderator:
Hạng C
9/2/08
783
16
18
53
[tube]http://www.youtube.com/watch?v=0Fj8lnvz1Zo[/tube]

Clip này của bác Quidoan@ đưa lên cho thấy KubelWagen với một kết cấu hoàn toàn khác Jeep có cách Offroad độc đáo ,phong cách riêng biệt và ấn tượng
 
Last edited by a moderator:
Hạng C
11/11/05
986
12
18
59
Cảm ơn Bác Minh Châu đã dày công sưu tầm
Hôm nào Bác lên SG E mới Bác chạy thử chiếc 181 nhé
 
Hạng C
9/2/08
783
16
18
53
saigonvw nói:
Cảm ơn Bác Minh Châu đã dày công sưu tầm
Hôm nào Bác lên SG E mới Bác chạy thử chiếc 181 nhé

Vâng , lâu rồi chưa gặp lại anh .
Anh mạnh giỏi!
 
Hạng C
9/2/08
783
16
18
53
Thangkn nói:
374367.jpg

374368.jpg


Chắc là sau này do xe con bọ bán chạy nên Volkswagen đã bồi thường cho Tatra
tatraT97side_small.jpg
tv570vel_small.jpg
Moreover, it seems that the Tatra influenced the realization of the famous VW "Beetle"! In the first pic above, there is the Tatra "T97" of the 1936, equipped with a rear flat-four engine, air-cooled...do you have already seen this technical layout? Unfortunately, after the invasion of the Czechoslovakia by the Nazist army, the remonstrances of the Tatra against the Volkswagen were repressed, and the production of the "T97" (whose engine was with SOHC, 1700 cc, 40 hp for 130 km/h) was personally stopped by Hitler. The prototype in the <span style=""color: #000000;"">second and third pics</span>, called "<span style=""color: #000000;"">V570",</span> realized some year before (1931-33), is even more surprising: the engine was always air-cooled with opposite pistons (although with only two cylinders, not four), and the resemblence with the Beetle is spine-chilling! It seems that the VW, in order to terminate the diatribe, paid 3.000.000 DM to the Tatra, in the 1961. The engineer Hans Ledwinka, instead, never was indemnified for the illegal use of the patents: on the contrary, he was even imprisoned by the Russians for 5 years, accused of collaboration with the Germans!! He died in relative obscurity in the 1967. This history is very similar to the creation of the telephone...Meucci was the real inventor, but Bell got the merit!

Cái link bác cho về xe Sô Viết ( CCCP) em thấy hay đó bác .