Hạng C
26/12/12
950
16
18
Vậy nếu như đỗ xe 1 chỗ ngoài đường nhỡ có thằng nào nó tông vào rồi túi khí tự dưng bung hết, thằng chủ tự nhiên phải tốn 1 đống tiền đi làm lại mấy cái túi khí, và tất nhiên là nó sẽ phải phải đi kiện cái hãng xe đó vì không có người trong xe mà túi khí vẫn bung.
Hoặc khi lái xe trên đường chỉ có 1 mình tài xe mà khi va chạm túi khí bên phụ cũng bung, mất tiền đi làm lại túi khí --> hãng xe lại bị kiện.
 
Hạng D
21/6/10
1.660
759
113
dawmgoodman ® nói:
Dạ, em post 1 cái của Mẹc thôi hén:
http://www.mbusa.com/vcm/.../seatbelts_airbags.pdf
Xem kỹ trang 4 hén các bác, cả đoạn trên đoạn này nữa:
In vehicles equipped with an occupant sensor for the front passenger seat, the ETD will only be activated if the sensor detects an occupant in the seat or if the seatbelt is fastened.
Vậy chính xác là nếu không đeo seatbelt mà có người ngồi ETD vẫn activated nhe bác. Vì đó là OR chứ không phải AND. Nhưng mà ETD không phải là Airbag, mà là hệ thống để kéo người lái lại, kiểu như khi va chạm nó sẽ nổ và lock seatbelt lại.
 
Last edited by a moderator:
Hạng D
21/6/10
1.660
759
113
Trong cái manual của bác Dawm có đoạn sau:
Since air bags inflate with considerable speed and force, you can be injured by an air bag, especially if you are unbelted, out of position or too close to a deploying air bag.

Và đoạn sau cũng dùng OR, nghĩa là chỉ cần có người ngồi là nó deploy luon, hoặc cài seatbelt mà không detect được trọng lượng nó cũng deploy:

In vehicles equipped with an occupancy sensor for the front passenger seat, the front passenger air bag is only enabled and thus capable of deploying if the sensor detects a certain minimum weight on the seat, or if the seat belt buckle is fastened.
 
Hạng D
21/6/10
1.660
759
113
haivnnet nói:
Vậy nếu như đỗ xe 1 chỗ ngoài đường nhỡ có thằng nào nó tông vào rồi túi khí tự dưng bung hết, thằng chủ tự nhiên phải tốn 1 đống tiền đi làm lại mấy cái túi khí, và tất nhiên là nó sẽ phải phải đi kiện cái hãng xe đó vì không có người trong xe mà túi khí vẫn bung.
Hoặc khi lái xe trên đường chỉ có 1 mình tài xe mà khi va chạm túi khí bên phụ cũng bung, mất tiền đi làm lại túi khí --> hãng xe lại bị kiện.
Xe đời mới thì một số xe có cảm biến trọng lượng bên ghế phụ, có người nó mới bung. Nhưng đây là cho ghế phụ thôi, còn ghế lái thì không có cảm biến gì hết, cứ bung tuốt (trừ khi xe hỗ trợ chế độ không người lái :D).
 
Hạng D
26/9/08
2.609
4
38
53
bài bác hay quá . cảm ơn bác. nhiều cái giờ em mới biết đó.
 
Hạng F
8/12/09
6.043
1.066
113
67
Sài Gòn
Em chỉ biết Tks bác chủ đã cất công sưu tầm để nhắc nhở ace việc rất có ích này.
 
Hạng F
21/12/12
9.923
2.762
113
Trùi, lão Mu Tàn cãi cố nha. Tóm lại vầy nè, chơi luôn cái của cơ quan an toàn Mẽo cho bác đọc nà:
http://www.safercar.gov/V...Air+Bags/General+FAQ#7

Nghĩa là airbag có thể không bung tuỳ theo loại xe. Nhưng xe nào đèn báo airbag nhấp nháy là có khả năng k bung nhé. Và thường nhiều xe thì k cài seatbelt thì sẽ nổi đèn này.

Why do air bags sometimes fail to deploy during a crash?
The activation of an air bag in a crash is dependent on several important factors including: the characteristics of the crash (e.g., speed, other vehicle(s) involved, impact direction, etc.); the individual vehicle air bag system's design strategy; and the crash sensor locations. Air bags are not intended to deploy in all crashes. There may be circumstances when an air bag does not deploy. Some possible examples follow:
  • The crash conditions may be sufficiently moderate where an air bag would not be needed to protect an occupant wearing a seat belt. The seat belt may provide sufficient protection from a head or chest injury in such a crash.
  • Many advanced frontal air bag systems automatically turn off the passenger air bag when the vehicle detects a small-stature passenger or child, child in a child restraint system, or no occupant in the right front passenger seat.
  • Some advanced side air bag systems will similarly shut off the passenger side air bag system when detecting a small-stature passenger or child in the right front passenger seat who is positioned too close to the side air bag.
  • Some vehicles, such as pick-up trucks or sports cars without rear seats, may have a manual ON-OFF switch for the front passenger air bag. If the manual ON-OFF switch is positioned in the "off" position, the front passenger air bag will not deploy.
  • An air bag may also not deploy or work properly if the vehicle's air bag readiness light is illuminated. When illuminated, the air bag readiness light warns consumers of potential problems with a vehicle's air bag system. (If an air bag readiness light is illuminated, the vehicle should be serviced without delay.)
  • In used vehicles, a possible reason for the air bag not to deploy is that the air bag may not have been replaced after a previous crash. NHTSA recommends that 1) Air bags always be replaced after a deployment and 2) If, for any reason, a deployed air bag is not replaced, this information about the non-functioning air bag should be disclosed to the new owner upon the sale of the vehicle.
 
Last edited by a moderator:
Hạng D
21/6/10
1.660
759
113
dawmgoodman ® nói:
Trùi, lão Mu Tàn cãi cố nha. Tóm lại vầy nè, chơi luôn cái của cơ quan an toàn Mẽo cho bác đọc nà:
http://www.safercar.gov/V...Air+Bags/General+FAQ#7

Nghĩa là airbag có thể không bung tuỳ theo loại xe. Nhưng xe nào đèn báo airbag nhấp nháy là có khả năng k bung nhé. Và thường nhiều xe thì k cài seatbelt thì sẽ nổi đèn này.
Có cãi cố gì đâu bác, manual nó nói vậy mà. Nguyên cái đoạn bác post không có chỗ nào có liên quan giữa airbag và seatbelt hết. Đoạn "An air bag may also not deploy or work properly if the vehicle's air bag readiness light is illuminated. When illuminated, the air bag readiness light warns consumers of potential problems with a vehicle's air bag system. (If an air bag readiness light is illuminated, the vehicle should be serviced without delay.)" nó nói là airbag sẽ không bung nếu có đèn báo seatbelt hỏng đó bác.
 
Last edited by a moderator: